thé Expanding Your Mind Hurts Entanglement

vooral gebruikt gemaakt van Red Timbre Audio DelayCat.... met sources; Dawesome Kult (MPE), een voice recording, en een sample die goed werkte, ook home brewed.
augmented met UA SIlo, en de Stratus reverb.....

 
Psychotisch trackje , maar wel weer apart in de goede zin van het woord.

jazeker, psychotisch. was in tijdens de 'opbouw' niet de bedoeling, maar vooral door de keuze van de samples en hoe DelayCat werkt, of hoe ik het effekt liet werken, werd het pscyhotisch, en dat vond ik wel lekker.....

dank!

Master of darkness 👀. Luistert als een spannende horrorfilm. :okdan:

master of darkness..... :beard: 8D

inderdaad horrorfilm, nu heel rechtstreeks, eigenlik. akelig noemde het ook iemand, en op dat moment dacht ik; deze track werkt........

dank!!!!!
 
je hoort hier zoveel in :D

al die tonen... het ene moment denk ik een vals draaiorgel te horen, en dan denk ik nee... tis een viool.... of een orkest?.... ik word zeker gek... fantoom geluiden...
sfeervol is het zeker. kan zo de volgende Silent Hill in.
 
Het stemgebruik deed me denken aan Everything In Its Right Place van Radiohead. Laat die titel hier nou nét het tegenovergestelde zijn haha.. knap werk weer, @vink!

dank! de stem is een vocal uit een andere track, of iig éen van de versies. in die track werd die al als sample gebruikt, is van geen enkel belang om dat nu hier te vermelden!
de stem is door DelayCat gehaald, en daarmee is de gehele struktuur, de delen, de volgorde; veranderd....

Subtiele zwarte psychotische industriële synth-horror...:okdan:8)

hè hè, ja tijdens het werken aan dit projekt, werd dit het doel......

dank!!!

je hoort hier zoveel in :D

dat veroorzaakt de DelayCat, in die zin is het wonderbaarlikke plugin...

al die tonen... het ene moment denk ik een vals draaiorgel te horen, en dan denk ik nee... tis een viool.... of een orkest?.... ik word zeker gek... fantoom geluiden...

ja klopt, fantoom geluiden, dat ontstond, en heb dat ook meer aangezet, evenals vals draaiorgel of viool of orkest, dat er een veelheid, chaotisch (maar toch gestruktureerd, DelayCat werkt in segmenten, en die zijn strak gezet.... in deze track.... ik weet nu hoe ik de segment tijd kan veranderen.....).

je wordt zeker gek!! het is haunting.

sfeervol is het zeker. kan zo de volgende Silent Hill in.

dank!!! ik weet niet eens wat Silent Hill is, zal eens opzoeken..... (en net The Boys overleefd.... nu opgezocht, zo kende ik niet, zoals ik al zei, hou wel van goeie horror en ook de afwijkende aanpak,... ga ik eens bekijken!!)
 
(en net The Boys overleefd.... nu opgezocht, zo kende ik niet, zoals ik al zei, hou wel van goeie horror en ook de afwijkende aanpak,... ga ik eens bekijken!!)
The boys was weer super :)

Ik refereerde trouwens aan het computer spel silent hill.
Veeeeeel beter dan de film :)
 
Sorry Vink, maar dit kan echt niet. Dit is synthforum. En dat zijn geen synths toch, dat zijn achteruit spinnende draaimolens met een doedelzak die in feedback piek resonantie is blijven loopen en die arme drommel die onder de wielen ligt roept af en toe wanneer t wiel over hem heen rolt. 8D
Ik wou dat ik t kon.
 
Sorry Vink, maar dit kan echt niet. Dit is synthforum. En dat zijn geen synths toch, dat zijn achteruit spinnende draaimolens met een doedelzak die in feedback piek resonantie is blijven loopen en die arme drommel die onder de wielen ligt roept af en toe wanneer t wiel over hem heen rolt. 8D

ik viel welhaast van mijn burostoel af van het lachen......


Ik wou dat ik t kon.

dank!!!
 
vooral gebruikt gemaakt van Red Timbre Audio DelayCat.... met sources; Dawesome Kult (MPE), een voice recording, en een sample die goed werkte, ook home brewed.
augmented met UA SIlo, en de Stratus reverb.....


Hey Arjan. Mijn aandacht viel rond de 30 seconden weg en mijn aandacht werd getrokken door dat hoornachtig geluid. Je moet weten dat dit op mijn systeem en voor mijn oren redelijk schel was. Heb je een EQ op de Master gezet? Check nog eens goed hoe hoog de highs wel zijn. Voor de rest vond ik het fijn om naar te luisteren. Ik vraag me af hoe we deze "muziek" gaan catalogiseren voor de toekomst ;p

Goed gedaan vriend, alweer.

Jan.
 
Back
Top