RME madi - SSL alpha link AX - Aurora 8 adat card naar aes vraag?!

Catscan

Electronic sounddesigner
Lid sinds
15 april 2002
Berichten
3.168
Locatie
Studio.
Hallo SF,


Ik heb een vraagje.

Ik wil via me rme madi HDSPe madi (64 channels) - naar SSL alpha link AX (model met adat) - via adat naar Lynx aurora 8 (met adat card aan gesloten op slot 2 adat in en slot 2 adat uit).
Nu wil ik met AES van de aurora 8 naar me Bricasti en Avocet monitor controller. Maar kan dit wel? Want het lukt me niet om het werkend te krijgen.

En als ik de SSL alpha link SX met aes verwissel met de AX model dan werkt de aes uit me SSL alpha link SX wel.

De ssl (AX en SX model) heeft analoog 24 io, als ik aes aansluit op het SX model naar me monitor controller dan werkt kanaal 25/26 als main stereo uit.
Als ik deze configuratie (rme madi HDSPe madi (64 channels) - naar SSL alpha link AX (model met adat) - via adat naar Lynx aurora 8 (met adat card aan gesloten op slot 2 adat in en slot 2 adat uit).)
gebruik dan heb ik geen geluid op kanaal 25/26


Lang verhaal maar mijn vraag is kan dit wel en wat doe ik fout?
 
Van DAW > HDSPe > Aurora en terug werkt prima via madi kanalen 25-32
de AES poort zal je via de Aurora mixer app zelf moeten doorsturen naar de juiste adat poorten om uiteindelijk in DAW uit te komen.
het is dus een Aurora port mapping dingetje. Wat de hdspe betreft gebruik je gewoon 1-32 in en 1-32 uit.
 
Van DAW > HDSPe > Aurora en terug werkt prima via madi kanalen 25-32
de AES poort zal je via de Aurora mixer app zelf moeten doorsturen naar de juiste adat poorten om uiteindelijk in DAW uit te komen.
het is dus een Aurora port mapping dingetje. Wat de hdspe betreft gebruik je gewoon 1-32 in en 1-32 uit.
Thanks
Ik ga even uit zoeken hoe ik in me Aurora kom voor de mapping.
 
4 aes i/o’s via db25? (4x male xlr / 4 fem xlr) heb er nog een liggen met VanDamme / Neutrik
 
Voor de duidelijk de kabels op de pins op een d25 steker (tascam versie) is op een andere volgorde gesoldeerd op de d25 steker (Yamaha versie) die lynx hanteert.
 
Niet helemaal, het is altijd een db25 > 4x xlr-m & 4x xlr-f
alleen de interne bedrading van de Yamaha standaard is anders
het is dus een AES/EBU > db25 Yamaha wired cable die je nodig hebt.
34A7CAF4-9D0D-4B0D-BDFC-0EA7DC509E8B.png
 
Back
Top