Trackers?

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    168,1 KB · Bekeken: 90
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Haha - ik heb zelf ook even op internet gezocht, en inderdaad vind je tientallen boeken over "tracking" en "trackers" die helemaal niets met het bedoelde audio programma te maken hebben. ;)

Haha - ik heb zelf ook even op internet gezocht, en inderdaad vind je tientallen boeken over "tracking" en "trackers" die helemaal niets met het bedoelde audio programma te maken hebben. ;)
Staat niet alles wat je wil weten gewoon in de handleiding ?

Tof onderwerp, Ik heb zelf ooit een tracker geschreven in een ver verleden voor MSX computers. Ook gekeken naar de Polyend maar vind maar het is toch wel wat omslachtig allemaal, meer nostalgie.

Dit is het aller eerste programma waar ik muziek mee heb gemaakt icm philips sound module. Cool dat jij deze geschreven hebt.

Staat niet alles wat je wil weten gewoon in de handleiding ?

Welke handleiding? Wat ik op internet aan handleidingen vond stelde niet veel voor. Ik wil eventueel gaan werken met Protrekkr II en/of Fasttracker II

Trackers stellen ook niet zoveel voor. Ik heb het destijds mezelf geleerd door dingen te proberen en bestaande projecten te ontleden. Dat was nog ver voor internet en Google :D

Welke handleiding? Wat ik op internet aan handleidingen vond stelde niet veel voor. Ik wil eventueel gaan werken met Protrekkr II en/of Fasttracker II
Leer gewoon renoise ( en manula ) en de opgedane kennis kan je gemakkelijk toepassen op andere trackes

Trackers stellen ook niet zoveel voor. Ik heb het destijds mezelf geleerd door dingen te proberen en bestaande projecten te ontleden. Dat was nog ver voor internet en Google :D

Dat zou kunnen dat er gewoon behalve de codes niet zoveel over te vertellen is. Maar dan zou je er ook een klein boekje van pakweg 100 blz. over kunnen schrijven met behalve een korte uitleg van de te gebruiken codes, een stukje geschiedenis en wat plaatjes van hoe die programma's er toen uit zagen. Ik ben nog van de oude stempel en heb zulke dingen graag in boekvorm, ook al is dezelfde info wellicht hier en daar verspreid over het internet ook wel te vinden.

Mooi - dat ziet er goed uit. Ik zal zien of ik er vanavond tijd voor vind.

Welke handleiding?

Deze, bijvoorbeeld. En dit vind je denk ik ook wel interessant.

Maar, veel makkelijker.... het is decennia geleden, en uit m'n hoofd... maar volgens mij was het F11 - in FastTracker zelf. Alle praktische info op een rij.

En om evt nog doorheen te klikken..

Veel plezier!

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Dit is het aller eerste programma waar ik muziek mee heb gemaakt icm philips sound module. Cool dat jij deze geschreven hebt.
Yep en alles in z80 ml. Super leuk om te horen dat je daar muziek mee hebt gemaakt.

Yep en alles in z80 ml. Super leuk om te horen dat je daar muziek mee hebt gemaakt.
Wat leuk en knap gedaan. Zelf heb ik ook nog machinetaal op de Z80 gedaan met een cursus in Rotterdam. En destijds een programmaatje gemaakt in 1986 wat nu nog steeds werkt met een Eprom. Toch valt het niet mee om er terug in te komen. Voornamelijk omdat de `grotere desktop` computers van toen het hebben begeven vanwege de slechte condensators voornamelijk bij de schakelende voeding na die lange tijd. Een eenvoudige transformator met wikkelingen primair - secundair die groter is eenvoudiger en makkelijker te repareren. De primitiefste tracker trekt het nog steeds

Wat leuk en knap gedaan. Zelf heb ik ook nog machinetaal op de Z80 gedaan met een cursus in Rotterdam. En destijds een programmaatje gemaakt in 1986 wat nu nog steeds werkt met een Eprom. Toch valt het niet mee om er terug in te komen. Voornamelijk omdat de `grotere desktop` computers van toen het hebben begeven vanwege de slechte condensators voornamelijk bij de schakelende voeding na die lange tijd. Een eenvoudige transformator met wikkelingen primair - secundair die groter is eenvoudiger en makkelijker te repareren. De primitiefste tracker trekt het nog steeds
Snap ik, er zijn uiteraard wel diverse emulatoren. En ken je dit archief van MSX Computer Magazine?, als je op een listing klikt wordt automatisch een web emulator gestart.

Snap ik, er zijn uiteraard wel diverse emulatoren. En ken je dit archief van MSX Computer Magazine?, als je op een listing klikt wordt automatisch een web emulator gestart.

Zodra de condensatoren van de voedingen van tachtiger jaren computers het hadden begeven omstreeks aan het einde van de negentiger jaren gebruikte ik al emulators (heel goed.) Maar waar ik dan mee zat dat was dat ik de in en out `s hardware niet voor elkaar kreeg.

Omdat dat niet ging ben ik me in die tijd meer gaan bezig houden met muziek. Ook al omdat in die tijd wat betreft met plaatjes en filmpjes alles in de kinderschoenen stond als het over computers ging. MIDI was het gene wat die eenvoudige computers uit die tijd makkelijk konden `behappen` (even als tekstverwerking.)

Back