One Sample/Whole Song [Elements]

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
1.124
Locatie
Landgraaf
Het universum is niet zo stil als we misschien denken.

Deze track is volledig gemaakt met de korte sample van de planeet Saturnus die je in het begin van het nummer hoort (tijdens mijn vakantie in Duitsland j.l.).
Sampler VST in Bitwig Studio werd gebruikt om delen van het sample (heftig) te mishandelen met filters, modulatoren en effecten.
Het doel was om een compleet nummer te produceren met zo min mogelijk hulpmiddelen en maar 1 basissample.

hardware:
Lenovo MIIX320 laptop (Atom5, 4 MB intern geheugen en 128 GB schijfruimte).
Het toetsenbord van de laptop is gebruikt als invoerapparaat.

Voor mij was het een heel inspirerend/creatief proces.


Ik hoop dat je het leuk vindt :-)






MINDER TONEN
 
mooie track! en het laat zien dat je echt niet de latest-and-greatest nodig hebt qua hardware en software..
 
mooie track! en het laat zien dat je echt niet de latest-and-greatest nodig hebt qua hardware en software..
Dank Furious. Ook als je niet veel te besteden hebt is het met weinig middelen mogelijk om muziek te produceren. Dat was ook het doel achter deze track. De laptop (van marktplaats) kostte me b.v. maar 100 euro. Belangrijkste is geduld, doorzettings vermogen en wat creativiteit.
 
Lekkere space journey heb je gemaakt, ben weer lekker op reis geweest in ieder geval! :okdan:
Enne...dat zijn vast de alien vissen die je tegenkomt op Saturnus op 2.40, bijzonder hoor! :D
Dank je wel Krautrock. Heb 'm tijdens mijn vakantie in Duitsland gemaakt.
Opmerkelijke planeet is die Saturnus toch, heeft een soortelijk gewicht dat lichter is dan water en de vissen daar zweven door de atmosfeer :D
 
Heel mooi! Met om het even welke sample maak jij de mooiste muziekjes. Naast een goedkope laptop, geduld, doorzettings vermogen en wat creativiteit en Bitwig moet je ook echt wel heel goed weten wat je doet. Die kennis en ervaring daar gaat het om natuurlijk. En die heb jij. Geweldig gedaan :okdan:
 
Zag dit onderwerp al eerder, nu de tijd genomen om het in alle rust te beluisteren. Heel bijzonder hoe je van één sample zoiets weet te maken, mooi! :),

Ook al is Jupiter mijn favoriete planeet, Saturnus is nogal overrated.

:D
 
Heel mooi! Met om het even welke sample maak jij de mooiste muziekjes. Naast een goedkope laptop, geduld, doorzettings vermogen en wat creativiteit en Bitwig moet je ook echt wel heel goed weten wat je doet. Die kennis en ervaring daar gaat het om natuurlijk. En die heb jij. Geweldig gedaan :okdan:
Dank je wel voor je mooie woorden Nico!! 👍👍👍
 
Back
Top