Afgehandeld Nieuwsforum sorteer op nieuwste bericht

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.669
Locatie
Bij Herentals, België
In het nieuwsforum worden topics gesorteerd op nieuwste topic. De rest van synthforum op nieuwste bericht.

Is er een manier om in Nieuws ook op nieuwste bericht te sorteren zodat ik langer lopende discussies goed kan volgen?
 
Je kunt aan de rechterkant klikken op 'Filters', en dan kiezen hoe je wil sorteren.

Filterrrr.jpg
 
Hmmmm dat moet ik dan eens uitzoeken als ik toegang tot de laptop heb, want daar bleef de popup blanco als op filter klikte.
 
Op de smartphone werkt het, dus het lijkt een probleempje met de laptop. Maar die heeft algemeen heel sloom internet dus het kan gewoon daaraan liggen.
 
Kan je je filtersettings opslaan als voorkeur? Want ik moet nu iedere keer opnieuw filteren op laatste bericht als ik de nieuwssectie opnieuw open.
 
Kan je je filtersettings opslaan als voorkeur? Want ik moet nu iedere keer opnieuw filteren op laatste bericht als ik de nieuwssectie opnieuw open.

Zie geen mogelijkheid, maar zou inderdaad heel handig zijn. Als het nu niet kan, wellicht iets om door te geven aan de makers van de forumsoftware, als feature request.
 
Kan je je filtersettings opslaan als voorkeur?
Nee. Alleen bij Nieuwe Berichten is er een optie om de filter settings te bewaren. Op het Xenforo forum kom ik er ook nauwelijks iets over tegen.

Wat je zou kunnen doen is het hele Nieuws forum volgen zodat je bij nieuwe posts een notificatie ontvangt.
 
Xenforo kent geen mogelijkeid om op userniveau dit soort voorkeuren op te slaan.

Ik stop bij subfora die ik anders wil hebben dan de standaardinstellingen de URL onder een bookmark/knop van mijn browser. Dus bij "nieuws" zou dat deze zijn:

https://www.synthforum.nl/forums/nieuws/?order=last_post_date&direction=desc

Dat werkt bij mij niet op de IPad en telefoon. Ik moet het dan iedere keer opnieuw veranderen.

Waarom is het bij nieuws niet standaard op laatste bericht ingesteld en bij de andere fora wel?
 
Waarom is het bij nieuws niet standaard op laatste bericht ingesteld en bij de andere fora wel?
Volgens mij hebben we die discussie in maart al eens gevoerd. Het nieuwsforum wordt gesorteerd op datum van publicatie van dat nieuws. Met de nieuwssectie ligt de focus bij het informeren in plaats van het discussiëren. Bij nieuwsberichten ligt het dan vervolgens voor de hand om het meest recente nieuws bovenaan te plaatsen.

Als je de discussie over nieuwsberichten wilt volgen, is de meest simpele oplossing een abonnement te nemen op het hele nieuwsforum. Rechts bovenin het nieuwsoverzicht zit een knop "Volgen". Als je die gebruikt, ontvang je een notificatie (bij het belletje) wanneer er een nieuw bericht is geplaatst waar dan ook in de nieuwssectie.

1628499682131.png


Als je zelf al eerder een post hebt geplaatst bij een nieuwsbericht, ontvang je automatisch en notificatie bij een nieuw bericht.

 
Dat werkt bij mij niet op de IPad en telefoon. Ik moet het dan iedere keer opnieuw veranderen.
Je kunt met je iPad of iPhone een pagina favoriet maken in je browser. De sorteervolgorde wordt dan inderdaad niet meegenomen in de url. Ik weet niet waarom dat is. Je kunt de url van een favoriete pagina wel aanpassen door de link iets langer vast te houden en vervolgens te kiezen voor "Wijzig". Achter de bestaande url typ je dan /?order=last_post_date&direction=desc. Daarna werkt die oplossing wel.
 
Enig idee of er ondertussen al een optie is om de standaard sorteervolgorde per gebruiker op te slaan?
Ik vind zelf het sorteren op 'eerste bericht' handig, zodat je de nieuwe items bovenaan hebt staan, maar dat moet dan steeds aangeklikt worden.
Echt een 1st world problem natuurlijk, maar het zijn de kleine dingen die het doen :P
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top