Even een update.
Ik was vanochtend bij een hifi-speciaalzaak en mocht op mijn gemak koptelefoons uitproberen. Daar viel de keuze op een gesloten Sivga Robin SV021. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar hij klinkt heel goed voor zijn 170 euro.
Van hetzelfde merk hadden ze ook een betere, open variant voor 450 euro. Die klonk nog beter, maar dan kan ik de huiskamer niet op fatsoenlijk niveau luisteren. Als laatste probeerde ik er een van 1500 (!!!) euro. Kennelijk zijn er mensen die er dat voor over hebben. Ik in elk geval niet en ik vond die van 450 ook beter klinken.
Bij thuiskomst meteen een proefabonnement op Deezer afgesloten, dan kan ik Flac en zelfs op 24 bit audio muziek luisteren. En ik had al een goede DAC. Afmixen doe ik in de studio toch vooral op mijn Genelecs, die ik al 25 jaar heb en door en door ken.
Nogmaals dank allen voor het meedenken!
Op de enige audioshow in 2021 die echt kon doorgaan, Dutch Audio Event, kwamen we bij Network Media Systems een paar producten tegen die onze interesse grepen en daarna ook niet meer losliet. En kleine verrassing: het zijn geen onbereikbare hifi-zaken waarvoor je een lening moet afsluiten of een...
hifi.nl