Goede muziekdocu's en reportages op YouTube?

Even een tip tussendoor voor wie gek wordt van de vele reclame op YouTube:

Die blokkeert de commercials en dubieuze cookies. Hij werkt niet altijd en ook niet bij alle video's, maar in 80% van de gevallen wel. Ideaal 👍

Ik snap wel dat iedereen dit wil en ik zou zeggen doe het ook gewoon maar er is 0 privacy.. gewoon accepteren

Steeds minder, Google heeft daar echt een speerpunt van gemaakt. Ze willen dat je Premium koopt. Komt binnenkort ook een Premium-light abonnement. Kun je tutorials bekijken zonder reclame.
Volgens mij is het niet helemaal vrij van reclame met het light abo. Wel minder dan zonder abo uiteraard.

Steeds minder, Google heeft daar echt een speerpunt van gemaakt. Ze willen dat je Premium koopt. Komt binnenkort ook een Premium-light abonnement. Kun je tutorials bekijken zonder reclame.
ublock origin in firefox komt geen youtube/spotify ad doorheen en je kan zelf script toevoegen om bv shorts ook te blocken

ublock origin in firefox komt geen youtube/spotify ad doorheen en je kan zelf script toevoegen om bv shorts ook te blocken
Werkt bij mij in Chrome nog steeds maar voor het eerst had Chrome deze extensie van de week gedeactiveerd, de melding zei dat ie eruit ging of zoiets.
Maar ik heb 'm weer geactiveerd en werkt nog steeds naar behoren maar zoals al eerder gezegd door @bombario is Google er wel mee bezig.

Komt premium-lite dan weer terug? Ik had die tot een jaar geleden voor 6,99 EUR geloof ik. Maar die bestaat niet meer, ik heb nu de premium voor 13,99 EUR.

Komt premium-lite dan weer terug? Ik had die tot een jaar geleden voor 6,99 EUR geloof ik. Maar die bestaat niet meer, ik heb nu de premium voor 13,99 EUR.

Ik heb YouTube ook op mijn tv via KPN. Dan heb je die advertenties er wel bij en daar is echt geen doorkomen aan. In het verleden heb ik ook een premium abonnement gehad en dan betaal je ook voor YouTube Music, vergelijkbaar met Spotify. Dat gebruikte ik nauwelijks en toen ben ik daar weer mee gestopt.

Ze hebben zelfs de voorheen prima kwaliteit van 1080p HD gereduceerd en alleen bij premium krijg je echte 1080p HD (en zo ook voor alle andere hogere resoluties btw). Echt laagste van het laag. Alsof voortdurend reclames door onze strot duwen niet genoeg was. Schijt Google.

Niet helemaal muziek en ook weer wel is de documentaire Het internet in crisis van VPRO's Tegenlicht. Wat ik heb onthouden:

😮 5 grote tech bedrijven bepalen wat wij elke dag horen en zien op onze telefoons.
😮 Probeer je iets aan de die macht te doen, dan pakken ze je genadeloos aan.
😮 Waar internet begon met prachtige idealen draait het voor Big Tech nu om 1 ding: nog meer geld voor de aandeelhouders.

😮 Dit verdienen ze door ons met slimme technieken zo verslaafd mogelijk te maken en te houden.
😮 Woede is een beproefde strategie. Boos = langer actief = meer advertentie-inkomsten.
😮 De wereld heeft zich in slaap laten sussen.

😅 Maar het is nog niet te laat en er komen eindelijk tegenkrachten los.

Google is een van de 5 grote spelers en YouTube speelt zeker een grote rol voor muzikanten. Daarom deel ik de link hier ook even. Dikke aanrader.

Laatst gewijzigd:
Ze hebben zelfs de voorheen prima kwaliteit van 1080p HD gereduceerd en alleen bij premium krijg je echte 1080p HD (en zo ook voor alle andere hogere resoluties btw). Echt laagste van het laag. Alsof voortdurend reclames door onze strot duwen niet genoeg was. Schijt Google.

En als het nou een incidentele reclame was, er komen steeds langer niet skipbare reclames. Eigenlijk is dat niet te doen. Zelf ben ik ook van een premium light (gedwongen) naar een premium gegaan. Dit is voor mij echt een noodzaak omdat ik veel op mijn tv youtube kijk (ook in HD). In die zin haal ik het er wel uit maar het zomaar weghalen van de light versie was natuurlijk wel een naaistreek.

Ik snap er niets van, ik gebruik Firefox en een paar standaard blokkers en heb nog nooit 1 reclame gezien en zit er toch al lang en vaak op.
Indien gewenst kan ik een lijstje van de blokkers die ik geïnstalleerd heb maken en delen.

Hier hebben we al jaren geen tv abonnement meer want niemand keek nog. Boel reclame werd steeds onderbroken door onzin. Ik heb al jaren premium yt. De muziek dienst gebruik ik nooit. Ik kijk elke dag uren yt. Kost dus relatief niks

Niet helemaal muziek en ook weer wel is de documentaire Het internet in crisis van VPRO's Tegenlicht. Wat ik heb onthouden:
😮 5 grote tech bedrijven bepalen wat wij elke dag horen en zien op onze telefoons.
Ze lachen mij uit omdat ik alleen naar het weerbericht kijk op Teletekt pagina 704 op de telefoon.
Af en toe veranderd het weer een beetje.

Als je ook alles moet volgen van wat men dagelijks naar je kop probeert te schreeuwen is onbegonnen werk joh. Moet ik soms overal een mening over hebben? Wat vermoeiend. Ik kom nu al tijd te kort. Mij wordt op het werk menig maal verweten dat ik 'onder een steen' leef omdat ik geen televisie kijk, ook geen nieuws en daardoor niet op de hoogte wie wie is en wat het laatste is waar we ons allemaal over moeten opwinden.

Je brein gaat er toch mee aan de haal, ook al wil je het niet. Zo werkt dat. En tja, de algemene vorderingen over de grote zaken in de wereld (oorlog, politiek) bereiken me toch wel ook al kijk ik geen TV of journaal. Ik interesseer me meer in de vorderingen in de wetenschap in zn geheel. Maar ja... daar gaat het nieuws zeer zelden over niet dan. En TV programma's al helemaal zelden. Lekker B&B vol liefde kijken mensen... wie is wie en wie doet wat met wie.... (gaap)
:doei:

Als je ook alles moet volgen van wat men dagelijks naar je kop probeert te schreeuwen is onbegonnen werk joh. Moet ik soms overal een mening over hebben? Wat vermoeiend. Ik kom nu al tijd te kort. Mij wordt op het werk menig maal verweten dat ik 'onder een steen' leef omdat ik geen televisie kijk, ook geen nieuws en daardoor niet op de hoogte wie wie is en wat het laatste is waar we ons allemaal over moeten opwinden.

Je brein gaat er toch mee aan de haal, ook al wil je het niet. Zo werkt dat. En tja, de algemene vorderingen over de grote zaken in de wereld (oorlog, politiek) bereiken me toch wel ook al kijk ik geen TV of journaal. Ik interesseer me meer in de vorderingen in de wetenschap in zn geheel. Maar ja... daar gaat het nieuws zeer zelden over niet dan. En TV programma's al helemaal zelden. Lekker B&B vol liefde kijken mensen... wie is wie en wie doet wat met wie.... (gaap)
Als je er over nadenkt dan was de wereld vroeger een stuk rustiger, je hoefde geen dingen af te zetten want die waren er niet.
M'n moeder die in Oudega bij Drachten opgroeide in de jaren 30/40 die vertelde me toen ik een jochie was van een jaar of 12 dat zij met haar vriendinnetjes bij een boerderij verder op gingen kijken naar die antenne op het dak want ze begrepen er niet veel van hoe dat geluid daar binnen op de radio te horen was terwijl ze bij die antenne niets zagen, alleen de oorlog indertijd was een onzekere periode.
Toch als je je bedenkt hoe mensen toen in een klein dorp leefden, er gebeurde weinig, er reden vrijwel geen auto's daar in het dorp, hun boerderij lag aan een doodlopende weg, geen tv of radio thuis en misschien een krant, geen idee of die er was, informatie overload dat bestond in die tijd niet, de wereld was heel klein toen m'n moeder opgroeide, wat een verschil met de wereld van vandaag.

Als je er over nadenkt dan was de wereld vroeger een stuk rustiger, je hoefde geen dingen af te zetten want die waren er niet.

We maken onszelf ook gek. Althans, als je niet uitkijkt. Ik hoorde laatst het verhaal van iemand die zijn weken stampvol had gepland en klachten kreeg. Zijn drukke agenda had er 'helemaal niet mee ze maken' zei hij. Toen brak corona uit, kon opeens niks meer en herstelde hij wonderwel. Sportief dat hij het toegaf.

Online staan tutorials hoe je je smartphone weer dumb maakt. Dus wel de camera en navigatie, maar niet de knipperende apps, notificaties en noem maar op. Ik heb een paar tweaks doorgevoerd en het werkt echt.

Back