Tiny - Quarks All Over

Tiny

Synth Basher
Lid sinds
31 Maart 2010
Berichten
138
Locatie
Lelystad
Leuk, weer een synth forum contest (en dit jaar was ik het niet vergeten, sorry) Ben benieuwd wat voor gave tracks er allemaal gepost gaan worden.
Zelf dit keer een probeersel gemaakt, een poging tot wat minimalistische electronische muziek, dus niet te veel layers.... enjoy! (hoop ik)

 
Mooi gemaakt en fijne geluiden. Hij zit wel wat veel in dezelfde sfeer, met dezelfde akkoordprogressie van begin tot eind. Ik zou het als luisteraar fijn vinden om even wat anders te horen, misschien wat meer couplet / refrein. Of een korte bridge, om daarna de basis weer op te pakken. Dat zou hem denk ik nog wat spannender maken. Verder echt een leuke track en goed gemaakt!
 
Mooi soundjes. Ik vind die hihat wel heel machinaal, mag iets meer swung. leuk gedaan.
 
Lekker, met fijne sounds om naar te luisteren. De 'bleeps' zijn oorstrelend. De track lijkt repetitief, maar ik vind het niet erg, het had zelfs nog wel even mogen doorgaan...
 
Vind hem ook aangenaam. Niets op aan te merken. rolt gewoon lekker door en heeft net genoeg afwisseling
 
De strings zijn erg mooi, ik hou ook wel van het soort sounds waar de track mee begint, is dat met een lowpass gate gedaan? Fijne "ronde" sound, net als de bass trouwens. Nice!
 
Dankjullie allemaal voor het luisteren en het commentaar.
Nog een paar dagen werken, en dan heb ik de kans om rustig te luisteren naar al jullie creaties.
 
En we gaan nog even door met de chille plaatjes ;). Ook prettig, maar wel redelijk vlak, hier gebeurt net wat te weinig qua spanning/dynamiek.
 
Wel minimalistisch en daardoor mss iets te saai en met name de drums vind ik te veel uit de machine (zoals uit de vroegere casio's) komen. Het blijft moeilijk, zeker met synthesizers, om met weinig toch een goede spanning op te bouwen. Wel goed dat je de uitdaging bent aangegaan!
 
Back
Top