Trappist in de koelkast?

Idd, ik heb ook al heel wat afgevloekt. Voorzichtig neerzetten, voorzichtig openen, voorzichtig uitschenken in een zo breed mogelijk bokaalglas. Ik drink haar op 16 graden (kelderkast)
 
Misschien is de lopende band bij de kassa van de supermarkt de boosdoener...?
 
Tsja, geduld he! Een Rochefort 8 is nooit mijn eerste biertje van de dag (9.2%). En bier schudden doe je maar bij een concert van De Dijk.
 
Bier gooien ken ik wel, bij optredens van Normaal.

(ja, dat is onvermijdelijk als je aan de oostgrens woont...)
 
Wat je ook nog kan proberen is voor het openen 30 seconden je warme hand om de hals van de fles houden. Heb ik ooit van een kroegbaas geleerd. De gistcellen komen dan tot rust en daardoor is er veel minder kans op schuimen. Tot nu toe werkt het best aardig. Het heeft te maken met de hoeveelheid toegevoegde bottelsuiker en de hergisting op fles. Zo komt er koolzuur in bier. Heb net zelf een quadrupel gebrouwen en iets teveel suiker toegevoegd tijdens het vullen. De druk in de fles liep op tot 4 bar. Gelukkig loopt hij nu terug, maar bij het openen kan ik meteen het plafond witten :-)
 
Look mama, no mess!

IMG_7161.jpeg
 
Heb er net ook weer een gekocht, en die staat nu in de koelkast. Hoe lang moet ik me nu nog inhouden? ;)
 
Het belangrijkste is nu dat het er niet direct weer uit vliegt als ik het flesje open. Op het flesje staat 12 tot 14 graden Celsius. Ik drink bier nooit gekoeld maar voor dit biertje wil ik een uitzondering maken.
 
Viel mij ook op dat de cirkel nu rond is, maar er zijn onderweg veel interessante andere biertjes langs gekomen en ik heb daarbij veel geleerd en geproefd. De weg ergens heen is vaak interessanter dan de bestemming. Neemt niet weg dat die me nu goed heeft gesmaakt. :)
 
Back
Top