9 verschillenden Maschine+ b stocks bij Bax

799 bij Schreeven.. is nu overgenomen geloof ik. Koop daar de laatste tijd mijn rieten voor de sax.. prima winkel. Momenteel geen voorraad maar deze prijs zegt wel iets... als je wachten kunt, gewoon ff wachten...

Ja ik kan zeker wachten en zou ik ook moeten doen. Daarnaast heb ik als dogma dat ik eigenlijk geen nieuwe spullen wil kopen. (Mileu en geld). Als die nu al voor 800 staat dat is die over een half jaartje vast wel voor 400 te krijgen tweede hand. Ik wacht wel effetjes
 
heb de mk3 gehad niet de plus maar ik vond die work flow van maschine toch niet echt fijn persoonlijk dus mijne al lang weer verkocht, wel hele fijne drumpads en als midi controller overigens
 
Ja de pads zijn echt dé referentie. Eens je die gevoeld hebt is de rytm een gehandicapt kindje. Mijn mk3 blijft sowieso als midi spuwer
 
Wat mij ook afvraag is of mijn Roland J6 , fijner werkt met cords progressies. Er zit wel een cord mode op de Maschine plus maar volgens mij is dat voor mij nog steeds niet heel toegankelijk. Of weer heel beperkt, iemand ervaring mee beide? Ik ben best blij met mijn Roland J6 maar als je Maschine plus dat juist beter is dan brengt me dat wel aan het twijfelen. #gas
 
. Ik heb de mk3 en wil zelfs de + nog niet gratis. Die controller only werkwijze en ik is geen succes
Ik ben niet echt mee. Ik gebruik mn Maschine+ eigenlijk nooit als controller maar volledig standalone.
 
Ik wou dat ik dat ook kan / kon. Ik gebruik maschine als midi sequencer. Ik gebruik al de NI geluiden, vst's enz sampling functie enz NIET. Ik doe alles 'out the box' (ik neem zelfs op in ableton, uit the box terug n the box)
Jammer genoeg heeft NI 't voor me verpest met hun clips, ik kan er echt niet mee werken. Ik had veel liever patterns. Nu als ik met de muis klik op mijn scherm maakt ie n clip. irritant 100%
Enkel dino's hebben er last van, zoals ik... Als ik kon ging ik terug naar versie 1.8 denk ik... Of net voordat ze afkwamen met clips.
Ik hou erg van de maschine pads feel en de chord functie. Dat is t zowat :) Daar blijft ie dan ook voor. Standalone is niet voor mij: vast even spannend als een analog rytm. Zitten pieren op dat schermpje, nee, dat werkt niet. In 2007 - 2009 wel, maar ik haal geen lol uit plugins dus kwam er enkel meer hardware, maar maschine bleef :)
 
ik gebruik jammer genoeg mijn mac scherm en muis veel met maschine, dus een mpc is echt niet t plan. Vriend van me had de mpc 60 te koop, ik heb dat even geprobeert maar dat gaat m niet worden haha
Als ik scherm wil turen is er de cirklon. Die heb ik ondertussen voorzien zodat de keystep en een roland r5 (qua 16 pads) kan dienen voor data input omdat ik niet zo'n xox man ben blijkbaar.
Het is heel vreemd maar ik speel graag op t gehoor in, dan quantisen. steps ingeven a la xox is niet zo mijn lol. Op de oude bakken zoals een DX of een drumtraks proggen doe ik graag.
Ik heb de maker vd modor dr2 gevraagd om dat soort programmeren te verbeteren op de modor en hij ging t bekijken.
 
Standalone is niet voor mij: vast even spannend als een analog rytm. Zitten pieren op dat schermpje, nee, dat werkt niet. In 2007 - 2009 wel, maar ik haal geen lol uit plugins dus kwam er enkel meer hardware, maar maschine bleef :)
Ik gebruik quasi niks intern van de Maschine+, is voor mij een master sequencer/clock die al mn hardware kan aansturen en syncen (denk dan MS20, JX3P, TR-909, TR-808, SH-101 etc etc) en via een 8 IN/OUT geluidskaart kan ik elke output van mn synths apart binnenpakken in Maschine en er dan FX opzetten. Voor Routing en om wat edits van noten te doen zijn die schermpjes meer dan ok. Zowel 'patterns' als 'clips (wat ik niet gebruik) bestaan naast mekaar. Eigenlijk zit ik amper op de schermen van maschine te kijken, da's net het toffe. En (ik kom ook van ableton ) opnemen (metFX) doe ik ook in Maschine+ , je kan zelfs zeggen dat hij proper een 2-8-16 lengte moet opnemen (desgewenst met de output van FX chain die je op je inputs hebt gezet). Ik ben ook een Ableton fan, maar als ik gewoon eens wat wil jammen zonder computer en met toch wel véél mogelijkheden kan ik verder met mn Maschine+ (ene eventueel gooi ik acteraf al wat ik samplede in Ableton).
 
oh zo

wel een ableton fan ben ik niet hoor :)
ik haat 't dat ie alles ligt te warpen, ik vloek altijd 'blijf er af'
:)
Ik heb ooit les gevolgd voor ableton en sindsdien vertik ik nog wat anders te leren, ik doe dat echt niet graag, kullen in n daw - laat staan dat ik t moet opnieuw leren voor n andere
Ableton is voor mij een tapedeck, vaak 1 stereo spoor :D
Ableton toont me wat audio to midi die ik dan mss weer in maschine sleur na 85% ervan te deleten...
Ik zou graag eens een maschine les volgen, dat online les gevolg werkt niet meer voor me, ik heb me alweer lid gemaakt maar die websites zijn echt dood qua actieve leden of reply's op vragen.
Ik zie niks op die schermen qua track info, zo wat balkjes, dat zegt me niks, daar heb ik jammer genoeg ableton voor nodig om t groot te trekken (of mijn mac met maschine)
in 2008 kon ik echt goed werken met maschine dankzij een jaar les, maar die tijd is voorbij. Ik verteer geen updates, als t werkt, mogen ze er gewoon afblijven, al die extra's, kan me niet schelen, want dan plots is knop x (zoals op maschine 3 'pattern' niet meer knop x (maar ellendige clips) mijn brein trekt dat niet
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb net een officiële reverb maschine+ gekocht via NI. Alleen hij wil niet registreren(en nu kan ik niks), heb alles al geprobeerd en ook al een contact ticket aangemaakt. Andere tips om NI snel te pakken te krijgen?
 
In mijn ervaring reageert NI altijd goed en snel op tickets. Wel al heel lang geleden, maar was er altijd over te spreken, vrijwel altijd binnen 1 dag.
 
En, al bericht gehad? 😳
 
En, al bericht gehad? 😳
Ja, soort van ontvangst bevestiging. En zelf nog na veel zoeken een mensen chat gevonden . Maar na 30 minuten proberen gaf hij het op en nu wacht ik mailtje van slimmere collegas. Ik had een reset file gekregen maar geen uitleg. Die moet gewoon in de root van de sd kaart staan toch en dan opnieuw opstarten?
Wat een gedoe, ik wilde juist mindere met de pc doen;)
 
Je hebt het over niet kunnen registreren van je Maschine+ als ik het goed begrepen heb.
Waardoor je niet bij de bijbehorende software kunt komen.

Als dat het geval is begrijp ik niet waarom ze je het system-reset.nut bestand sturen.
Dit bestand moet inderdaad op de root van de originele maschine+ sd kaart gezet worden.
Maar word alleen gebruikt als de maschine+ vastloopt bij het opstarten.
Is dat bij jouw het geval?
 
Ik heb net een officiële reverb maschine+ gekocht via NI. Alleen hij wil niet registreren(en nu kan ik niks), heb alles al geprobeerd en ook al een contact ticket aangemaakt. Andere tips om NI snel te pakken te krijgen?
als je een serie nr moet invullen, ben je dan zeker dat je dat juist deed? Stel dat 't een 0 O verhaal is, of hoofdletter 1 vs I of zo
Is het b stock? Dan heeft iemand m geregistreerd en zit je vast. Ik had dat eens met vochlea, die waren heel snel met een verse unlock te fixen. Succes, want dit zuigt vast heel erg voor je
 
Nee helaas hij loopt niet vast en serie nummer wordt ook herkend en staat op ook mijn login, en die Ni zag dat ook.
IMG_20240611_204049.jpg
 
Het lijkt erop dat je niet de enige bent die zijn maschine+ niet kan registreren.
Probleem ligt waarschijnlijk bij de registratie server van NI.
Heb even wat rond gekeken op het NI forum en kwam deze video van NI tegen.
Misschien heb je er iets aan.

 
Back
Top