Suzuki Omnichord komt terug

De Suzuki Omnichord komt terug!

Van de Suzuki website:

"In de jaren 80 werd het elektronische muziekinstrument 'Omnichord' enorm populair onder muziekliefhebbers die van gadgets houden vanwege zijn eigenzinnige uiterlijk en toon. We krijgen al heel lang verzoeken om de Omnichord weer tot leven te wekken. En dit jaar, 2023, om de 70e verjaardag van de oprichting van Suzuki Musical Instruments Manufacturing te herdenken, zullen we de Omnichord reproduceren! De release is gepland rond het najaar van 2023.

Wat is Omnichord
Het is ontwikkeld als een elektronisch muziekinstrument met een automatische begeleidingsfunctie (autobasakkoord) uitgerust met een harpsensor. Iedereen kan gemakkelijk akkoorden spelen, ook degenen die nieuw zijn met muziekinstrumenten en degenen die minder bedreven zijn met traditionele instrumenten. Het wordt gespeeld met behulp van meerdere akkoordknoppen in het midden en een aanraakgevoelige tokkelplaat aan de rechterkant. Terwijl u op de akkoordknoppen drukt, tikt u met uw vinger op de plaat of schuift u omhoog en omlaag om 4 octaafgeluiden te spelen om een nummer effectief te begeleiden. Het is niet alleen gemakkelijk te bespelen, maar zijn unieke uiterlijk en klank maken het tot een verborgen favoriet, zowel in Japan als in het buitenland, voor artiesten die iets anders willen proberen en voor niet-muzikanten die muziek willen spelen!"

Nog geen prijs bekend, hij moet in de herfst van dit jaar verschijnen.

Nog wat plaatjes van de originele Omnichord:

OM-27 (oude versie)

OM-27-1024x7041.jpg


OM-27

OM-27_2-1.jpg


OM-36 & OM-84

OM-84-1.jpg


OM-100 & OM-200M

OM-200M1.jpg


OM-150 OM-250M

OM-250M1.jpg


OM-300

OM-300.jpg


QCHord QC-1

Qchord-2.jpg


Bron: Suzuki products | Suzuki Musical Inst. MFG.
 
Haha ja maar deze kit is wel een babemagnet in het Vondelpark
 
deze kit is wel een babemagnet in het Vondelpark

Ik kom niet vaak in het Vondelpark en ik heb al een babe.
Als ik daarbij de klank in de overwegingen meeneem zie ik voor mezelf geen enkele reden aanschaf te overwegen.
 
Haha ja maar deze kit is wel een babemagnet in het Vondelpark
Net zo’n magneet als een Keytar en een mat in je nek? Meh.. I’ll pass 😁
 
Tja. Maar of die hier voor warmlopen? Dit ding, keytars, en misschien wel elektronische instrumenten in het algemeen, denk eerlijk gezegd dat het vaak juist chick repellents zijn. Leer drie akkoorden op een gitaar, zorg dat je stem tenminste een beetje in tune is, dat is veel effectiever.
 
Ik heb jarenlang op een steenworp afstand van het Vondelpark gewoon, maar deze dames ben ik daar nooit tegengekomen. Ik heb wel een heleboel synths, dat dan weer wel...

:erm:
 
De laatste keer dat ik in het Vondelpark was toen ik nog in Amsterdam woonde, en toen moest je tussen de lege blikken en hopen hondenstront een plek zien te vinden en hopen dat je geen voetbal in je smoel kreeg van de lokale kansparels die al blowend en drinkend een balletje trapten terwijl ze genoten van keiharde hiphop op hun ghettoblastertje en gezellig tegen elkaar schreeuwden. We hebben het hier over de duistere jaren '00. Zo te zien is er veel ten goede veranderd sindsdien.
 
Laatst gewijzigd:
De laatste keer dat ik in het Vondelpark was toen ik nog in Amsterdam woonde moest je tussen de lege blikken en hopen hondenstront een plek zien te vinden en hopen dat je geen voetbal in je smoel kreeg van de lokale kansparels die al blowend en drinkend een balletje trapten terwijl ze genoten van keiharde hiphop op hun ghettoblastertje en gezellig tegen elkaar schreeuwden. We hebben het hier over de duistere jaren '00. Zo te zien is er veel ten goede veranderd sindsdien.
Lol 😆

Het is nog best goed te doen, zo lang je maar aan de goede kant van het park zit.
 
Ik ben er al 3 ofzo jaar niet geweeest :D

Maarja, ik heb er altijd nog een romantisch beeld van.. 15 jaar jonger... rode wijn... aan het meertje, wat zacht kabbelende techno op de jbl .
 
Is er in Den Bosch wel een park waar je kan voetballen? In de Vliert wil het niet zo lukken geloof ik. In de Arena ook niet echt, daar niet van….
 
Is er in Den Bosch wel een park waar je kan voetballen? In de Vliert wil het niet zo lukken geloof ik. In de Arena ook niet echt, daar niet van….
Geen idee, maar ik zou het Prins Hendrikpark even mijden op dit moment.
 
Het Vondelpark heeft bij sommigen een bijna mythische status die ik persoonlijk niet zo snap.
Op 'doorreis' loop ik er weleens doorheen, maar ik hoef er geen uren te vertoeven.

Het park van mijn vroege jeugd is het Westerpark. Dat vind ik mede om sentimentele redenen nog weleens leuk om doorheen te wandelen.
De speeltoestellen van Aldo van Eyk staan er nog steeds en met het terrein van de Westergasfabriek erbij is het een heel aardig park geworden.

Babe-gewijs zal het er niet veel anders zijn dan in andere parken vermoed ik, maar een Omnichord heb ik er nog niet gezien.
 
Back
Top