Behringer lost foto's van een nieuwe clone:deze keer de Pearl Syncussion SY-1 die eraan moet geloven.
bron: Synthanatomy
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die distortion is echt totaal overbodig
Ja,en ik lees ook weer echt kristallenbollenpraat.En dan zijn we weer beland bij het stukje ‘smaak’.
Ja, stel je voor. Koop je een Jupiter 8 voor 50K via Reverb en zegt die een dag later piep-fwiep en verder niets meer...Verder is alles prima wat ik heb, en in tegenstelling tot vintage, is het tot nu toe heel gebleven en makkelijker aan te sturen.
Ja, stel je voor. Koop je een Jupiter 8 voor 50K via Reverb en zegt die een dag later piep-fwiep en verder niets meer...
Ik vind die Syncussion wel tof als decoratie want dat soort klanken maak je in een handomdraai op eender welke decent synth als je een beetje kan vijzen.
Hier iets gratis en daarom zeker zo leuk : full bucket music
En andere waansin : https://rc-808.com/
Wat je op een syncussion doet in 1 sec doe je op een gemiddelde synth in een half uur ... deze is er ook wat op gebaseerd maar kan in sommige opzichten iets meer The division department 01/IVIk vind die Syncussion wel tof als decoratie want dat soort klanken maak je in een handomdraai op eender welke decent synth als je een beetje kan vijzen.
Men neme... 2x gare sinus, noise, FM met de juiste ratios en volumes, ring modulatie, de precieze envelope curves, etc... Dus gaat nooit niet lukken. De enige mensen die beweren dat je SY1 met een willekeurige synth kan namaken, zijn dezelfde als die zeggen dat je met een willekeurige monosynth een 303 kunt namaken. Gewoon een beetje resonatie weet je wel...Een Jupiter 8 doet iets meer als piep-fwiep..
Wat betreft syncussion drum sounds maken op een synth,ja dat kan zodra je wel beschikt over op zen minst noise en een sinus,die sinus echter ontbreekt op heel wat synths
Goed punt. Ik heb ze beide en wat ik uit een SY1 haal, zou ik niet zo snel uit een DFAM halen. Op papier kun je wel een groot gedeelte van de SY1 met de DFAM namaken, en de resultaten zitten in dezelfde hoek, maar de SY1 klinkt voor mijn oren veel ongepolijster. En de DFAM heeft geen losse LFO of S/H aan boord, wat een belangrijk onderdeel is van de SY1. De faders op de SY1 nodigen verder tot een heel ander soort jammen uit, is mijn ervaring.Dat is een mening waar ik als syncussionleek wat aan heb.
Ik vraag me verder af: waarom niet gewoon een DFAM kopen en “noem het een dag”? Wat ik in die vimeo-demo hoor is niet radicaal anders dan wat je daarmee kunt maken.