Gandavon - Sneak peak

Here we go:

WIP video on my new Youtube channel!
Click like and subscribe if you want to keep in touch/receive updates etc...you know the routine!

I'm excited to give you a little glimmer of what is going on. As you know, I'm rather productive and whenever something is released you can be sure that I'm already a project or two ahead. Today is no different and after Fireman there's another somewhat retro-analogue sounding album coming but after thát, well. That's a different matter.

As the world turns and we get a bit older -I know I have- I try to look ahead a little more instead of back. Retro is all fine and good, and I have been trying to make music that was not so much "retro" as I would say "timeless", albeit firmly rooted in sound and atmosphere of the 70's and 80's, but now I am listening to more contemporary stuff and seeing what I can do with a forward-looking attitude.

It'll be energetic, powerful with pensive, moody moments but not gloomy or dark. No, I'd rather make something upbeat and positive.

You'll see!




 
Last edited by a moderator:
Werk aan mijn sci-fi geïnspireerde prog-rock album 'QUAT-1L4M' is goed aan de gang. Ik heb ongeveer acht parts er vrij klaar voor en ben in het stadium waar ik me concentreer op details en premixen. Alles is gecomponeerd met het spel van gitarist Erik Bentum die meedoet in gedachten en er is voldoende ruimte voor hem om flink te shredden! De eerste indruk van wat licks die hij me stuurde, was alvast te gek. Ik kan niet wachten om zijn hele bijdrage te horen! Erik woont een paar uur in het noorden en ik hoop hem snel weer te bezoeken om over het project te praten.
Tegelijkertijd ben ik bezig met het uitwerken van het verhaal van de wereld die ik schrijf. Het album zal een "sounds from" of "muziek geïnspireerd door" meer dan een conceptalbum met nummers en vertelling worden, maar er is een schat aan materiaal dat later zal uitgroeien tot verhalen en liedjes. Er zijn al scènes, locaties, mensen en personages...een hele rijke wereld!
Binnenkort zal ik jullie allemaal wat meer vertellen over dit project waar ik erg enthousiast over ben, maar voor nu vast een afbeelding uit de wereld, de planeet waar het allemaal over gaat....
 

Attachments

  • landscape Tent 2 tensile structure 23.jpg
    landscape Tent 2 tensile structure 23.jpg
    103,5 KB · Bekeken: 7
Back
Top