Alesis D4 met brom

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.126
Locatie
Emmeloord
Hallo,

Ik heb al jaren een Alesis D4, en al die tijd heeft hij eigenlijk een gewoon hinderlijke, lage, brom op de uitgang en de koptelefoon. Daarom gebruik ik hem eigenlijk ook niet...
Maar daar heb ik het ding niet voor, dus. Ik heb er onlangs al een nieuwe adapter 9V DC voor gehaald, maar dat veranderde niets.

En toch moeten er meer forumleden zijn die hiermee hebben geworsteld. De D4 was ooit een zeer veel gekochte en gebruikte drummodule. Dus waar ik zelf aan zit te denken dat het kan zijn, is:

* Moeten hier gebalanceerde kabels voor worden gebruikt? Die heb ik niet, maar die zou ik natuurlijk kunnen halen of maken.
* De printplaat schoonmaken. maar eigenlijk is die best wel schoon op het oog.
* En hoe maak je die schoon? Gewoon sopje er op en goed schoonmaken?


Graag jullie ideeën hierover.

Groeten,
Pjeut.
 
Iemand?
 
Heb em ook ooit gehad (90s). Ik sloot em ongebalanceerd aan op mijn Alesis 1622 mixer. Nooit een brommetje gehad.

Brom en dergelijke bijgeluiden worden vaak veroorzaakt door slechte capacitors. Geen idee hoe dat in deze Alesis zit. Hij heeft een externe AC/AC adapter. 12 volt dacht ik. Misschien zou je hier 'n ander voor kunnen proberen als je die hebt?
 
Tja, dat ik hem net had (jaren geleden), ging dat ook goed. Maar nu een hele hinderlijke lage brom. Onafhankelijk van het uitgangsvolume; brom houdt dus gewoon zijn volume.
 
Heb em ook ooit gehad (90s). Ik sloot em ongebalanceerd aan op mijn Alesis 1622 mixer. Nooit een brommetje gehad.

Brom en dergelijke bijgeluiden worden vaak veroorzaakt door slechte capacitors. Geen idee hoe dat in deze Alesis zit. Hij heeft een externe AC/AC adapter. 12 volt dacht ik. Misschien zou je hier 'n ander voor kunnen proberen als je die hebt?
9 volt AC, en inderdaad, die heb ik al vervangen. Brom blijft.
 
probeer die voeding eens te verplaatsen, gewoon in je hand houden en in hoogte bijv. verplaatsen, brengt dat niets?
 
We kunnen wel blijven hopen op schoonmaken van printplaten, verplaatsen van voedingen etc maar we kunnen ook onder ogen zien dat de Alesis en de andere twee apparaten hoogstwaarschijnlijk een elektronische reparatie (doorsolderen en/of vervangen van componenten) nodig hebben.

Tenzij alle apparaten (welke zijn de andere twee en wat zijn de klachten precies?) een aardlusprobleem hebben. Maar dat kan je in het geval van de Alesis eenvoudig uitsluiten: haal hem weg uit je studio, ga er desnoods mee op het toilet zitten als je daar een stopcontact hebt :), sluit er niks anders behalve een koptelefoon aan en check of je nog steeds brom hebt. Zoja --> Alesis is gewoon ordinair stuk en moet gerepareerd worden.
 
Is zeker niet uit te sluiten en waarschijnlijk heb je gelijk, maar mijn ervaring met ook gloednieuwe ( dus niet defecte Alesis producten ) gaven ook vaak een diepe brom welke verdween bij simpel verplaatsen van de voeding.
Had niets met hopen of schoonmaken, maar meer met de kwaliteit van Alesis te maken
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top