iPhone backlight -> S950 / S1100

Paardenstaart

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2017
Berichten
357
Hallo

Ik wil graag een iPhone 6 plus backlight gebruiken in een s950 en s1100. Heb al een tijdje twee van die schermpjes liggen vanuit China, maar ik durf er niet goed aan te beginnen.

Stappenplan voor de s1100 vond ik op het net. Maar beetje schrik hier dat ik de boel ga laten ontploffen 🤯

In het kort: Akai PSU naar (nog te kopen) voltage booster (inverter uit het circuit). Van booster naar 18v iPhone backlight die in het scherm wordt geschoven ter vervanging van de el foil die er nu in zit. Dit geldt voor de s1100. Weet niet of het ook werkt in de s950

Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom. Ben alles behalve een technieker- electricien
 
Misschien mis ik iets maar je kunt toch ook gewoon een replacement unit kopen, zo’n LCD ding? Die heb ik ook in mijn S950’s. Een iPhone 6 backlight?????
 
yes iphone 6 idd :) iPhone Zes Ploes zelfz

 
Bijzondere hack, ik zou ook gewoon voor een vervangend onderdeel zijn gegaan, zeker met beperkte elektronica kennis. Meestal zijn dat soort vervangende schermen niet zo duur en vrij makkelijk te verkrijgen op eBay.
 
Een LED display voor de 950 zou idd de voorkeur krijgen. Kosten ook niet zo veel, maar ik vond enkel eBay en Reverb verkopers. In de EU vind ik geen dealer met LED schermpjes. Enkel de Franse Vintagesynthshop heeft eentje. Maar dat is een LCD. Dus dan kan ik beter een nieuwe el foil er in schuiven. De S1100 LED displays ook enkel eBay en Reverb, en die zijn ook een pak duurder, tot 200€. De DIY optie zorgt voor een lage kost en zorgt ervoor dat ik niet elk jaar een nieuwe el foil moet kopen :)

Als iemand EU adresje kent voor een LED scherm voor de 950, hoor ik het graag. Mijn voorkeur gaat uit naar zwart scherm met witte tekst :-)

Ik denk dat dit de ideale oplossing is: nieuw LED scherm voor 950 en DIY iPhone backlight voor s1100.

PS: mijn displays zijn niet kapot, hé. Enkel wat dimme backlight. Vooral de 950. S1100 is nog fatsoenlijk
 
Via een ander draadje hier over het vervangen van een display kwam ik bij een leverancier in Polen uit. Prijzen zijn in PLN, waar de automatische vertaling van Chrome € van maakt zonder wisselkoers toe te passen 8o).

Heb er zelf overigens nog niet besteld. Eerst goed inlezen voor ik mijn synth openschroef.

 
Voor de s1100 neem ik de DIY route. De iphone schermpjes heb ik vanuit China al laten komen. Dat was ook niet gratis :) Kan ik ook die ambetante inverter er uit halen! Vraag is eigenlijk welke booster en kabeltjes ik nog nodig heb, en hoe dat dan gaat funtioneren met de contrast pot. Bij Conrad zie ik allerhande boosters en kabeltjes.

De S950 inverter is muisstil, dus nieuwe el foil is een optie. Ik zie op Reverb en ebay en Google enkel UK en USA verkopers voor de LED display. De links die jullie mij gaven, waarvoor dank, verwijzen me door naar LCD DIY methodes waarvoor ik het huidige scherm moet gaan kapot vijzen-solderen. Dat zie ik niet direct zitten. Ik merk overigens ook net dat het display van de s950 veel langer is dan s1100’s display. Dus een iphone 6 plus backlight is voor de s950 geen optie. Dat idee kunnen we dus al schrappen :-)
 
Volgens mij is deze Duitser de goedkopere (tov reverb of sommige andere ebay verkopers) oplossing als je een kant en klare oplossing wilt voor de S1100 : Akai S 1000, S 1000PB, S 1100 MX 76 LED Display | eBay (ebay naam studio-services-de)

In het schema van de S1100 staat dat dit display wordt aangestuurd door een Sanyo LC7981 display controller. Precies gebruikt men enkel de seriële data uitgang D1 om het display van data te voorzien? Ik zou wel eens de achterkant van die displays willen zien die je op ebay en reverb koopt. :D Iemand foto's of meer info?
 
Laatst gewijzigd:
Via een ander draadje hier over het vervangen van een display kwam ik bij een leverancier in Polen uit. Prijzen zijn in PLN, waar de automatische vertaling van Chrome € van maakt zonder wisselkoers toe te passen 8o).

Heb er zelf overigens nog niet besteld. Eerst goed inlezen voor ik mijn synth openschroef.

En is dat dan gewoon de oude eruit, verse erin? Kabeltjes trekken en klaar?
 
Back
Top