Trappist in de koelkast?

Nog een leuke tip voor mensen die in Rotterdam, Den Haag en omgeving wonen.

6 oktober is het vatgerijpte bieren festival (Barrel Aged) in stadsbrouwerij De Pelgrim Rotterdam. De kaartverkoop is net gestart. Niet te lang wachten, want dit soort festivals is snel uitverkocht.

Het zijn twee sessies. De eerste van 11.45 tot 15.45 uur (dan zijn je smaakpapillen op hun best!) en de tweede sessie van 16:30 tot 20:30 uur. Zeer goed met OV bereikbaar.

Hier kun je meer lezen: VATGERIJPTE BIEREN FESTIVAL ROTTERDAM – Bier is Kunst

Hier kun je tickets bestellen: Bier is Kunst

Vatgerijpte bieren zijn vaak behoorlijk zwaar qua alcohol percentage (10+), dus je krijgt alleen zogeheten tasters om te proeven en geen grote volle glazen :-)
 
Deze ga ik nu proberen:

Texels.JPG
 
Nog niet op, maar heerlijk! Fris, ietsjes zurig. Je verbeeldt jezelf al snel op een terrasje zittend uitkijkend op de zee. Een zilt briesje zeewind...

(En nee - ik heb geen aandelen. :D)
 
Kaalslag bij de supermarkt waar ik wel 'ns een biertje haal. Gisteren zag ik tot m'n schrik dat de bierafdeling plotseling een stuk kleiner is. Geen Maallust tripel meer, geen stout van Brouwersnös, net toen ik er was zat iemand te zoeken naar eentje van de Texelse brouwerij, die was ook verdwenen.

:(
 
Dat kan ik ook slecht hebben, als ik ergens kom waar ze 'mijn' bier niet hebben. Dramatisch idd.
 
Maallust Tripel was bij onze Super toch al niet, maar Texels hebben ze in meerdere varianten.
 
Kaalslag bij de supermarkt waar ik wel 'ns een biertje haal. Gisteren zag ik tot m'n schrik dat de bierafdeling plotseling een stuk kleiner is. Geen Maallust tripel meer, geen stout van Brouwersnös, net toen ik er was zat iemand te zoeken naar eentje van de Texelse brouwerij, die was ook verdwenen.

:(
Zeker wel een extra rek voor de 0,0%? De woke beweging begint ook al de macht over de supermarkt schappen over te nemen 😩
 
Ik ben met vakantie op Sicilië. In de buurt van het dorp Gangi in natuurpark Madonie. Er is hier 1 lokale brouwerij met vier bieren. Je moet er een takkeneind voor rijden, maar heb ze gevonden. Soms doe je een half uur over 10-15 km ivm de slechte wegen en vele bochten.

Vandaag de eerste. Ze noemen het een pils van 4,5 procent, maar met toevoeging van mandarijn en oranjebloesem. Eerlijk is eerlijk, een erg lekker ongefilterd bier. Je proeft duidelijk de mandarijn en een hint van de oranjebloesem. Heerlijk verfrissend bij deze temperaturen.

Fles is 0,75cl. Zie foto
 

Attachments

  • 50cd2ff4-d2ae-4109-8a05-f9802cb4ca3a.jpg
    50cd2ff4-d2ae-4109-8a05-f9802cb4ca3a.jpg
    113,5 KB · Bekeken: 19
De plaatselijke super heeft een bierselectie van niks, maar nu hebben ze deze in de aanbieding. "Jopen Meesterstuk 2024", en dat is een Imperial Pastry Porter van 11,11%. We gaan het zien en proeven of het iets is.

Jopen.jpg
 
Back
Top