Goede muziekdocu's en reportages op YouTube?

Dafuq

Mooie bandnaam! Maar die groep blijkt al te bestaan 😊

Wat een zure gast dan… Zit geen reclame op de docu dus ze maken er geen winst mee bij op YT de VPRO.

Hij staat wel gewoon gratis op NPO Start:

- was al gepost, over bonzai records op pagina 1-

Laatst gewijzigd:
Die is me ook bijgebleven. Dat ze steeds maar een dag of dagdeel in de studio terecht konden. En dat veel van die classics dus in maar 1 dag zijn gemaakt 😍
Ja zo gaat dat vaker. Gewoon in de flow, in de zone, hoe je het ook wilt noemen. Niet overdenken. Out Of The Blue; DE trance hit die een hele sound en era bepaalde voor die tijd. Die is in een aantal uren gemaakt.

Ferry Corsten moet ook een ontzettende flow manier van werken hebben gehad als je kijkt hoeveel hij produceerde in die tijd zeg (ook onder aliassen)

Ja zo gaat dat vaker. Gewoon in de flow, in de zone, hoe je het ook wilt noemen. Niet overdenken. Out Of The Blue; DE trance hit die een hele sound en era bepaalde voor die tijd. Die is in een aantal uren gemaakt.

Ferry Corsten moet ook een ontzettende flow manier van werken hebben gehad als je kijkt hoeveel hij produceerde in die tijd zeg (ook onder aliassen)

Eigenlijk hoor je dat wel terug bij alle interviews die Twan bij Muzikxpress doet over de classics. Studios stonden toen ook niet vol met gear en het was toch vaak ook wel veel samplewerk in combinatie met het goed kennen van een paar synths.

Het begint vanaf 0:53; Vangelis aan het improviseren. Beeldmateriaal dat ik zelf nog nooit eerder gezien

Een klein fragmentje hiervan had ik al eens gezien, denk zelfs hier op het forum, maar
Het begint vanaf 0:53; Vangelis aan het improviseren. Beeldmateriaal dat ik zelf nog nooit eerder gezien had!

Welke synth staat er in het midden bovenop de CS80? Zit daar een sequencer in? Er speelt voortdurend een patroon met meerdere noten die in toonhoogte verandert door slechts 1 toets te gebruiken (dus een arpeggiator lijkt het niet te zijn).

OF is het toestel dat ook bovenop de CS80 links staat dan misschien de sequencer?
Op een bepaald ogenblik drukt hij op een knop en dan stopt het patroon.

Laatst gewijzigd:
Welke synth staat er in het midden bovenop de CS80? Zit daar een sequencer in? Er speelt voortdurend een patroon met meerdere noten die in toonhoogte verandert door slechts 1 toets te gebruiken (dus een arpeggiator lijkt het niet te zijn).

OF is het toestel dat ook bovenop de CS80 links staat dan misschien de sequencer?
Op een bepaald ogenblik drukt hij op een knop en dan stopt het patroon.
De synth bovenop de CS-80 is een Roland System 100, althans twee onderdelen van dat systeem: de 101 synth en - rechts daarvan - de 104 sequencer. Dat andere toestel aan de linkerkant is een Korg KR-55 ritmedoos. Die triggert waarschijnlijk ook het één en ander met de trigger-output.

Even een tip tussendoor voor wie gek wordt van de vele reclame op YouTube:

Die blokkeert de commercials en dubieuze cookies. Hij werkt niet altijd en ook niet bij alle video's, maar in 80% van de gevallen wel. Ideaal πŸ‘

Back