housy lofiy technoy jam van de dag

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.381
Locatie
Eindhoven
Vandaag kwam ik een topic van @bombario tegen, waarin hij Attack Magazine noemde, die o.a. uitleggen hoe je bepaalde beats kan maken. Ik ben al erg lang (te lang) bezig om wat dingen af te maken en dacht die lofi house tutorial is wel ff lekker om weer wat nieuws te starten. Van het een komt het ander en uiteindelijk is dit het resultaat van vandaag. Track is nog helemaal niet af, dit is de eerste keer dat ik een arrangement heb opgenomen met de push, maar word er zelf wel blij van, dus dacht ik deel hem hier :)

Voor de synth nerds: alles gesequenced door Ableton, alle drum sounds uit de Behringer RD-9 via de Boss bx-800, wat texture door Ableton's vinyl plugin en eoa preset die ik gesampled heb, bass uit de Moog Subsequent 37, arpeggio die in/uit fade door de Moog Matriarch, pad-achtige drone door Prophet 6, piano stab uit de Roland JX-8P, house chords uit de Roland JV1080 (techno expansion), twee keer acid uit Behringer TD-3 en MAM MB33 (zo vet om die apart te tweaken, eentje links en eentje rechts). Beetje eq/drive hier en daar in Ableton en valhalla op de acid.

 
Geslaagde track, zou het nog meer lo-fi kunnen als je het als dusdanig classificeert, of is het wel lo-fi genoeg?
 
Heerlijk duister sfeertje en oldskool vibe, nice!
Thanks!
Geslaagde track, zou het nog meer lo-fi kunnen als je het als dusdanig classificeert, of is het wel lo-fi genoeg?
Thank! Lofi was niet het doel, maar komt vooral uit een tutorial waaruit de basis voor de track is gekomen. Vind het altijd lastig om de muziek die ik maak in een genre te gieten, dus ook hier is het weer een mengelmoesje van van alles :)
 
Thanks! BD en clap buiten uit de behringer rd-9, door de boss bx-800 voor de drive, verder geen fx :)
 
Dit soort spul was vroeger op obscure radiostationnetjes waar ik midden in de nacht naar aan het luisteren was. Ik mis een beetje die typische radiocompressie. lol
 
Back
Top