ProgHead's Modular

Nog drie modules te gaan nu:

3.jpg

Eerlijk gezegd vind ik dit de meest karaktervolle modular op synthforum! Heel cool.

Edit, en geen val voor behringer.. ook dat nog ;)

Laatst gewijzigd:
Ben je al een beetje lekker aan het patchen ondertussen en hoe bevalt het?

Ik heb tot nog toe enkel wat eenvoudige dingetjes uitgeprobeerd, en de aangeschafte modules even snel getest. Aan spielerei ben ik nog niet toegekomen. Dat komt als het goed is wel als die klaar is. Ben nu nog te druk.

Eerlijk gezegd vind ik dit de meest karaktervolle modular op synthforum! Heel cool.

Edit, en geen val voor behringer.. ook dat nog ;)

Dank! - maar of er ook iets uit gaat komen dat het aanhoren waard is moeten we nog maar afwachten. Dat het mooie plaatjes op de scope gaat opleveren daar heb ik meer vertrouwen in. :D

de meest karaktervolle modular op sf :D
gaat wel lekker allemaal hiero he?
wat een nieuws ook dat er nog 3 modules moeten komen!
als ik zo zou berichten over de mutaties bij mijn modular zou er een servertje bij moeten gaan draaien denk ik

Gelukkig hebben we hier een negeerlijst. Daar zet ik lieden zoals fjoesz in. Zo nu en dan kijk ik of of hun berichtjes weer de moeite waard zijn, en zo ja dan mogen ze hun hok weer uit. Scheelt me een boel tijd en ergernis. Blijft staan dat dergelijk getrol voor niet-leden die dit forum bezoeken geen fraaie aanblik biedt.

juist, verder is deze draad een parel voor die mensen! al 17 pagina's gekneuter over t rackie van 1 persoon met nog 0,0 interessante output verder. al die niet-leden zullen wel nagelbijtend moeten toezien hoe ik hun experience in deze draad om zeep help. ik zie t nu ook in en na de broodnodige zelfreflectie durf ik dat hier toe te geven. extreem veel excuses. ik zal niet zomaar meer participeren en deze queeste met zeer grote interesse blijven volgen, spannend allemaal!

2.JPG

Nog twee modules te gaan. ;-)

Daarna wil ik dan nog een Moog Subharmonicon of een Mother-32 en een Korg MS-20 mini. En dan nog een klein aanvullend eurorackje voor wat lastig verkrijgbare exotische modules. En dan is het - wat hardware betreft - klaar, en heb ik ook meer dan genoeg speelgoed.

Jeetje, je klinkt als een junkie. OK, die Mother-32 en dan is het genoeg, begrepen!?

Dat ontken ik niet. Je hebt het goed gezien. Dingen als de ARP 2600 en de VCS-3 zien er heel begeerlijk uit, maar zijn voor mij onbetaalbaar. Ik heb er ook de ruimte niet voor, en ik wil geen neppers van B. Bovendien wordt het dan te veel om nog goed te leren kennen. Dus is het een gevecht tussen redeloze begeerte en verstandige overweging.

haha

Nou persoonlijk zou ik precies de maat van de bovenkant van je rack met 1 rij nabouwen zodat je die er boven kunt zetten ivm ruimte en patch mogelijkheden.
Ik zou hem ook met stroom willen doorschakelen om de reden dat ik hem dan met batterijen zou willen zodat ik mn experimenten ook op de bank kan doen. Ik zou dan toch voor de subharmonicon gaan met wat exotisch spul. We gaan het meemaken.:okdan:

Leuk hoor, ben benieuwd.

Als ik de Korg MS-20 mini koop heb ik daarmee al een legendarische monofone analoge synth, en dan zou de Mother-32 dubbelop zijn. Dan spreekt het avontuur van de Subharmonicon me toch meer aan.

Heb je een lijst en je keuzes/overwegingen van jou systeem opgeschreven? De modules en geheel?
Welke module komt nog of is dat een verrassing?

Er komt nog 1 passief high pass filter bij. En mijn overweging is steeds geweest dat mijn modular de Eurorack-versie van een analoge computer moest worden. Dit is de lijst met modules:

3* Erica Synths - Pico Mix
2* Befaco - Dual Atenuverter
2* After Later Audio - Sum+Inv
2* Doepfer - A-180-3 Dual Buffered Multiple
4* Ladik - J-130 Integrator
3* Doepfer - A136 Distortion/Waveshaper
Erica Synths - Pico Output
Befaco - A*B+C
Doepfer - A-114 Dual Ringmodulator
Make Noise - Maths
WMD/SSF - Tool-Box
4* Doepfer - A-180-1 Multiples
Mutable Instruments - Veils
Erica Synths - Pico DSP
Tiptop Audio - Buchla Source of Uncertainty
Random Source - Serge SSG
3* Bear Modules - HPF
Blind paneeltje
Erica Synths - Pico VCO2
2HP - Sine
G - LPF
vpme.de - Zeroscope

(Het blinde paneeltje moet nog worden aangepast.)

Back