Roland A-500s krijgt geen USB-voeding

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.126
Locatie
Emmeloord
Hallo,

Ik heb al jaren een A-500s keyboard, en die werkt verder oké, zolang je maar de stroom via een adapter afneemt. In de beginjaren deed USB-voeding het nog wel, maar om een onverklaarbare reden is hij daar mee opgehouden.
Als ik nu de USB-voeding aanzet, werkt dit maximaal 5 seconden en dan schakelt alles uit. Aangezien de DAW de A-500 dan ook niet meer herkent als keyboard, moet ik de MIDI wel via een gewone MIDI-kabel laten lopen. Niet handig, maar wel te doen.

Toch kan ik er niet bij. Wat is hier aan de hand? Is iemand bekend met dit probleem?

Groeten, Pjeut.
 
Is de toevoer vd usb voeding voldoende qua stroomsterkte? Geen hub er tussen of zo?
 
Nee, zeker niet. Zelfs een keer alle andere USB-eters van de computer gehaald. Maar geen verschil.
 
en wat als je m in een telefoon lader prikt (met eventueel een andere kabel)
 
Zijn er nog drivers voor je OS? Heb je de handleiding er nog eens op nageslagen? Staan een paar belangrijke zaken in ...
 
In de handleiding staat dat spanning via USB niet bij elke computer even goed werkt. Gebruik je nog altijd dezelfde computer, drivers, aantal USB apparaten op je USB bus als vroeger ... ? In USB kabels zit ook verschil , zeker wanneer de lengte tegen z'n limieten gaat. Gebruik je nog de originele Roland kabel? Heb je al andere USB kabels geprobeerd? Andere powered USB poort?

Dus midi over USB wanneer je een externe power supply (3 standen switch op DC) gebruikt werkt wel? Dat kan ik niet opmaken uit je post.

Een powered(!) USB hub kan misschien wel werken als de USB spapnning van je pc niet mee wil. Die 3 standen power switch zou eventueel ook nog stuk kunnen zijn of de spanningspin op de USB connector zelf die slecht contact maakt. Door wat te wiebelen met de connector of die switch eens 20 keer te verzetten zou je normaal gezien wel snel uitsluitsel moeten krijgen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je PC niet mee wil .
 
Die Roland trekt 150mA dacht ik, USB 2.0 doet standaard maar 100mA per unit load/poort ...wil je meer (tot max 500mA) dan moet dat onderhandeled worden ofzo denk ik ... Of dit nu met een bepaalde instelling wel geregeld kan worden op je computer weet ik niet ... maar soms geeft een powered USB hub wel gelijk 500mA .
 
Back
Top