Behringer Syncussion SY-1

SY1-2.jpg


Behringer lost foto's van een nieuwe clone:deze keer de Pearl Syncussion SY-1 die eraan moet geloven.


bron: Synthanatomy


SY1-1.jpg
SY1-3.jpg
 
Last edited by a moderator:
Die distortion is echt totaal overbodig

Vind ik ook, maar juist het toevoegen van dat soort features is top voor de ‘hobbyist’ die wel eens met rebirth heeft gespeeld en verder niet veel ander spul heeft staan.

Wat dat betreft boort B. een heel nieuwe markt aan waardoor het ook echt kennelijk rendabel is geworden om voor zulke lage prijzen te leveren (naast gestreamlinede productieprocessen).
 
En dan zijn we weer beland bij het stukje ‘smaak’. 😌
 
Verder is alles prima wat ik heb, en in tegenstelling tot vintage, is het tot nu toe heel gebleven en makkelijker aan te sturen.
Ja, stel je voor. Koop je een Jupiter 8 voor 50K via Reverb en zegt die een dag later piep-fwiep en verder niets meer...

Ik vind die Syncussion wel tof als decoratie want dat soort klanken maak je in een handomdraai op eender welke decent synth als je een beetje kan vijzen.
Hier iets gratis en daarom zeker zo leuk : full bucket music
En andere waansin : https://rc-808.com/
 
Laatst gewijzigd:
Ja, stel je voor. Koop je een Jupiter 8 voor 50K via Reverb en zegt die een dag later piep-fwiep en verder niets meer...

Ik vind die Syncussion wel tof als decoratie want dat soort klanken maak je in een handomdraai op eender welke decent synth als je een beetje kan vijzen.
Hier iets gratis en daarom zeker zo leuk : full bucket music
En andere waansin : https://rc-808.com/

Een Jupiter 8 doet iets meer als piep-fwiep..

Wat betreft syncussion drum sounds maken op een synth,ja dat kan zodra je wel beschikt over op zen minst noise en een sinus,die sinus echter ontbreekt op heel wat synths
 
Ik vind die Syncussion wel tof als decoratie want dat soort klanken maak je in een handomdraai op eender welke decent synth als je een beetje kan vijzen.
Wat je op een syncussion doet in 1 sec doe je op een gemiddelde synth in een half uur ... deze is er ook wat op gebaseerd maar kan in sommige opzichten iets meer The division department 01/IV

Als het niet teveel kost dan komt die Behringer hier misschien wel ... binnen 5 jaar dan waarschijnlijk :D
 
Een Jupiter 8 doet iets meer als piep-fwiep..

Wat betreft syncussion drum sounds maken op een synth,ja dat kan zodra je wel beschikt over op zen minst noise en een sinus,die sinus echter ontbreekt op heel wat synths
Men neme... 2x gare sinus, noise, FM met de juiste ratios en volumes, ring modulatie, de precieze envelope curves, etc... Dus gaat nooit niet lukken. De enige mensen die beweren dat je SY1 met een willekeurige synth kan namaken, zijn dezelfde als die zeggen dat je met een willekeurige monosynth een 303 kunt namaken. Gewoon een beetje resonatie weet je wel...
 
Mooi zo. Ik heb het wel gehad met die goedbedoelde DIY SY-1 pogingen. Ik heb een Michigan SYnthworks SY0.5, Psycox SY1M en een THC SY-1 gehad, en wat mij betreft klinkt alleen de THC zo inspirerend als je van een SY-1 mag verwachten. De anderen hebben geen punch, slecht klinkende envelopes of geen laag.

Dat is volgens mij vaker het probleem met enigneers die een schema zien en denken "dat kan ik ook bouwen". Ik denk dat geen van die DIY bouwers heeft gecontroleerd of het in de buurt van het origineel kwam. Of wel hebben geluisterd, maar niet muzikant genoeg zijn om te horen hoe ver ze ernaast zitten. Die Psycox lijkt daar een goed voorbeeld van. Dat lijkt er allemaal wel op, maar slaat uiteindelijk toch flink de plank mis omdat essentiële onderdelen van de SY1 sound missen. Punch bijvoorbeeld. Of laag.

In het kader van geen woorden maar filmpjes: Vimeo

Bij Behringer weet je tenminste zeker dat er een team naar het origineel gaat luisteren en gaat proberen zo dichtbij mogelijk te komen.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is een mening waar ik als syncussionleek wat aan heb.
Ik vraag me verder af: waarom niet gewoon een DFAM kopen en “noem het een dag”? Wat ik in die vimeo-demo hoor is niet radicaal anders dan wat je daarmee kunt maken.
 
Dat is een mening waar ik als syncussionleek wat aan heb.
Ik vraag me verder af: waarom niet gewoon een DFAM kopen en “noem het een dag”? Wat ik in die vimeo-demo hoor is niet radicaal anders dan wat je daarmee kunt maken.
Goed punt. Ik heb ze beide en wat ik uit een SY1 haal, zou ik niet zo snel uit een DFAM halen. Op papier kun je wel een groot gedeelte van de SY1 met de DFAM namaken, en de resultaten zitten in dezelfde hoek, maar de SY1 klinkt voor mijn oren veel ongepolijster. En de DFAM heeft geen losse LFO of S/H aan boord, wat een belangrijk onderdeel is van de SY1. De faders op de SY1 nodigen verder tot een heel ander soort jammen uit, is mijn ervaring.
 
Hmm leuk ding wel eigenlijk. Eentje om in de gaten te houden.
 
ja super leuk. klinkt erg smakelijk. soms buchla achtig.
in de video hoor je ook een synth pad is dat ook die syncussion?

volgens mij krijg je als je een prophet 6 tegen je hoofd gooit ook een syncussion.
 
Wel bijna 3 jaar na voorstelling pas een demo.
Herr Uli en de bende mogen een beetje rapper werken hoor met al die geplande releases.
 
Onlangs een foto op Behringers Facebook met deze op pallets, dus lijkt erop dat ie nu wel snel komt.
 
Back
Top