Zelf render ik per los spoor wav-stems en werk die verder uit in Reaper. Omdat ik met rappers werk is dat voor mij de meest praktische workflow (ivm lengtes van refrein enzo aanpassen).
Enkele dingen om rekening mee te houden:
- als je een track rendert naar losse sporen, dan pakt de mpc alleen de sequence die op dat moment in je mpc geselecteerd is. Je moet dus per sequence apart stemmen renderen. Let dus op met het geven van namen, zodat je later nog wel teruggevonden krijgt wat wat is.
- als je losse stems bounced rendert de mpc ook standaard een lege wavfile. Geen idee waarom, maar die kun je dus weggooien.
- alle stems worden stereo, ook als je samples in de mpc mono zijn. Voor drums en bassen moet je die dus nog even terug zetten naar mono in je daw.
- zet voor het renderen de volumes van je programs al wat lager om clippen te voorkomen.
- de gerenderde sequenxes lopen zo lang door als er audio is om te renderen. Dus stel, je hebt een 2 bar loop van 84 bpm met daarin een sample die wat langer doorloopt dan zie je dat terug in het renderen van al je sporen. Handigste is om in je daw dus per sequence even alle stems te pakken en deze te knippen op het juiste aantal maten.
Succes met de mpc! Prachtig apparaat.