Vic
Soldeerprofeet
Crumar Trilogy
Nord rack 2xl
Emu xk6
Nord rack 2xl
Emu xk6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor sounddesign zou ik hem zeker niet aanbevelen. Je hebt dan echt de editor nodig (niet die van Roland, maar de 3rd party die onlangs is uitgekomen)Ik ga binnenkort afscheid nemen van de MC-707. Ik moet een aantal concepten opnemen/omzetten, zodat deze bewaard blijven, daarna mag hij weg.
Mijn reden:
Het concept en de opzet is prima, een soort van standalone Ableton. Dat is de reden waarom ik hem wilde. Veel sounds, eigen sounddesign via partials, scenes, samples kunnen afspelen, het apparaat kan veel, maar ik kan niet wennen aan bepaalde zaken van de interface.
Ik vind de 909 kit in combinatie met de lofi compressor heel lekker.Vooral de soms onlogische invulling van dezelfde functies in verschillende secties, o.a. de EQ. Vooral als je met samples werkt, nogal cruciaal dat je hier prettig en vlot mee kan werken. Daarnaast wordt een project opgeslagen in een eigen Roland format, ook geen fan van. Backuppen van projecten gaat verder prima.
En... wat me echt enorm stoort... de 909 kit! (daar leun ik nogal heftig op) Voor de fabrikant van DE 909 is de kit is de MC echt belachelijk matig. Ontzettend slappe kick. En ja, dat is op te lossen met een sample, maar het voelt als een dikke middelvinger van de sales-afdeling om je dan toch ook nog een TR6s of TR8s te kunnen verkopen. Hier heeft Roland echt punten verloren!
Klopt. Een beetje zoals ableton en dat sprak mij ook aan. Meerdere versie van beats, bass, melody en ze per clip kunnen wisselen, testen. Alles binnen het apparaat. Dat is echt top! Precies wat ik er in zocht.In no time een idee in midi (clip) opslaan en door naar track 2 voor bas (midi) en door naar track 3 voor een arpje ofzo. En zo heb ik met 15 minuten een A sectie.
Er is wel wat van te maken, kick een transpose omlaag etc, maar er zitten (uit mijn hoofd) 4 909-kicks in, 2 Open hihats, en één of twee 909 claps, die ook nog eens matig overstuurd klinken. Ik vind een goede 909 kit belangrijk en vind dat een bedrijf als Roland dit ook in een dergelijke groovebox (zeker omdat het samples zijn) had moeten leveren.Ik vind de 909 kit in combinatie met de lofi compressor heel lekker.
Ja, het is een groovebox idd, ik ga er zeker geen producties op maken, maar enkel mee jammen.Klopt. Een beetje zoals ableton en dat sprak mij ook aan. Meerdere versie van beats, bass, melody en ze per clip kunnen wisselen, testen. Alles binnen het apparaat. Dat is echt top! Precies wat ik er in zocht.
Maar, althans voor mij, is het al met al toch gewoon een groovebox, een betere, maar.. een groovebox. Hetzelfde kende ik al van de MC-303 (lang geleden). Leuk, speelbaar, snel, maar.. het klik dan toch niet.
Het zou vast geen punt geweest zijn als je verder helemaal verzot was op de 707, dit is eenvoudig op te lossen met eigen samples en een projectje maken waar je jouw kit opslaat die je dan opnieuw in andere projecten.Er is wel wat van te maken, kick een transpose omlaag etc, maar er zitten (uit mijn hoofd) 4 909-kicks in, 2 Open hihats, en één of twee 909 claps, die ook nog eens matig overstuurd klinken. Ik vind een goede 909 kit belangrijk en vind dat een bedrijf als Roland dit ook in een dergelijke groovebox (zeker omdat het samples zijn) had moeten leveren.
ja precies. En mogelijk trek ik over een tijdje ook die conclusie, dat ik toe ben aan wat anders. Wensen en eisen veranderen ook nog wel eensVoor het hands-on, ideeën opzetten, knoppen/sliders een scene overzicht zit het allemaal leuk in elkaar en er standalone mee werken lukt prima. Ik kan er ook wel mee uit de voeten, maar na een aantal maanden merk ik dat het niet mijn apparaat is.
Ik ga de 'betere' concepten die ik in die tijd heb omzetten naar tracks, zodat de MC leeg is voor de verkoop. Ik zal dan nog wel een keer wat voorbeelden delen.
DUSSSDe lijst die in mijn hoofd zit momenteel:
yamaha Rx5 (gaat zeker weg, heb ik r 2)
Roland jp 8080 (gaat 90% zeker weg)
Novation summit (heb m een jaar al al een keer aangezet)
Polysix ruilen voor een GEM PX5? Die heeft meer knopjes. #BodemBereiktDUSSS
de RX5 is weg, net zoals de Summit
JP 8080 kwam nog niet aan de testbeurt
En geen mens koopt nog polysix korgjes dus die is alvast enkel nog hier aangeboden, ik doe niet mee aan een race naar de bodem.
Drie kleine mixers lijkt me ook beter dan één die drie keer zo grroot is.Ik probeer m'n 32-kanaals mixer weg te doen, zodat op die plek weer ruimte komt voor desktop gear.
In plaats daarvan zou ik dan 3 Samson SM10 mixers willen installeren en een Focusrite Scarlett OctoPre voor extra inputs.
Dus dát zouden mijn volgende 3 aanschaffen worden, maar niet zo lang ik die mixer niet voor een leuk bedrag kwijt kan.
En eigenlijk is het alleen om ruimte te krijgen, het werkt verder dikke prima, ook qua workflow.