Eurorack: logic: demuxing: multiplexing: cv controlled switching, sequential switch: track & hold etc

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.599
Locatie
outerspace
Ik ben me aan het orienteren op wat meer exotische modules.
En doel daar meer op op digital achtige logic. switching dingen etc om meer generatiev te kunnen doen.

Ik heb makenoise Math overwogen maar kom tot de conclusie dat ik plenty envelopes. vco's, slewlimiters/integrators heb.
Ook de Buchla "source of uncertainty' heb ik in alosse modules.

Welke modules zijn nog meer goed voor generatieve/semi generatieve compositie?

Iemand ervaring met deze?

BEFACO ‘MUXLICER’
A-152 Voltage Addressed Track&Hold / Analog Shift Register (ASR)/
Octal Switch (Multiplexer)
Doepfer A151 Quad Sequential Switch
Doepfer A150 voltage controlled switch
Ik heb al 2 doepfer trigger sequencers en clock deviders en ook ook 2 quantizers, en controleld random (MAL-2)

Met name de A152 lijkt me erg tof bv icm met Dave Rossum d\Dave rossum Mob of Emus
Maar ook cv controlled switching icm een comperator bv.
Als v > x dan swich naar....

Wat zijn jullie ideeen over? welke modules gebruik je hiervoor?
 
Laatst gewijzigd:
Die A-152 is inderdaad wel een interessante. Switches en logic zijn altijd fijn. Misschien moet je eens kijken naar de DIY modules van Frequency Central. Bijvoorbeeld Logic Bomb, Deep Thought en Bartos Flur. Ik heb zelf de Fonik/Fonitronik Switch maar die is volgens mij niet meer te krijgen, wel een fijne module. Maar wel wat simpel, er zijn uitgebreidere switches te krijgen. Ik blijf zelf zoveel mogelijk in het Make Noise universum, dus voor mij zijn Maths en Function wel de go-to tools.
 
Mutable instruments Marbles wellicht interessant voor semi random gates? Of gaat het vooral om het combineren van al bestaande logic signalen?
 
ja had die logic modules gezien. ben niet echt op zoek naar random gates.
Maar de Marbles lijkt wel veel meer te kunnen.
Zoals gezgt probeer ik me te orienteren.
ik gebruik mijn modular op verschillende manieren.

- 4 voice poly
- generative waarmee je een track maakt met alleen de modular, als drum machine,
- monosynth of met de matrixbrute en ook als instrument interface (mic erin met cello of electrische gitaar met pitch to cv).
- drum / percussive sounds

Nu heb ik vrij veel 'standard' modules.
Ik zoek dus een manier om mee met sounds te kunnen doen meer modulatie met logic triggers onder bepaalde condities.
Meer control op de chaos :)

De Make Noise WoggleBug leek me ook interessant maar bereik dezelfde dingen met noise naar een slew limiter en dan weer een quantizer in.
Krijg binnekort ook de Mal-2 als kit binnen dus dat moet voor random wel genoeg zijn.

Ik denk dat ik dus meer zoek om cv signalen heen en weer te switchen onder bepaalde condities gates te generenen om weer andere modulator te (2)triggeren of signalen te switchen.
Maar logic modules en de A-152 kun je ook gebruiken als waveshaper, devidor of andere manier van audio bewerken.

Ik vind het moeilijk uit te leggen en vind het helemaal moeilijk om de juiste modules te kiezen gebaseerd op een theorie
 
Ik denk dat ik dus meer zoek om cv signalen heen en weer te switchen onder bepaalde condities gates te generenen om weer andere modulator te (2)triggeren of signalen.
Die modules van FC die ik noemde kunnen/doen dat. En Maths natuurlijk. Is als comparator in te zetten, maar ook de EOR en EOC outputs kun je daarvoor gebruiken.
 
Welke modules zijn nog meer goed voor generatieve/semi generatieve compositie?
Ik heb de Vermona melodicer die is wel geschikt voor random sequences en toch hands on, je kan zelf de noten instellen maar op percentage van probability en je hebt bijv dice funkties voor als het ritme of de melodie niet bevalt, dan druk je op de knop en genereert ie een nieuwe variant.

Ik zat toevallig naar de Acid Rain Technology Maestro te kijken met zes lfo's die op allerlei manieren in te stellen zijn, echt hands on om snel andere sequences te krijgen met veel tweakmogelijkheden, je kan ook heel snel allerlei chains programmeren maar je kan de boel ook random laten gaan, krijg je leuke verrassingen vind ik.
 
Laatst gewijzigd:
Ja heb zelf al wel 2 comparator die in de envelope followers zitten.
Maar switchen onder een bepaalde conditie is maar 1 van de dingen.
Het gaat denk ik meer over hoe ik een soort digital control system over mijn modular heen krijg waarmee of wel iets gemoduleerd word of wel de sturing van een generative patch is.

- comparator ( die heb ik )
- logic module ( die van FC zijn interresant zijn )
- multiplexing / demuxing A-152
- integrator (slew)
- Quantizer ( heb ik er twee van en de Rossum sextet kan dat ook )
- Random en noise heb ik ook genoeg van.

Mist er iets in dit lijstje wat ik kan overwegen?

@krautrock1958 thanks, ik zoek meer elementaire modules zodat ik het zelf kan patchen/proggen

 
Die is wel cool maar diy, dus wellicht.
Alleen SMT is een beetje in de soep gelopen met MI modules alhoewel dit een stuk makkelijker lijkt je heeft er iig 64pin mcu op te solderen.

Cool thanks!

 
Die is wel cool maar diy, dus wellicht.
Alleen SMT is een beetje in de soep gelopen met MI modules alhoewel dit een stuk makkelijker lijkt je heeft er iig 64pin mcu op te solderen.

Cool thanks!

Ik heb hem kant en klaar gekocht. Er zijn volgens mij wel een aantal mensen die hem prebuild aanbieden (nieuw en tweedehands)

En misschien wist je dit al, maar O&c heeft twee totaal verschillende firmwares. De hemisphere firmware waar ik het over had is een suite met een hele hoop leuke kleine apps waarbij je 1 appje in het rechterdeel kan laden en een compleet andere in het linkerdeel. Daardoor kan je ook bijzondere combinaties maken.
 
Laatst gewijzigd:
Heb je al eens gekeken naar het Leibniz systeem van XAOC? Daarin hebben ze een aantal heel bijzondere modules om triggers, gates en logic signalen te generen en combineren.
 
Zoals hier boven al genoemd wordt: N.I. Marbles samen met de de Doepfer switch A -151 en een clock-diverder. Marbles is echt een topper voor generatieve muziek; zoveel mogelijkheden. Paar attenuverters en s\h modules, Befaco Rampage... vullen dit geheel hier mooi aan.
 
Dat Leibniz systeem moet ik eens checken.
De Marbles ook en die O&c. moet ff kijken hoeveel plek ik nog heb want krijg nog wat kits en modules binnen.

bedankt voor de suggesties.
 
Ok heb de Mi Marbles gekocht.
Daar komen de A-152, A-150, A-151 nog bij.
Dan alleen nog een logic module.
Ben nog aan het checken die van Frequency Central of bv de Doepfer A-166
 
Het lijkt me goed te doen om zelf dat soort functies te programmeren in een Bela Pepper.
Deze demo heeft vooral audio toepassingen, maar de 8 andere inputs en 8 outputs zijn voor triggers en CV.

Deze Pepper patch geeft bijvoorbeeld gegarandeerd exotische digital logic.
 
Laatst gewijzigd:
Dat Leibniz systeem moet ik eens checken.
De Marbles ook en die O&c. moet ff kijken hoeveel plek ik nog heb want krijg nog wat kits en modules binnen.

bedankt voor de suggesties.
uO_C is sowieso een erg handige module om er bij te hebben. De originele firmware vond ik iets te uitdagend/complex maar Hemispheres is erg intuïtief. Zit o.a. ook Branches in, die is ook handig voor generatieve dingen.
 
Ja ik heb nu 27U en rond de 84hp 3u vrij.
FF kijken hoeveel ruimt ik over houd ma de Doepfer modules, spring expanders, Penrose Quantizer, MAl-2 en de Sextet erin zitten.
 
Music thing modular Turing machine? Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me altijd wel een gave module voor generatieve zaken.
Ben ff aan het checken en is idd wel tof.
Ook als modulator ipv naar een quantizer.
Heb nu 2x de Music Thing Modular Spring reverbs en ben daar echt blij mee.
Ik heb nu een zooi modules gekocht waar ik mee aan de slag ga en dan ga ik goed nadenken wat nog toe te voegen in de laatste ruimte.

Heb ook MI Marbles gekocht en dat lijkt ook we een soort Turing machine
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top