Collapril 2022 - Krautrock1958 & SmartBits

Ja, leuk dat op deze manier de anderen onze samenwerking kunnen volgen, goed idee!
Alleen de track als die er ooit komt dan wordt die toch pas aan het einde van de maand gepost of posten we al eerder zodra we een beetje luisterbaar stuk hebben?
 
Dit is jullie draadje dus ik denk dat jullie dat zelf beslissen. Ik weet niet wat mijn partner ervan denkt, maar ik houd t liever geheim tot t einde. Op n teasertje na misschien. Een flardje van een paar seconden… of zo
 
ik houd t liever geheim tot t einde. Op n teasertje na misschien. Een flardje van een paar seconden… of zo
Ja, ik denk er hetzelfde over. Je kunt immers maar 1x iemand de track voor het eerst laten horen.

@Krautrock en ik hebben inmiddels trouwens al aardig wat over en weer bericht. 1 van de leuke dingen is dat we in de "briefwisseling" ook elke keer een track posten die we leuk vinden. Zo leer je een ander zijn muzikale vorming een beetje begrijpen.
 
da's zeker een goeie tip, een track toevoegen. En is dat dan iets wat iedereen kan kennen of iets wat iemand (zelf) heeft gemaakt en niet zonodig gereleased is?
ik denk dat ik beter een video maak vd platenkast - nee grapje, dat is veel te onhandig om te kijekn wat er allemaal zit.
 
En is dat dan iets wat iedereen kan kennen of iets wat iemand (zelf) heeft gemaakt en niet zonodig gereleased is?
Dat mag je helemaal zelf bepalen.. ;) Ik denk wel dat het een beetje is als dat je iemand over de vloer hebt om muziek te luisteren en dat je wat uit je platenkast trekt wat passend is voor het moment of wat iets over jezelf zegt. Voor een goeie samenwerking vind ik het ook fijn om de ander wat te leren kennen. Alleen al door muziekkeuzes kun je al een mooi gesprek op gang krijgen.
 
Dat mag je helemaal zelf bepalen.. ;) Ik denk wel dat het een beetje is als dat je iemand over de vloer hebt om muziek te luisteren en dat je wat uit je platenkast trekt wat passend is voor het moment of wat iets over jezelf zegt. Voor een goeie samenwerking vind ik het ook fijn om de ander wat te leren kennen. Alleen al door muziekkeuzes kun je al een mooi gesprek op gang krijgen.
Precies; als je muziek als hobby met elkaar deelt dan is het gewoon leuk om met elkaar over muziek te kletsen en te delen met elkaar omdat je van elkaar weet dat je met een bepaald gehoor luistert waardoor je het met elkaar over nuances kan hebben die een gemiddelde luisteraar niet opvalt, je zit al snel op dezelfde golflengte daardoor.
En helemaal als je dan merkt dat je beiden openstaat voor veel verschillende muziek waardoor je wellicht een interessante artiest hoort die je daarvoor nog niet was opgevallen.

Dat er maar acht mensen zijn die nu een samenwerking wilden aangaan had ik niet verwacht, misschien een beetje koudwatervrees om uit je comfortzone te stappen?
Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het als heel prettig en positief ervaar om samen met Bart iets te creëeren, ik kan de andere forumleden dit echt aanraden. :okdan:

ik denk dat ik beter een video maak vd platenkast - nee grapje,
:D :D
 
Er zijn gestage vorderingen, onze track begint al aardig uit te kristalliseren. Nog maar 9 dagen te gaan dus nog eventjes de schouders er onder! 1 vande leuke dingen aan dit samenwerkingsverband is dat je een stok achter de deur hebt om gericht met muziek bezig te zijn. Normaliter verzanden de minuutjes/uren die ik daar aan spendeer aan draaien aan knopjes en een hoop gepiel. Nu moet er daadwerkelijk iets uit komen en die druk werkt voor mij wel.
Ik had me voorgenomen om voor de collab volledig met Ableton Live te gaan werken, maar dat is wel iets wat tegen viel. Hoezeer ik ook kan vloeken op Pro Tools, ik vind er mijn weg veel sneller. Dus om de vaart er in te houden ben ik toch voor het grootste deel weer terug gegaan. Alleen voor het bouwen van een brug in het nummer ben ik met de basis in Live begonnen.

Het nummer wat we samen maken ligt een stuk verder af van wat ik zelf in mijn eentje zou maken qua stijl. Maar dat maakt het juist een leuke afwisseling. Ik ben nu eigenlijk al benieuwd naar wat mensen er van vinden, maar nog even de kaken op elkaar houden...
 
1 vande leuke dingen aan dit samenwerkingsverband is dat je een stok achter de deur hebt om gericht met muziek bezig te zijn. Normaliter verzanden de minuutjes/uren die ik daar aan spendeer aan draaien aan knopjes en een hoop gepiel. Nu moet er daadwerkelijk iets uit komen en die druk werkt voor mij wel.
Ja, ik pak de stok en geef 'm op z'n flikker als ie niet opschiet haha! :D
Maar ff zonder gein; ik vind het ook erg leuk en juist doordat je allebei ook een wat andere smaak hebt doe je dingen die je anders misschien niet zou doen en je hebt toch een deadline ook dus je bent wel gericht bezig zo want ik ben idd ook zo iemand die anders lekker aan het pielen is en er maar weinig tracks uit m'n handen komen.

Ik kan niet anders zeggen dat ik erg happy ben met hoe we nu gaan en we zijn idd al aardig op weg zo bij elkaar.
 
Ja, ik pak de stok en geef 'm op z'n flikker als ie niet opschiet haha! :D
Zit ik hier tussen de verhuisdozen en isolatiewol mijn stinkende best te doen, krijg ik dat er ook nog eens bovenop!

DC2401EB-83A1-4105-95B0-D32D9F06A3C6.jpeg
 
Zit ik hier tussen de verhuisdozen en isolatiewol mijn stinkende best te doen, krijg ik dat er ook nog eens bovenop!
:D

Nu ik zie hoe je erbij zit krijg ik nog meer respekt voor je input van onze collab!

Ik zie dat je een pak isolatie in de hoek hebt staan, dat is natuurlijk om de akoestiek op orde te houden in de studio! :D
Pak die lavalamp nou even uit, dat geeft tenminste een beetje sfeer.
Ik weet nog goed dat ik in de sixties voor het eerst zo'n lavalamp in de etalage zag bij een lampenzaak, ik was een jaar of 8 a 9 en ik vond het superfascinerend en kon er naar blijven kijken, ik kwam zelfs een keer te laat op school daardoor. :)
Ik heb er opnieuw eentje gekocht toen ik een jaar of 45 was, blijf het mooi vinden.
 
Pak die lavalamp nou even uit, dat geeft tenminste een beetje sfeer. ;)
Die zit uiteraard in de allerlaatste doos, helemaal achter alle andere dozen. Zo gaat dat nu in ieder geval met dingen die ik nodig heb. Op magische wijze bevinden die zich nooit in de eerste dozen waar je bij kunt.

Nu ik zie hoe je erbij zit krijg ik nog meer respekt voor je input van onze collab!
Haha, thanks! En dan heb je nog niet eens de andere rommel achter me gezien... Ik kan op zolder wel platen draaien. Maar alleen gipsplaten, helaas.
Die isolatiewol heb ik aangeschaft omdat mensen zeiden dat dat veel zou doen op zolder. Nou, het pak staat er al een tijdje en ik merk er nog niks van.
 
Dat er maar acht mensen zijn die nu een samenwerking wilden aangaan had ik niet verwacht, misschien een beetje koudwatervrees om uit je comfortzone te stappen?

Voor wat het waard is: bij mij was het puur de timing, april kwam gewoon heel slecht uit. Als dit een succes wordt (zo ziet het er nu al naar uit, eender wat voor muziek eruit komt rollen), kan ik wat beter anticiperen op de volgende.

Tegelijkertijd is dit concept niet nodig om te kunnen samenwerken - precies de reden waarom april zo slecht uitkwam, er liepen al wat dingen in de collab-sfeer. :) De loting was trouwens wel supercool, zowel het idee als de uitvoering :D


"On-topic"... superleuk om met jullie mee te kunnen lezen, volgens mij hebben jullie er flink schik mee :)


En bij twijfel hebben jullie sowieso al een titel voor de track... *kuch* lava *kuch* lamp
 
april kwam gewoon heel slecht uit
Ja, ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen haalbaar was om mee te doen. Maar als we er een jaarlijks terugkomend gebeuren van maken dan kun je je agenda voor april gewoon schoon houden!
superleuk om met jullie mee te kunnen lezen, volgens mij hebben jullie er flink schik mee :)
Dank! Ja, is zeker leuk om te doen. Nu al voor herhaling vatbaar!

En bij twijfel hebben jullie sowieso al een titel voor de track... *kuch* lava *kuch* lamp
:dubbel:
 
1 vande leuke dingen aan dit samenwerkingsverband is dat je een stok achter de deur hebt om gericht met muziek bezig te zijn. Normaliter verzanden de minuutjes/uren die ik daar aan spendeer aan draaien aan knopjes en een hoop gepiel. Nu moet er daadwerkelijk iets uit komen en die druk werkt voor mij wel.
Dat deed collapril ook wel vr mij :okdan:
 
Back
Top