Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De hele MOD files uit games rippen bedoel je?![]()
Het is nu wel duidelijk dat er geen boek bestaat over trackers .Dank voor alle links, pdf-jes, video's, etc., maar ik zoek een old school papieren boek over trackers...
Gaaf om dit weer te zien. Ik heb hier jaren mee gewerkt! Vooral toen er ik er eenmaal een sampler aan kon hangen. Zelfs nog met 2 amiga 500s optredens gedaan. Mooie tijden in meegemaakt. Nostaligsch fijn!![]()
Zo zag de oerversie er uit. Het programma stond vaak op public domain diskettes of coverdisks van bladen. Er werd driftig geruild met ST schijfjes met samples en MOD files (de liedjes zelf) erop. Met sommige cartridges kon je het geheugen van de Amiga hacken en op die manier ook soundtracks (met samples) uit games rippen en bijvoorbeeld in Soundtracker openen en bewerken.
Dat sampler-er-aan-hangen heb ik afgelopen dagen ook geprobeerd.Gaaf om dit weer te zien. Ik heb hier jaren mee gewerkt! Vooral toen er ik er eenmaal een sampler aan kon hangen. Zelfs nog met 2 amiga 500s optredens gedaan. Mooie tijden in meegemaakt. Nostaligsch fijn!
Ik heb het ook over 1991/92, toen was sampelen, ook al kort, een heel spektakel en feest. Je werd vanzelf handig in passende samples. Het was voornamelijk korte sounds: drums, stabs, korte vocals, etc. Goede tijd gehad!Dat sampler-er-aan-hangen heb ik afgelopen dagen ook geprobeerd.
Het is niet erg gelukt om er iets zinnigs uit te krijgen.
Dat komt omdat de samples te lang zijn. Dan lijkt het meer op mixen.
Enkelvoudige tonen of idem drumklanken lijken me beter passen.
Shameless plug… al onze muziek is met Renoise gemaaktDank voor de reacties. Staat nog mijn vraag of er tegenwoordig ook (weer?) met een tracker gemaakte muziek is die ook buiten de kring van tracker aficionado's waardering vindt? Hebben jullie voorbeelden? (@ the tall lad Dat ik zelf niet goed op de hoogte ben weet ik al, vandaar mijn vragen.)
Ik wilde mijn muziek hier ook posten, maar toen las ik dat het ook enige waardering moest genieten.