Mother-32 Potentiometer

Rhazek

Device Manager
Lid sinds
14 december 2010
Berichten
18
Locatie
Dungeon
Hallo!

De Cutoff knop van mijn Mother32 kraakt enorm op ongeveer 15-20% open. Dus ik ben van plan die pot zelf te vervangen.
Nu heb ik wat problemen met het vinden van het type onderdeel en ik wil het apparaat nog even niet uit elkaar halen.

Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring heeft met deze bak en mij kan vertellen wat voor een potmeter hier precies gebruikt is.
Moog support geeft me er niet echt antwoord op, ze willen me echter wel een pot verkopen voor 2.50 en 18,- verzendkosten... :kont:

Mvg,
~A.
 
Kan AMPTEC je niet helpen

Is de in invoerder van Moog vr de Benelux.
 
Wellicht kan inspuiten het probleem voor een tijdje verhelpen. Zou er niet zo'n probleem mee hebben om het toch te laten opsturen, weet je wel zeker dat je de goede hebt. En dan wat meerdere exemplaren, 2.50 euro per stuk is niet zo'n groot bedrag. Voor die 18 euro aan verzendkosten moet het lukken om in één zending een aantal in huis te halen. Ik lees oa. op Reddit dat het probleem vaker voorkomt, dus wat op de plank hebben liggen is niet zo'n slecht idee, denk ik.
 
Hmm ik dacht dat het dichte pots waren, dan kun je niet inspuiten toch?

Ik zal eens checken hoe het zit met AMPTEC, en anders misschien toch maar gewoon de 18 euro verzendkosten neerleggen. Het kan natuurlijk heel goed een off-shelf onderdeel zijn, die verzendkosten niet betalen blijft toch een beetje een principekwestie, ik zit mezelf in de weg ik weet het.

Bedankt voor de tips in ieder geval, zou ik een alternatief vinden dan zal ik het hier laten weten.
 
Ja, het moet wel kunnen, dat inspuiten. Ik snap je heel goed wat betreft de verzendkosten, het is in vergelijking met wat zo'n ding kost ook erg veel. Helemaal als je maar eentje koopt. Maar als het inderdaad niet anders kan, zelf zou ik het wel doen. Meteen het goede type, dan ook wat meerdere in één keer voor een eventuele vervanging in de toekomst. Mocht je 'm keer verkopen kun je voor de volgende eigenaar er ook een "verse" in zetten, is die ook blij.
 
Ja, het moet wel kunnen, dat inspuiten. Ik snap je heel goed wat betreft de verzendkosten, het is in vergelijking met wat zo'n ding kost ook erg veel. Helemaal als je maar eentje koopt. Maar als het inderdaad niet anders kan, zelf zou ik het wel doen. Meteen het goede type, dan ook wat meerdere in één keer voor een eventuele vervanging in de toekomst. Mocht je 'm keer verkopen kun je voor de volgende eigenaar er ook een "verse" in zetten, is die ook blij.
Dat laatste punt wat je aanhaalt was ook mijn initiele idee. Het is een geweldig apparaat, maar de 7u-kist is vol en ga het ook bij een live-jamming georienteerde case houden.
Een Mother-32 past daar helaas niet in, maar met een krakende filter verkoopt ie natuurlijk niet zo goed. Vandaar dat ik er ook niet echt meerwaarde in zie om meteen meer potmeters te bestellen.

Wie weet zodra die filter werkt raak ik wel weer verliefd en blijft ie wel, ik hoorde dat een tweede M-32 er goed bij zou passen.. 8o)
 
Back
Top