WIP - Cruising

Marcel D

weer in Venlo
Lid sinds
30 april 2002
Berichten
750
Locatie
'n bijna gerenoveerde woning
De inspiratrie van dit stuk komt vanuit het luisteren naar synthwave op YT afgelopen tijd. Synthwave ken ik eigenlijk pas sinds de zomer vorig jaar.
Wat me opviel is dat synthwave vaak klinkt als deja vu, je kent het, maar je kan er je vinger niet opleggen wat het precies is of waar je het voor het eerst hebt gehoord.
Dat heb ik hier dus ook geprobeerd.
Ben me nog aan het bedenken of er nog een middle-8 tussen moet en er moet zeker nog wat variatie in de drums komen.

Linn Drum uit Kontakt en alle synths uit Omnisphere 2

Roast me:P
 

Attachments

  • Marcel_Donne_-_Cruising.mp3
    6,5 MB
Italo, Synthwave ... what's in a name. Hij klinkt inderdaad al heel lekker. Hier en daar een kleine drumvariatie of fill verwerken want de drum klinkt nog wat eentonig. Maar het neemt me inderdaad terug naar mijn jeugdjaren 80 en dat maakt me wel happy :).

:doei:
 
Toffe track!

Als je probeert om in een bepaald genre muziek te maken -- hoef je daar natuurlijk helemaal niet per sé mee te eindigen.

Maar, als dat wel de bedoeling was, denk ik dat er in het sounddesign nog wat winst te behalen valt. Hij klinkt nu heel zuiver, bij synthwave lijkt 't wat meer over versleten VHS-tapes te gaan. Beetje valsige wow-and-flutter, (tape-)saturatie, dat soort dingen..

Tempo lijkt ook wat hoog, maar misschien heb ik te weinig voorbeelden gehoord in het genre. Kan me niet voorstellen dat alleen de tragere tracks synthwave mogen heten, maar misschien dat de puristen daar anders over denken..
 
Dank allemaal. Dan zal ik het binnenkort maar eens af gaan maken ;)

Lekker ja!! Ik krijg er eigenlijk meer een Italo gevoel bij.. maar who cares.. :)
Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan:)

Maar eerst eens even de zolder verder afwerken zodat ik mijn spullen daar weer op kan gaan bouwen...
 
Back
Top