Roland nieuwe AIRA Compact mini-synths

T-8 BEAT MACHINE | J-6 CHORD SYNTH | E-4 VOICE TWEAKER

AIRA Compact plaatst de legendarische creatieve magie van Roland in de palm van je hand. Jam, perform, en ontwikkel overal ideeën met genre-definiërende sounds. Koppel AIRA Compact-instrumenten aan elkaar om je klankenpalet uit te breiden of verbind ze met MIDI-apparatuur, computers en muziekapps van je bestaande installatie. AIRA Compact is leuk, betaalbaar en eenvoudig te leren. Deze reeks brengt stevige muzikale power naar muziekmakers die veel onderweg zijn.

 
Laatst gewijzigd:
Zo'n T-8 achtige zou me wel wat lijken als portable pocket drumbakje er wat meer kits in zouden zitten ipv alleen die eeuwige 606/808/909 geluiden. Hopelijk dat ze daar nog eens mee komen.
 
Zo'n T-8 achtige zou me wel wat lijken als portable pocket drumbakje er wat meer kits in zouden zitten ipv alleen die eeuwige 606/808/909 geluiden. Hopelijk dat ze daar nog eens mee komen.

Volca Sample :)
 
Kwam een T-8 voorbij op het forum voor een mooie prijs, dus ik kon het niet laten. Leuk ding hoor! Het aantal geluiden dat erin zit is beperkt maar ze zijn goed en staan hun mannetje. De basssynth klinkt ook overtuigend en mede dankzij de effecten (incl overdrive) klinkt hetgeen eruit komt echt wel volwassen en bruikbaar. Syncte meteen probleemloos met Live, verder nog niets getest met MIDI/USB. Of het ook op de langere termijn blijft boeien zal moeten blijken, maar voor die paar rotcenten is het hoe dan ook een tof ding.
 
Of het ook op de langere termijn blijft boeien zal moeten blijken, maar voor die paar rotcenten is het hoe dan ook een tof ding.

Ik heb hem nu een tijdje en hij gaat hier best vaak aan.

Tijdens de renovatie van het gebouw waarin ik woon, moest ik mijn studio grotendeels afbreken en inpakken.
Met de T8 kon ik occasioneel de herrie en drukte ontvluchten.
Als portable en mobiel schetsboek voldoet hij ook aan mijn verwachtingen.
In mijn portable setup is het heel lekker om drums en baslijntjes te hebben.

Ik gebruik hem thuis eigenlijk vaker dan ik tevoren gedacht had (afgezien van renovatie).
Meestal om met drumpatronen te experimenteren. Als de resultaten de moeite waard zijn werk ik ze uit in de studio.
Daarnaast blijft het gewoon leuk om patterns af te spelen en met de knopjes te spelen.
 
Ik heb hem gepimpt met een set Thonk Tall Trimmers, het overzicht is nu een stuk beter en het draait ook lekkerder omdat de knoppen nu tenminste een wat dikkere diameter hebben. Helaas wel een kostbaar grapje dankzij Brexit (ze zijn alleen in de UK te krijgen) en peperdure verzendopties, de verzending was het dubbele van de knoppen zelf :/

t8.jpg
 
Thonk is inderdaad prijzig, maar heeft veel keus. Soms lukt het om op Amazon (nl of de) goede en goedkope knoppen te vinden, maar vaak ook niet.
 
Nou, ik vond de prijs van de knoppen zelf wel meevallen, het was vooral de verzending. Achteraf bedacht ik dat het misschien slim was geweest hier een group buy te organiseren zodat we met een groep knoppen konden inslaan voor onze Aira Compacts en Volca's (zelfde knoppen) en zo flink besparen op de verzendkosten. Maar nu heb ik ze al.
 
Ik heb hem gepimpt met een set Thonk Tall Trimmers, het overzicht is nu een stuk beter en het draait ook lekkerder omdat de knoppen nu tenminste een wat dikkere diameter hebben. Helaas wel een kostbaar grapje dankzij Brexit (ze zijn alleen in de UK te krijgen) en peperdure verzendopties, de verzending was het dubbele van de knoppen zelf :/

t8.jpg
ik mis de roze ;-)
 
Ter info, ik had wat last van USB noise als ik de T-8 op mijn Mac aansloot, en dit schijnt vaker voor te komen. Nadeel van voeding en data over USB. Ik had nog een ground loop adapter van Expressive E liggen en dat werkt prima.

 
Zojuist een T-8 binnen gekregen.
Wat een verschrikkelijk geinig bakkie. Drums, 303, Delay, Reverb, Drive (via menu) en dat met een interne accu.

Ik ga me hier vast menig pauze / treinreis mee vermaken.

En nu snel Tall Trimmers bestellen. :verkoght:
 
De T-8 en pocket Operator 33 is ook een leuke combi voor onderweg.

Zit nog te twijfelen om de J-6 erbij te nemen boor extra variatie.
 
De T-8 en pocket Operator 33 is ook een leuke combi voor onderweg.

Ik ben juist blij dat ik onderweg niet meer hoef te kloten met een powerbank aan een Elektron M:S of M:C. Koptelefoon erin en gaan!

Maar nu krijg ik wel zin om de PO12 er eens bij te pakken.
 
Ik heb de zoom ar 96, po133 en de Microfreak. Ik twijfel nu of de j6 een meerwaarde is hierbij aangezien en ook chord mode hebt op de Microfreak. Iemand een overtuigende gedachte ?
 
Ik heb de zoom ar 96, po133 en de Microfreak. Ik twijfel nu of de j6 een meerwaarde is hierbij aangezien en ook chord mode hebt op de Microfreak. Iemand een overtuigende gedachte ?
De j6 werkt op accu dus ook makelijk onderweg ipv de microfreak. Daarnaast moeten de juno geluiden je wel aanspreken.
Alternatief is de S-1, dezelfde formfactor en veel tweakmogelijkheden in het geluid.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top