MonoTron_NL - Plonie [Electronica, Acid, IDM]

Top man, eigenlijk vind ik de track zonder het acid gedeelte al goed, omdat de 303 wat laat start voelt het niet echt onderdeel van de track. Je zou het eerder in beperkte vorm kunnen introduceren (en dan dus bij de switch een soort contrapunt maken). Zelf zou ik ook een versie proberen zonder 303 en die vervangen door een ander lead iets. Voor de variatie kun je ook wat spacey FX geluiden gebruiken maar dat is meer een persoonlijke voorkeur :D
 
Top man, eigenlijk vind ik de track zonder het acid gedeelte al goed, omdat de 303 wat laat start voelt het niet echt onderdeel van de track. Je zou het eerder in beperkte vorm kunnen introduceren (en dan dus bij de switch een soort contrapunt maken). Zelf zou ik ook een versie proberen zonder 303 en die vervangen door een ander lead iets. Voor de variatie kun je ook wat spacey FX geluiden gebruiken maar dat is meer een persoonlijke voorkeur :D

Thanks voor de feedback! Hoe klonk de mix? Ik moet nog wat wennen aan het geluid in mijn nieuwe studio.

Heb er idd aan zitten denken om de 303 en P10 al eerder een rolletje te geven om ze te introduceren maar dan wordt het wat chaotisch. Daarnaast hou ik wel van wat meer variatie in een track en mag er best een verrassing komen later in de track.
Die 303 blijft er iig wel in, die vind ik te lekker klinken om eruit te halen: D

Nog wat opleuken met wat fx is misschien nog wel een idee.
 
Thanks voor de feedback! Hoe klonk de mix? Ik moet nog wat wennen aan het geluid in mijn nieuwe studio.

Heb er idd aan zitten denken om de 303 en P10 al eerder een rolletje te geven om ze te introduceren maar dan wordt het wat chaotisch. Daarnaast hou ik wel van wat meer variatie in een track en mag er best een verrassing komen later in de track.
Die 303 blijft er iig wel in, die vind ik te lekker klinken om eruit te halen: D

Nog wat opleuken met wat fx is misschien nog wel een idee.

Mix klinkt prima, maar kan nog wel iets pompen. Beetje comp en limit maakt het al wat voller denk ik.

Ipv een vol pattern van de 303 kun je een paar noten pakken bijv. Dat versterkt alleen maar het effect als hij volledig begint te rollen :)
 
Mix klinkt prima, maar kan nog wel iets pompen. Beetje comp en limit maakt het al wat voller denk ik.

Ipv een vol pattern van de 303 kun je een paar noten pakken bijv. Dat versterkt alleen maar het effect als hij volledig begint te rollen :)
Er zit nog geen limiting of compressie op, behalve wat op de kicks+tennis snare. Dat doe ik pas achteraf als arrangement en mix klaar zijn, maar ik begrijp wel wat je bedoelt ;)

Ik ga er van de week nog eens mee spelen, kijken of ik kiekeboe met die acidlijn kan spelen.
 
Mooie track (idem mix) en tot 4:04 aangenaam, daarna wordt het voor mijn oren minder aantrekkelijk met de springerige 303 in de lege ruimte en de pad-sound die start bij 4:40 daar niet mee in tune is. Het einde is weer super.
 
Lekkere track zeg! Die top kick zou ik persoonlijk iets minder lomp maken - Iets snappier misschien ook of layeren met een top top kick hehe. Verder super! mooie sounds, mooi geplaatst in de mix qua frequenties en ook panning. Reverse kick hoorde ik ook -> Renoise? ;-)
 
Mooie track (idem mix) en tot 4:04 aangenaam, daarna wordt het voor mijn oren minder aantrekkelijk met de springerige 303 in de lege ruimte en de pad-sound die start bij 4:40 daar niet mee in tune is. Het einde is weer super.
Dank voor het luisteren en feedback!
Als het goed is zou het netjes in tune moeten zijn, mij valt het iig niet direct op. Wellicht dat de 303 glides niet helemaal netjes toneren?

Ja dat springerige of glitchy in de 303 is wel opzettelijk, zodat het wat is contrasterend met de rust erna en (deels) ervoor.
 
Lekker hoor. Fijne opbouw en lekkere lijntjes.

De 303 past er qua sound net niet lekker tussen.
Pant een beetje raar en mist voor mijn gevoel wat reverb t.o.v. de rest.
Thanks 👍
De 303 mist nu idd nog de reverb die de rest wel wat heeft en heeft juist een effect waardoor ie er "overheen smeert". Met wat eind/glie compressie denk ik dat dit meer in elkaar valt, maar anders idd nog wat meer in de ruimte van de track plaatsen.
 
Lekkere track zeg! Die top kick zou ik persoonlijk iets minder lomp maken - Iets snappier misschien ook of layeren met een top top kick hehe. Verder super! mooie sounds, mooi geplaatst in de mix qua frequenties en ook panning. Reverse kick hoorde ik ook -> Renoise? ;-)
Yes Renoise! Hoor je dat aan de reversed kick? (Knap als dat zo is :D )
De 909 kick ben ik als laatste mee bezig geweest idd en is wellicht nog steeds iets te hard en plokkerig. Nog een toppiejoppie top kick erbij zou kunnen, zal es kijken.
 
Prachtige track, enige minpuntje is dat de break te zacht klinkt, dat mocht luider. Origineel voer. Knap gedaan!
Thanks gloomy. Bedoel je de breakbeat sample (voornl hihats) of de break in de track?

De breakbeat had ik juist wat zachter gezet om wel groove maar geen hoofdrol te geven.
 
Back
Top