Key Music Hasselt stopt er mee...

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze
Lid sinds
20 december 2009
Berichten
6.479
Locatie
of in?
Bron: Key Music Hasselt.
Key Music Hasselt stopt er mee...
Opnieuw eentje die er de brui aan geeft...
296449429_5148184135291611_6336880910609508336_n.jpg


Cheers,
Exo. :mega:
 
Herentals zou volgen schrijft iemand op fb. Ben er paar keer binnen geweest en even snel terug buiten. Veel en niks hebben ze.
 
Met zo'n gevel reclame verdien je het ook om er mee te moeten stoppen.
 
Sja, Key Music... Vorig jaar twee interacties mee gehad (één poging tot aankoop dat een aaneensluiting van faalmomenten werd en één eenvoudig organisatorisch ding waar ze niet uitkwamen), en beiden gaven me het gevoel dat het een grote ongeorganiseerde teringbende is achter de schermen. Bij winkelbezoek actief op zoek moeten naar een medewerker omdat ze liever met elkaar ouwehoeren dan klanten helpen, ook zoiets. Amper iets op voorraad hebben, levertijden van een week, hoge prijzen... Ik heb liever een aantal keuzes uit muziekwinkels (concurrentie is goed) en gun ze het beste maar ik denk dat we dit soort berichten vaker gaan zien.
 
In Mechelen precies ook al weg. Jammer, kwam daar wel graag.
 
Oostende en Brugge staan ook niet meer op de lijst. Blijkbaar is het pand in Brugge overgenomen door Bax.

Sowieso geen groot verlies voor mij, hogere prijzen - ja, als je bij thomann een andere niet promoprijs had gezien, matchen ze de prijs. Tot je daar staat.... En spontaan een kabel kopen zat er niet in wegens geen voorraad. Eveneens een paar minder leuke ervaringen gehad met verkopers.
 
Laatst gewijzigd:
keymusic in groningen is ook gestopt sinds 12 juni, dat bedrijf gaat weer verder onder hun eigen naam en is nu bijna klaar met de verbouwing van hun winkel naar het vorige format en heet nu weer gewoon westerhaven muziek.

KEYMUSIC GRONINGEN VANAF MAANDAG 13 JUNI TIJDELIJK GESLOTEN
⚡️

--------------------------
Na drie roerige jaren, hebben Westerhaven Muziek en Keymusic besloten hun samenwerking te stoppen. Daarom zullen wij de komende weken gesloten zijn om de winkel klaar te maken voor een geweldige doorstart.
Want doorgaan doen we natuurlijk !!
Dus heb je nog wat nodig, dan staan we zaterdag 11 juni de hele dag voor je klaar.
 
Dat vond ik destijds wel een leuke winkel. Stond heel veel binnen en je kon lekker testen. Destijds mijn Genelecs nog gekocht.

Ja idd Keymusic Sint Niklaas was 20 jaar geleden toch dé muziekwinkel had ik de indruk. Idd veel spul, bekwame verkopers en hadden toen nog niet echt last van het online gebeuren. Ik denk dat je nu als muziekwinkel ofwel klein en niche/service gericht moet werken ofwel moet je meedoen met het laagste prijs gebeuren ... Keymusic is geen van beide meer ...
 
Ja idd Keymusic Sint Niklaas was 20 jaar geleden toch dé muziekwinkel had ik de indruk. Idd veel spul, bekwame verkopers en hadden toen nog niet echt last van het online gebeuren. Ik denk dat je nu als muziekwinkel ofwel klein en niche/service gericht moet werken ofwel moet je meedoen met het laagste prijs gebeuren ... Keymusic is geen van beide meer ...
Daar heb ik het spul gekocht.
 
Geen idee of het 'lot' er ook voor iets tussenzit.

Op de locatie waar (tot voor kort) de hoofdzetel van Key Music was gevestigd, was er jaren voorheen Rudy's Music Shop. Dat was een legendarische winkel waar men echt van heinde en ver naar toe kwam. Het pand was jaren geleden een bioscoop en dat kon je nog steeds zien in de winkel als je naar de ruimte achterin ging waar de gitaren en drumstellen stonden opgesteld. Die grote, open ruimte was de bioscoopzaal.

Uiteindelijk is Rudy's Music Shop verhuisd naar een locatie net buiten het centrum. Een groter pand, vlot bereikbaar en parkeerruimte zat. En er werd ook nog een 2de winkel geopend in Oostende. Toch is Rudy's Music Shop uiteindelijk failliet gegaan en stond de oude bioscoopzaal weer lange tijd leeg.

Intussen bestond er ook al een andere winkel: Piens Music Planet in Deinze die heel wat bekendheid had verworven. Die zaak werd zelfs nog verbouwd tot een 'mini-supermarkt' voor muziekinstrumenten. Een van de medewerkers van Patrick Piens is uit ontevredenheid opgestapt (geruchten doen de ronde dat de ene de partner van de andere had 'bespeeld' - zoiets) en is een eigen zaak gestart. deze medewerker heette Franky Dedeyne en de nieuwe zaak werd Key Music gedoopt (Key als in 'fran-key')

Eerst was Key Music nog gevestigd in een pand vlakbij de voormalige Rudys' Music Shop en even later werd alsnog het oude bioscooppand ingenomen en opnieuw ingericht als muziekwinkel. En opnieuw werd het een locatie waar je heel wat bekende muzikanten kon aantreffen tijdens de week. Het andere pand bleef behouden maar werd intussen gebruikt voor een nieuw luik: Becosoft waarbij Key Music de eigen software betrok. (zoiets).

En intussen zitten we al in het tijdperk waarin winkels werden overgenomen om sterker te staan t.o.v. de concurrentie. De concurrentie deed namelijk precies hetzelfde. bv Muziek & Visie in Antwerpen werd deel van Bax Shop, Key Music nam Rock Palace over,...

En sinds kort is de hoofdvestiging in Sint-Niklaas verhuisd naar Antwerpen. Geen idee of het opnieuw weggaan van dat bioscoopcomplex naar een nieuwe locatie een goede zet was.

Het hebben van veel fysieke winkels wordt minder belangrijker aangezien online shoppen in heel veel sectoren de norm is geworden. Je moet als fysieke winkel dus echt iets meer bieden t.o.v. online winkels zoals de mogelijkheid om instrumenten uit te proberen. En als die er niet (voldoende) zijn, dan blijven klanten weg.

De charme van een individuele muziekwinkel is bijna verdwenen. De huidige ketens zoals Key Music, Bax Shop, ... hebben dat alvast niet meer en zijn gewoon supermarkten geworden met diverse locaties in het land. Net zoals bv een AH, Lidl, Aldi,...

Zelf heb ik de indruk dat Key Music te veel andere bedrijfstakken erbij neemt (Becosoft,...) terwijl hun belangrijkste concurrent zich blijft richten op de core business: muziekinstrumenten. Ik zie het nog wel gebeuren dat Key Music of verdwijnt of samenvloeit met bv Bax Shop om samen de concurrentie met de Duitse grote spelers aan te gaan.

Enfin, zelf koop ik nieuwe spullen al geruime tijd gewoon online waarbij de prijs een belangrijk onderdeel is. Fysiek iets kopen doe ik enkel 2dehands.

Stilaan verdwijnt 'the middle man - de fysieke winkel' en bestellen we gewoon online. En in de EU kan dat heel makkelijk dus als winkel heb je nu heel de EU als concurrent.

Online is de prijs vaak het belangrijkste alsook snelle levering. Iets wat een gewone winkel vaak niet kan bieden.
 
Laatst gewijzigd:
Hm, nog niet lang geleden dat Key Music werd overgenomen door vastgoedman Jan 't Hoen, de drummer van de Wild Romance. Kennelijk toch een lastige business.
 
Zij die Mill's music nog herinneren toen gelegen in Wilrijk(Antwerpen),nog zo'n mega store, waar toch vele artiesten naar toe gingen.Maar de eigenaar ging nogal te los met de facturen om en failliet gegaan.Daar mijn eerste synth's gekocht, is al meer dan 30 jaar geleden.Was toen met Rudy's music shop zowat de grootsten in Antwerpen.
 
Zij die Mill's music nog herinneren toen gelegen in Wilrijk(Antwerpen),nog zo'n mega store, waar toch vele artiesten naar toe gingen.Maar de eigenaar ging nogal te los met de facturen om en failliet gegaan.Daar mijn eerste synth's gekocht, is al meer dan 30 jaar geleden.Was toen met Rudy's music shop zowat de grootsten in Antwerpen.
de mill zit nou in niel ... bij een opname studio, heeft hij nog n winkeltje
zalige kerel :) leuke omgeving ook, doet het wel wat rustiger aan nou

 
Back
Top