Motorolla cpu emulation project ( acces virus , waldorf , clavia etcc)

ben ik nou gek of is het goed verstopt? kan de installer voor de Nord echt nergens vinden, ook niet op de discord
Volgens mij moet je een donatie doen om toegang te krijgen tot de beta versie. Dit kun je lezen op hun discord server
 
Nord is in (betalende-support ) beta , je betaald 20 euro en krijgt toegang tot alle closed beta versions
Klinkt zoals een nord klinkt maar het is een cpu hog op mijn bescheiden I7 2016 laptopje
Let niet op de host cpu meter 10% , deze klopt niet , Ik heb een constante load van 70-80% in taskmanager :)
De nord gebruikte dan ook 2 motorolla cpu's en 96Khz , dus heel wat meer dan de virus c ( en diens mediocre filters )
Altijd al een nord fan geweest maar voorlopig is de emulator mij iets te cpu intensief en er valt weing meer te optimaliseren ( volgeens de usual suspects ) , gelukkig heb ik eem nord modular die de ord lead 2
perfect nabootst
1.jpg
 
Laatst gewijzigd:
ik snap het qua moeite, al is het ook wel weer raar om er iets mee te gaan verdienen
 
ik snap het qua moeite, al is het ook wel weer raar om er iets mee te gaan verdienen
Ik vind het eigenaardig dat ze dat risico nemen. Het aannemen van betalingen is uiteindelijk de reden geweest dat de Yuzu Nintendo Switch emulator van de rechter moest stoppen. (al verdienden die miljoenen aan piraterij).
Een bedrijf als Nord is nog steeds 'in business' en vindt er mogelijk wel wat van dat hun werk wordt gebruikt door anderen...
 
Zolang ze de ROMs niet verstrekken, is er geen enkel Nord/Clavia IP dat geschonden wordt.
Als de primaire functie van een stuk software het faciliteren van piraterij is valt daar nog wel wat op af te dingen. Reken er op dat mensen die een Nord hebben staan juist het minst belang hebben bij zo'n emulator.
Ze zouden het daarnaast ook nog op trademarks kunnen gooien omdat de rode UI teveel lijkt op hun apparaten, maar dat valt natuurlijk vrij makkelijk aan te passen.

Maar als ze dat doen zijn ze gek, feit dat mensen de moeite nemen om het spul te emuleren zegt alleen maar iets over de 'klassieker' status van die oude Nords en is gewoon gratis reclame/status.
 
ik snap het qua moeite, al is het ook wel weer raar om er iets mee te gaan verdienen

Hoe ik het zie is het echt een presentje voor het team voor hun goede werk, en geen verdienmodel vanuit het team zelf. Zodra een beta redelijk stabiel is staat die ook wel op andere site en daar doen ze ook niet moeilijk over. Het enige waar ze echt op letten is dat er geen roms op de discord staan.
 
Als de primaire functie van een stuk software het faciliteren van piraterij is valt daar nog wel wat op af te dingen. Reken er op dat mensen die een Nord hebben staan juist het minst belang hebben bij zo'n emulator.
Ze zouden het daarnaast ook nog op trademarks kunnen gooien omdat de rode UI teveel lijkt op hun apparaten, maar dat valt natuurlijk vrij makkelijk aan te passen.

Maar als ze dat doen zijn ze gek, feit dat mensen de moeite nemen om het spul te emuleren zegt alleen maar iets over de 'klassieker' status van die oude Nords en is gewoon gratis reclame/status.

Je post hier dingen zonder onderbouwing en doet alsof jouw mening leidend is voor al die mensen die hier al jaren plezier van hebben. Als we als voorbeeld hun eerste plugin pakken, de virus B/C, is het feit dat de prijzen daarvan zeker niet gedaald zijn. Sterker nog, ik denk dat de echte liefhebbers alleen maar meer overtuigd zijn geraakt en dat ze uiteindelijk ook wel de hardware versie willen.

Voor huidige bezitters is er opeens ook veel meer aandacht in de vorm van tutorials en nieuwe patches waar iedereen alleen maar profijt van heeft.

Als er vanuit de fabrikanten bezwaar zou zijn is de enige reactie, zoals Waldorf, hun eigen officiele versie daarvan maken. Anders moeten ze hun snaveltje maar houden.
 
Als de primaire functie van een stuk software het faciliteren van piraterij is valt daar nog wel wat op af te dingen. Reken er op dat mensen die een Nord hebben staan juist het minst belang hebben bij zo'n emulator.
Ze zouden het daarnaast ook nog op trademarks kunnen gooien omdat de rode UI teveel lijkt op hun apparaten, maar dat valt natuurlijk vrij makkelijk aan te passen.

Maar als ze dat doen zijn ze gek, feit dat mensen de moeite nemen om het spul te emuleren zegt alleen maar iets over de 'klassieker' status van die oude Nords en is gewoon gratis reclame/status.
Oneens. Een gratis versie van een plugin zorgt juist voor reclame voor de mensen die hun voorkeur hebben aan hardware.

Patent op een kleur vind ik wel onzin. Net alsof dat Duke Nukem patent moest vragen aan Doom voor een rocket launcher.
 
Je post hier dingen zonder onderbouwing en doet alsof jouw mening leidend is voor al die mensen die hier al jaren plezier van hebben.
Het gaat niet om mijn mening of dat iemand er plezier aan heeft, en heb er al helemaal geen belang bij iemand z'n 'speeltjes' af te pakken, maar er bestaat ook nog iets als wetgeving die dingen wel of niet toelaat waar ik toevallig wat kennis over heb. Sorry dat ik die gedeeld heb, maar welke onderbouwing had je precies willen hebben?

Als we als voorbeeld hun eerste plugin pakken, de virus B/C, is het feit dat de prijzen daarvan zeker niet gedaald zijn. Sterker nog, ik denk dat de echte liefhebbers alleen maar meer overtuigd zijn geraakt en dat ze uiteindelijk ook wel de hardware versie willen.
Dat zegt ik toch: "ze zijn gek als ze de gratis reclame gaan verbieden"?

Als er vanuit de fabrikanten bezwaar zou zijn is de enige reactie, zoals Waldorf, hun eigen officiele versie daarvan maken. Anders moeten ze hun snaveltje maar houden.
Je bedoelt zoals de Waldorf microwave plugin die vorige week is uitgekomen? Denk dat die nog wel eens kunnen gaan steigeren als ze daar minder van verkopen omdat deze emulator gratis is.
 
Ik heb die emulator jaren terug geprobeerd, toen was er nog geen dedicated vst plugin voor al die verschillende synths, ging allemaal niet vanzelf en trok mijn pc plat. Ik heb het toen weer verwijderd.

Ik ga die Waldorf XT proberen, die lijkt me wel gers.
 
blijft een tof ding hoor


 
Xenia is echt wel de vetste van de hoop
Ben ook een skin aan het maken zo getrouw mogelijk aan het origineel , de vuile oranje versie met vlekken en alles :)
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    84,2 KB · Bekeken: 25
AudioPilz (Bad Gear) heeft hier toevallig net een video over gemaakt:


Waarschuwing: bevat zoals gebruikelijk bij deze YouTuber snelle montage met veel memes, slechte grappen en hoog ADHD gehalte.
 
Heb ff gezocht maar ik ben nog een beetje te vroeg voor de Xenia, die is nog niet eenvoudig beschikbaar. Alleen via Discord of zo. Als ik me vergis hoor ik het graag.
 
Patent op een kleur vind ik wel onzin. Net alsof dat Duke Nukem patent moest vragen aan Doom voor een rocket launcher.
Je kunt ook geen patent krijgen op een grafisch ontwerp of gebruik van een kleur.
 
Als je op Google zoekt, dan zijn er bedrijven die helpen om je design te patenteren.

De volgende tekst komt van de website van auteursrechten:

De meeste ontwerpen, of het nu communicatie-, product- of ruimtelijke ontwerpen zijn, zullen onder de bescherming van de Auteurswet vallen, van schetsontwerp tot definitief ontwerp. Het maakt niet uit wat het toepassingsgebied is; het auteursrecht geldt voor alle soorten media waarin het ontwerp wordt verwerkt, zoals drukwerk, 3D en multimedia/digitaal.

Nu ben ik hier verder niet in thuis maar lijkt me ook wel logisch ergens dat grafisch ontwerpen beschermd zijn.
 
Back
Top