Goede muziekdocu's en reportages op YouTube?

Wat een mooie verzameling, heeft iemand ook nog (liefst Nederlandstalige ) podcast tips? Ik geniet erg van Tapenotes. Een goed geïnformeerde Engelse man gaat een uur praten met artiesten, over 3 liedjes.
Het leukste is dat ze oude versies laten horen en in verschillende lagen.

Pro noob tip:
Ik kende de meeste artiesten niet een heb gpt gevraagd welke artisten met synths spelen.
Ja, Tapenotes is erg goed. Een plezier om naar te luisteren.

Mooi inkijkje over het custom built quadrafonische PA system van Pink Floyd door Allen & Heath, gepresenteerd door Chris Hewitt die de groootste verzameling vintage audio in de UK heeft en van alles op verzoek nabouwt, hier z'n site; CH Vintage Audio

Interessant dingetje ook nog, op een gegeven moment hadden ze een soort disc gebouwd om op de echte grote festivals de hoge frequenties over een lange afstand te doen horen, een idee wat de inventor had bedacht naar het idee van de listening discs die gebruikt werden in WO 2 om al op kilometers afstand de vliegtuigen te horen aankomen en zo wat eerder gewaarschuwd werden voor een aanval van de Nazi's.

Grappig detail voor mezelf kom ik hier tegen trouwens, Pink Floyd gebruikte Phase Linear amps de 400 en 700, ik had zelf het kleinere broertje maar nog steeds een krachtige amplifier in begin jaren 80 die een 25 jaar gedraaid heeft en uiteindelijk het opgaf, ik heb er te weinig verstand van dus die heb ik toen nog aan een SF lid weggegeven nadat ie nog 15 jaar op zolder in een doos had gestaan.

Laatst gewijzigd:
Zitten jullie goed?

Laat je gas maar groeien. Een boel videos met lijstjes van gear…

De radiodocumentare Poeme Electronique in 'Het Spoor Terug' van OVT. Over de vroege experimenten (1950s) in elektronische muziek door Dick Raaijmakers en Tom Dissevelt, in het Natuurkundig Laboratorium van Philips op de elektroakoestische afdeling.

Vers sinds zaterdag terug te luisteren, hier vanaf 15:11 :

Back