Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

Patenten gaan over uitvindingen, afbeeldingen en ontwerpen vallen onder auteursrecht. Die mag je inderdaad niet 1:1 kopieëren of gebruiken om consumenten te misleiden (als iets dusdanig op een ander merk lijkt dat je makkelijk in de war raakt - bier van het merk "Hinniken" met vrijwel hetzelfde etiket als "Heineken" bijvoorbeeld. Maar aangezien er geen merknamen worden gebruikt én het computerafbeeldingen zijn in plaats van fysieke toestellen zal het bij de voorbeelden in deze emulatoren wel loslopen. Een van de skins van de TI emulator lijkt wel als 2 druppels water op de originele TI software, ik kan me voorstellen dat Access daar misschien wel tegen zou proberen op te treden.
 
Als je op Google zoekt, dan zijn er bedrijven die helpen om je design te patenteren.

De volgende tekst komt van de website van auteursrechten:

De meeste ontwerpen, of het nu communicatie-, product- of ruimtelijke ontwerpen zijn, zullen onder de bescherming van de Auteurswet vallen, van schetsontwerp tot definitief ontwerp. Het maakt niet uit wat het toepassingsgebied is; het auteursrecht geldt voor alle soorten media waarin het ontwerp wordt verwerkt, zoals drukwerk, 3D en multimedia/digitaal.

Nu ben ik hier verder niet in thuis maar lijkt me ook wel logisch ergens dat grafisch ontwerpen beschermd zijn.
Beschermen is zeker mogelijk maar via het auteursrecht. Dat is niet hetzelfde als een octrooi/patent. Zitten ook belangrijke verschillen tussen. Auteursrecht ontstaat direct, octrooi moet aangevraagd worden. Bescherming bij auteursrecht is 70 jaar na overlijden auteur en bij octrooi maar 20 jaar.
 
Back
Top