SpaceEnigma - Radiance

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.507
Locatie
Eindhoven
Je kan het beestje maar een naam geven. Ik hou nogal van spacende geluiden en dat gaat nou helemaal als een malle met de Moog Matriarch in huis. Lijkt me leuk om wat vaker een soort ambient-achtige dingen te doen ipv het wat stevigere techno werk waar ik normaal in verzand (wat je waarschijnlijk toch wel een stukje terug hoort...). Dus bij deze mijn eerste SpaceEnigma: Radiance. Geen uitgedacht arrangement, maar op record gedrukt nadat ik wat toffe sounds bij elkaar had en knoppen draaien/toetsen drukken maar :)

Gear: Moog Matriarch, Moog Subsequent37, Roland JX-8P, Sequential Prophet Rev 2, Behringer Cat en de Behringer RD-8 door een Boss BX-800. Clock and wat extra delay/reverb vanuit Ableton en verder pielen met de arps, sequencer, toetsen en knoppen op de units zelf. Stereo signaal wat opgepoetst met ozone.

 
Klinkt goed rustgevend, ontspannend.
Halverwege vind ik het ritme / drum geluid wel een beetje saai worden (dat komt steeds terug.)
Maar dit is de eerste keer dat ik een nummer hier volledig uitgeluisterd heb.
Er zitten mooie originele geluiden in. Kort om gefeliciteerd.
 
Thanks allemaal, volgende keer ff de levels checken voor het online plempen :)
Halverwege vind ik het ritme / drum geluid wel een beetje saai worden (dat komt steeds terug.)
Goeie, ik heb nu alleen met volumes gespeeld, beter kan ik wat verschillende patterns maken voor het opnemen.
 
Hele vette track @kobuz helemaal fan van deze sound. De techno had van mij nog iets harder mogen beuken tegen die space shit. Nu krijg ik zelf ook zin om muziek te maken 😎
 
Vette track, de beuk kan er idd wat meer in, maar tof! Vraagje: hoe heb je die reverb/delay erop gekregen dan? Synths>interface>ableton reverb/delay>mixer>stereosignaal opnemen?
 
Thanks :)

Alles gaat via eigen kanalen op de interface Ableton in. Afgezien van de matriarch krijgt alles daarin naar smaak via sends wat (Valhalla)reverb en/of (Ableton)delay en in Ableton neem ik dan het master kanaal op. Die opname daarna weer door ozone gehaald voor wat snelle ‘mastering’.
 
Thanks :)

Alles gaat via eigen kanalen op de interface Ableton in. Afgezien van de matriarch krijgt alles daarin naar smaak via sends wat (Valhalla)reverb en/of (Ableton)delay en in Ableton neem ik dan het master kanaal op. Die opname daarna weer door ozone gehaald voor wat snelle ‘mastering’.
Aah wacht, ik dacht dat meerdere dingen door de BX gingen, maar alleen de RD-8, denk ik?
Thx!
 
De Nexus 6 replicants uit Blade Runner gaan een avondje stappen. 8)

Gaaf man. En niet hoorbaar dat dit buiten je comfortzone ligt. Als je zou schrijven dat je dit al langer deed, had ik je geloofd. Keep it up. Die club-avond van Roy en z'n vrienden is nog niet voorbij, toch? :)
 
Back
Top