Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

De Air “multiband Filterbank” is gratis te downloaden voor de liefhebbers.
code : MULTIBAND2024

Geldig tot 2-12-2024 (anders een €99,- dacht ik)

Mvg
Danny
Hola iets vreemds.
Ik zie only US

Groeten van Andreos

K heb m in m’n account,, Tom32 heeft m reeds geïnstalleerd,, een test rit is nog uitgebleven maar t lijkt prima 🤷🏻‍♂️

Hoi, ik ben er even helemaal uit. Hoe zet ik de air filter bank in mijn account? Is dit gekoppeld aan je akai account? Ik neem aan dat het een akai mpc (en misschien force) plug-in is?

Is dit gekoppeld aan je akai account?

Het is gekoppeld aan je Inmusic account als het goed is. Nar 'aanschaf' stond hij in mijn overzicht, maar ook in de Inmusic Software app waar ik hem kon downladen en activeren.
Hetzelfde voor mijn MPC.

Nog niet voor Force.

Het is gekoppeld aan je Inmusic account als het goed is. Nar 'aanschaf' stond hij in mijn overzicht, maar ook in de Inmusic Software app waar ik hem kon downladen en activeren.
Hetzelfde voor mijn MPC.

Nog niet voor Force.
Inderdaad, staat in het overzicht. Bedankt!

Ik heb eindelijk even tijd gehad om een filmpje van de situatie te maken en te posten. Wat heb ik dus gedaan?

• Ik ben vertrokken vanuit MPC 2.15.
  • Ik heb MPC 3.4 gedownload en op USB-stick gezet (imagefile).
  • Ik heb de MPC opgestart en de USB-stick ingestoken.
  • De MPC aangezet en onder preference update naar 3.4 gedaan.
  • Omdat ik op de MPC nog met mijn AkaiPro account aangemeld was, ben ik gelijk naar Activate geweest (stond onderaan de lijst). Ik was op dat moment verbonden via de ethernetpoort met het internet.
  • Daarna de in mijn InMusic account geleverde serienummer op de MPC ingevoerd.
  • Dan opnieuw opgestart.
  • De allereerste keer werd ik geconfronteerd met noise- en bleepgeluiden wat volgend Akai veroorzaakt zou worden door het op je MPC met een ander account aangemeld zijn dan de eerste registratie gebruikt werd ... alleen ... ik heb altijd één en hetzelfde account gebruikt :stupid.
  • Na opnieuw opstarten van de MPC leek hij eerst wel te werken.
  • Daarna heb ik de ethernetkabel afgekoppeld.
  • Vervvolgens heb ik de MPC een tweetal keer "normaal" kunnen gebruiken maar vanaf het moment ik hem de derde maal probeerde af te zetten, stootte ik tegen het probleem aan dat je in het filmpje kan zien.

• Nu zit ik met een instabiele en min of meer onbruikbare MPC. In 7 van de 10 gevallen start hij op met een permanente pieptoon (begint 2 à 3 seconden na stroom aanzetten). In de andere drie gevallen komt die pieptoon niet voor.
  • En in de helft van de gevallen blijft hij tijdens het afzetten hangen in de situatie uit het filmpje. Die situatie kan enkel doorbroken worden door hem opnieuw aan te zetten en te wachten totdat ie volledig opgestart is om hem dan terug af te zetten. Soms moet ik dit twee of drie keer herhalen vooraleer ie daadwerkelijk af staat en soms lukt het dan na een eerste herstart.

Ik denk dat ik nog één ding kan proberen en dat is op de MPC mijn account echt uitloggen en opnieuw aanmelden maar ik weet niet wat dit zal doen met mijn aangekochte addins (Jura bv).
En als dat niet lukt, denk ik eraan om opnieuw te downgraden naar 2.15 en te wachten totdat de Beta versie een productieversie geworden is in de hoop dat dan alles een beetje stabieler werkt.

Ik heb trouwens wel gemerkt dat er één vervelende eigenschap nog steeds in 3.x zit:
  • Je zit in grid- of arrangermode
  • Je hebt een langere sequence van bv 50 of meer bars
  • Autocrollmode staat aan
  • De sequencer speelt af de playhead blijft mooi in het midden staan en de noten scrollen automatisch door het beeld
  • Wanneer de Q-Link knoppen zo geselecteerd zijn dat de functie playhead position en horizontal scroll beschikbaar zijn, stopt het automatisch scrollen wanneer je per ongeluk de Q-Link horizontal scroll aanraakt (enkel aanraken dus NIET activeren). Ik snap dat bij activeren van die functie het mogelijks te moeilijk is voor een herberekening van het display of zo maar gewoon aanraken doet in principe niets aan de display layout. Dus vervelend dat dit nog steeds zo is.
  • Het zelfde geldt dus trouwens voor als je in- of uitzoomt door te pinchen of naar boven of beneden scrollen via swipen. Voor sommigen zal dit misschien muggenzifterij lijken maar als je de MPC vooral als lineaire sequencer gebruikt, is dit gedrag alles behalve handig. Ik vind mezelf vaak terug in het instellingenmenu om autoscroll opnieuw actief te maken. Dit fenomeen deed zich trouwens ook in versie 2.x voor en is dus niet beperkt tot versie 3.

Enfin, dit zijn mijn eerste kennismakingen met MPC 3.4 en dus alles behalve bevredigend. Jammer want ik denk dat de potentie van het OS veel groter is dan dat van de oudere versies.

:doei:

Hoi, ik ben er even helemaal uit. Hoe zet ik de air filter bank in mijn account? Is dit gekoppeld aan je akai account? Ik neem aan dat het een akai mpc (en misschien force) plug-in is?
om te activeren moet je blijkbaar Inmusic Software Center op je PC/Mac hebben - koppelverkoop

de gratis plugin werkt NIET met MPC3xxx (beta)

:koffie::stupid

Laatst gewijzigd:
naar het schijnt zou vanaf de echte versie MPC3xx de vereiste om verbonden te zijn met het internet komen te vervallen

-ik zou downgraden zodat je tenminste (terug) een werkbare MPC hebt
Dat ben ik inderdaad van plan want op deze manier is betrouwbaar musiceren niet echt haalbaar.

om te activeren moet je blijkbaar Inmusic Software Center op je PC/Mac hebben - koppelverkoop

de gratis plugin werkt NIET met MPC3xxx (beta)

:koffie::stupid
Die plugin werkt WEL op MPC 3 beta. Ik ken al 2 mensen die hem hebben draaien.
Ik heb het ook net zelf geprobeerd en gaat zonder problemen. Weet echt niet waar je die onwaarheden vandaan haalt, van N.I. ofzo ?
Ik moest ook helemaal geen Inmusic software installeren op mijn PC...waar haal je dat toch?
Die plugin komt gewoon op je Akai account terecht, dan heb ik de MPC 3 aan de ethernetkabel gehangen en dan moest ik alleen nog activate klikken bij de plugin, zelfs geen code ingeven of niks....

Laatst gewijzigd:
De Air “multiband Filterbank” is gratis te downloaden voor de liefhebbers.
code : MULTIBAND2024

Geldig tot 2-12-2024 (anders een €99,- dacht ik)

Mvg
Danny
Hoe activeer ik deze ?
Ik krijg dit als ik MULTIBAND2024 intyp

Attachments

• IMG_20241129_172802.jpg
    IMG_20241129_172802.jpg
    104,6 KB · Bekeken: 16
  • IMG_20241129_172811.jpg
    IMG_20241129_172811.jpg
    102,5 KB · Bekeken: 13
Hoe activeer ik deze ?
Die code moet je online ingeven om hem gratis te krijgen, niet op je MPC ;)

1732898111891.png

Het is geen serial number, maar een kortingscode die je in de onlnie store ingeeft als je hem in je mandje hebt geplaatst.

-edit-
Spuit 11....Freddy was me voor. ;)

Heb vandaag deze gratis plugin maar snel gekocht.
Blijf een Nederlander hè dus €99 korting is voor mij op dit
moment de grootse BF deal die ik heb afgesloten.:D
MPC X SE aangezet, en bij activering van deze FX
stond de melding dat ik de MPC firmware moest updaten.
Mijn MPC draaide nog op firmware 2.15 en dat moest minimaal 2.15.1 worden.
De nieuwe aanwinst draaid prima, en volgens deze video werkt het ook gewoon op de BETA 3 versie.

Ik draai m op de mpc one, 3.0 laatste versie.. geen enkel probleem gehad met de installatie.

De code is idd in te vullen via de website van air 😅.

naar het schijnt zou vanaf de echte versie MPC3xx de vereiste om verbonden te zijn met het internet komen te vervallen

-ik zou downgraden zodat je tenminste (terug) een werkbare MPC hebt

Als ik hierop wat mag vragen? Hoe zit dit? Ik herken t niet namelijk met mijn eigen mpc,, k heb zelf de mpc one (V1) en die werkt prima zonder internet. Updates of software toevoegen die ik middels een netwerkkabel, die ik , als t klaar is eruit trek omdat anders die kabel dwars door de studio ligt. Ik heb wel een akai account met daaraan het serienummer gekoppeld. Het ding draait vlekkeloos (natuurlijk de bekende 3.0 bugjes) maar geen rare dingen omdat hij geen internet heeft ofzo.

Als ik hierop wat mag vragen? Hoe zit dit? Ik herken t niet namelijk met mijn eigen mpc,, k heb zelf de mpc one (V1) en die werkt prima zonder internet. Updates of software toevoegen die ik middels een netwerkkabel, die ik , als t klaar is eruit trek omdat anders die kabel dwars door de studio ligt. Ik heb wel een akai account met daaraan het serienummer gekoppeld. Het ding draait vlekkeloos (natuurlijk de bekende 3.0 bugjes) maar geen rare dingen omdat hij geen internet heeft ofzo.
Dat klopt volgens mij ook van geen meter....waar haalt hij dat toch? Ik run 3.4 en ik heb vandaag 1x mijn mpc met internet moeten verbinden om die nieuwe plugin te activeren. Mijn MPC One heeft geen Wifi, dan kon ik alleen naast mijn router muziek maken als zijn uitspraken zouden kloppen ;)

Back