MOTU Adat Raadsel

Syntax

Sound is more than a combination of noises
Lid sinds
30 juli 2007
Berichten
567
Locatie
Nabij Den Bosch
Ik heb de volgende configuratie waarvan ik niet snap wat er nu feitelijk aan de hand is. Het betreft een MOTU A24AI die via USB aan de computer is aangesloten, so far so good. Voor playback vanuit de DAW naar een setje monitors is uiteraard een L en R uitgang benodigd. De A24I heeft zoals de naam vermoed enkel ingangen. Om toch uitgangen in de setup te hebben heb ik een tweetal Yamaha i88X interfaces via Adat aangesloten. Deze units werken stand alone (zonder mLan, aangezien deze eruit gesloopt is). Er zijn dan op lagere clock snelheden per 88x 8 stuks uit- en ingangen. De MOTU draait op een interne clock van 48Khz en de Yamaha's syncen daarop. Dit werkt op zich goed, maar DAW playback geeft een distortion als de volume schuif van bijv, een VST te ver open staat (boven de 50%) in de DAW mixer (in dit geval Live). Hou ik het onder de 50% dan klinkt alles prima, alleen het mix proces is niet echt handig zo. Nu kwam ik er bij toeval achter dat als ik de i88x instel op een clock van 96Khz (noemen ze ook wel Adat double), deze nog steeds goed blijft syncen met 48kHz van de MOTU (vreemd toch) en dat er geen distortion meer optreedt (de schuiven kunnen lekker open tot 100%), nadelig neven effect is wel dat de poorten op de i88x nu gehalveerd zijn dus 4 in-, uit ipv 8. Iemand enig idee wat hier nu aan de hand is? Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van. Alvast bedankt voor het meedenken.
 
hey Syntax heb eens snel in de manual gekeken, op p10 staat : "you can select the sampling frequency using mLAN Auto Con-nector or mLAN Graphic Patchbay" (op p20 staat die software beschreven). Met de bijgeleverde software moet je dus via mlan de I88x 's sampling frequency op ADAT zetten. Dan gaat ook je ADAT ledje bij masterclock branden ... soit kan het verkeerd hebben maar denk dat je mlan en software toch nodig hebt voor configuraties ...
 
Dat is bekend maar niet meer van toepassing aangezien er geen mlan kaart meer inzit. Deze is namelijk vervangen door een dongle waarmee de unit een standalone adat interface wordt. De clock waarde kan je overigens ook via het frontpaneel instellen. Bedankt voor het meedenken
 
Hebben de I88x'en het ook als je ze één per één gebruikt? Die optical select switch van ééntje blijft toch niet hangen in 96 Khz ? Ook al staat ie op 48Khz ...
 
Ik heb ff een testje gedaan met een ADA8200 die ik nog had liggen dit klinkt eigenlijk meteen goed, geen gekraak/overstuur ed, maar goed hier kan ook niet worden ingesteld qua clock, gedraagt zich gewoon als slave
Hebben de I88x'en het ook als je ze één per één gebruikt? Die optical select switch van ééntje blijft toch niet hangen in 96 Khz ? Ook al staat ie op 48Khz ...
Allebei los getest en beide hetzelfde gedrag....


Kan natuurlijk altijd nog de ADA8200 nog aansluiten aangezien de 24I 3 sets adat poorten heeft
 
Heb je de volgende zaken al geprobeerd : zowel Adat IN als OUT aansluiten per unit, switch eens van master en slave. Dus zet de Motu eens als slave en de Yamaha als master. Sluit pas een 3e apparaat aan als de andere 2 correct syncen ... verder zou ik het ook niet meer weten ...
 
Hoi allemaal,
Ik ben de trotse eigenaar van een Playdiffertently Model1 mixer. Daar de Motu Ultralite bij gekocht. Maar omdat dit te weinig outputs heeft ook de Arturia x8 OUT gekocht; een handige ADAT expander.
Ik heb er vervolgens ook twee DSUB kabels bij gekocht, want dat vindt de Model1 fijn.

Wat nu...
De Motu zend keurig via Dsub audio uit naar de Model1. Zo krijg ik de eerste vier kanalen keurig geluid binnen.
De Arturia x8 out doet echter helemaal niet. Dus geen geluid.

Ik vermoed een ADAT-dingetje tussen Motu en Arturia.

Kan iemand me helpen?

Dank!
 
Back
Top