SKRD - No Choice > Een Paul Kalkbrenner inspired nummer, benieuwd naar feedback

Skurdd

Stamgast
Lid sinds
3 juli 2020
Berichten
308
Locatie
Utrecht
Hi Luitjes,

Vorige keer mega nuttige feedback ontvangen. Afgezien van een dissonante vocal aan het begin (geen idee waar dat mis is gegaan, niet eruit gepikt tijdens het afluisteren) ben ik best tevreden.
Het arrangement maken is echt iets waar ik mij toe moet zetten en ik vind het best lastig een nummer van 4 minuten interessant te houden. Toch meer B-secties maken nog steeds.


Benieuwd wat jullie er van vinden.
126 BPM
 
Mooi sfeertje hoor.. mss dat de clap wat ingetogener kan..
 
Mooi sfeertje hoor.. mss dat de clap wat ingetogener kan..
Thanks guys!!

Ja de clap ben ik lang mee bezig geweest. heb een clap gelayered met mn Digitakt + wat probability. Dat vond ik uiteindelijk toch nog wat eentonig en dus heb ik hier en daar een filterdelay gebruikt om die herhaling te gebruiken. MAar hij is nu wat hard vind ik. Thanks! Zeker waardevol!
 
ja dat zou de track mijn inziens beter maken.. ik vind die clap wat lomp, hij klinkt te lang en is te laag gepitched.. . Die mooie akkoorden maken de sfeer en die clap mag dan wat minder.. In die break klinkt hij wel mooi.. dat korte clapje op 1:07
 
ja dat zou de track mijn inziens beter maken.. ik vind hem wat lomp, hij klinkt te lang en is te laag gepitched.. . Die mooie akkoorden maken de sfeer en die clap mag dan wat minder.. In die break klinkt hij wel mooi.. dat korte clapje op 1:07
Eens, had hem eigenlijk gewoon even moeten vervangen bij het finishen. De snap klinkt beter bij de sfeer. hij is inderdaad -3 gepitched; scherp gehoor heb je! Ik ga dat aanpassen!!
 
Heren, dank voor de goede feedback! Heb bijna alle vocals weggehaald en de clap / snaps wat minder prominent naar voren laten komen.


Nog wel hier en daar een vocal voor de drop maar alleen degene die niet zo dissonant klonken!
 
Jongen, haal die vocals eruit en maak het lied wat interessanter door tegenmelodieën te gebruiken, dan zit je goed. Succes!

Tegenmelodieën vind ik een goeie tip. Ook wat duidelijker een B-sectie. ga ik mee aan de bak voor het volgende nummer! thanks!
En inderdaad; vocal en daar het nummer omheen bouwen werkt een stuk beter dan op t eind een vocal er nog in proberen te plakken.
 
Lekker sfeertje. Wel een beetje eentonig door steeds dezelfde paar akkoorden te gebruiken, daar kan je af en toe best wat meer in variëren. Sowieso kan er ook met minimale middelen nog wel wat meer afwisseling komen in dit nummer. Al was het maar door ergens een simpel hatje te introduceren. De clap is inderdaad wat hard en/of onvoorspelbaar qua volume, in alle delen van het nummer. Misschien is dat bewust maar ik vind het nogal afleiden. En die vocal hoeft van mij ook niet, die is nog steeds niet helemaal lekker qua toonhoogte. Dus prima opzet, maar er kan nog wel wat aan de afwerking gesleuteld worden.
 
Back
Top