Ik wil een trigger switch box bouwen, (om al dan nt trig te sturen naar hardware) graag n tip voor onderdelen.

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
10.257
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik dacht aan n metalen bakje dat 4 schakelaars heeft, beetje zoals n fx pedaaltje. Maar dan n fijne schakelaar die je graag met de hand bedient. Dus vermoedelijk al niet zo eentje zoals in de link
Ik voorzie dan een jack input naar 4 outputs om zo meerdere toestellen al dan niet te triggeren.


foto vh bakje dat ik zag dat werd gemaakt door iemand:
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-11-29 om 12.47.45.png
    Schermafbeelding 2021-11-29 om 12.47.45.png
    24,8 KB · Bekeken: 140
Ik zou voor een ander soort switch gaan. Bij die standaard gitaar pedal switches is het zonder LED niet te zien welke kant ie op staat. Gewoon een fysieke omklap switch is wat dat betreft duidelijker.
 
Mja mss wel n punt. En veel goedkoper/ makkelijker te vinden ook vermoedelijk :)
 
ik bedoel idd geen eurorack, grote jacks :D
en standalone. Benieuwd wat zoiets kost in eurorack (niet dat ik ooit euro rack ga, minijack is echt mijn ding niet)

Edit: ik zie 'houdt spanning op peil' - mss heeft t n relais, ik bedoel gewoon hardcore schakelaars en verder niks. Heb ondertss op ebay al wat toggle switches besteld... Nu nog n doosje en even nadenken of er voor de korg prullerij (ms20 mini, TTSH, KARP) met kleine jacks toch niet ook n minijackje in en uit moet voorzien worden ;)

verloopkabels jack naar minijack zijn eender hoeveel je er hebt, altijd te weinig en minijack is echt... goed op n iphone naar je koptelefoon (o jee dat is al passé, apple verdomme suckers) maar verder...
woops we wijken af
 
Mijn vraag was waar en welke onderdelen ik zou kiezen. Ik weet bijvoorbeeld geen term voor zo n duwsxhakelaar zoals op n hand pedaal fx of de behuizing zoals op dat fotootje. Heb ondertss toggle switches via ebay en female jack chassis via bax. Was raar dat mono duurder is dan stereo, trouwens. Nu nog n degelijk doosje om te boren.
 
Back
Top