Planet Anjer Doornroosje

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
We hebben afgelopen weekend een livestream gedaan. Een grote jam met Cosmic Force, stranger, HENNTT (ik en Daan Doelemaal) en Noxgenus. Was een goeie, en een lange :-)

Planet Anjer
 
Zag hem langs komen en ff voor later geparkeerd, maar ziet er wel kick ass uit in ieder geval!
 
Hah thanks :)
 
Staat al heel de ochtend op nu, erg fijn allemaal. Hoe hebben jullie dit eigenlijk aangepakt? Is het echt een jam of zit er wel wat planning/structuur in? En voor de junks hier is het wel tof hoe jullie dit technisch hebben aangepakt ;)
 
Nou, Noxgenus honcho Victor Winters heeft een clock box gemaakt. Dat is dus het hart van alles. Die kan 1 x din sync en 4 x midi clock uitsturen, en je kan per poort latency bepalen. Komt in productie, voor minder als die kei dure variant :) Iedereen krijgt dus alleen een clock signaal. Dan heeft iedereen zijn eigen mixer, en die summen we op een Xone 96. En dan is het inderdaad een grote jam, zonder planning of structuur. Daan en ik doen meestal de beats, vooral de kick. De kunst is om niet teveel te doen, en om niet teveel overlap te hebben in gear. Ik heb geen 303, de rest had er wel een. Maar je kan wel 3 303's aanzetten zonder problemen. Veel strings en pads komen van mij af, en de dikke analoge bass ook. dat is meestal de Erebus II, of de Mono Lancet 15. Arpjes doe ik veel met de Sub37, en Daan met de 101. We merken wel dat Daan en ik dit echt vaker doen, en dus echt goed op elkaar in zijn gespeeld. En tjah, het is techno, dat zit niet zo heel moeilijk in elkaar natuurlijk. Het is gewoon de 64 stappen afgaan en je voelt wel wanneer er een break mag komen, of wanneer je effe mag gaan spacen.

Uiteindelijk gaat er gewoon een L/R naar FOH mixer, met een goeie limiter compressor voor de stream, en PA staat niet al te hard aan. Ik heb in ears, ik pak zelf de rec out van de summing mixer terug op m'n A&H SQ5 zodat ik altijd alles heel goed kan horen. Daan is de dirigent, de mixer staat bij hem. Ik kan nog wel eens verdwalen in een bad reverb of sub :D
 
Uiteindelijk gaat er gewoon een L/R naar FOH mixer, met een goeie limiter compressor voor de stream, en PA staat niet al te hard aan
ou. Ik heb in ears, ik pak zelf de rec out van de summing mixer terug op m'n A&H SQ5 zodat ik altijd alles heel goed kan horen.
ergens wel jammer als je dan in de grote zaal van roosje zit met zon dikke pa hehe
 
Jammer dat de artiesten niet wat beter in beeld zijn gebracht. Dit had net zo goed een mix cd-tje kunnen zijn.
Deze zijn beter in beeld gebracht: Mayday 2021
 
De kunst is om niet teveel te doen, en om niet teveel overlap te hebben in gear.
Dat vind ik erg goed gelukt, en voor jullie zelf ook? Lekker dagje met zijn allen spelen met de gear en iemand die los mocht met de visuals :)
 
Jammer dat de artiesten niet wat beter in beeld zijn gebracht. Dit had net zo goed een mix cd-tje kunnen zijn.
Deze zijn beter in beeld gebracht: Mayday 2021
Ja vonden wij zelf achteraf ook. Of i.i.g. iets meer zien was mooi geweest. Vijf camera's was ook net niet genoeg. Maar het is voor de video mens ook niet echt te doen om te weten wie er iets aan het doen is. Uiteindelijk lag dit voor mijn gevoel best dicht bij een echt dans feestje, waar je vaak ook niet zo heel veel ziet door rook en lampjes. Daar voel ik me meestal het meeste op mijn gemak. Vaak zat verdwaald in de kleine zaal van de Melkweg, en zo groot is die niet :D
 
Dat vind ik erg goed gelukt, en voor jullie zelf ook? Lekker dagje met zijn allen spelen met de gear en iemand die los mocht met de visuals :)
Dit was zeker gaaf! Daar gaart het eigenlijk ook om, lekker een hele nacht muziek maken met z'n allen. Ik geniet nog steeds na van die feesje :P En Bart vermaakte zich goed met de lampjes. Gaan VJ meer nodig :D
 
Laatst gewijzigd:
Heel erg vet! Fijn om zo op elkaar afgestemd te zijn en de beelden geven een fijne sfeer. Wat ik me afvroeg...Hoe hou je dat in vredesnaam vol 10 uur lang. En dan heb ik het niet eens over wakker en geconcentreerd blijven, maar inspiratie blijven houden en moet nieuwe dingen blijven komen.
 
Dit was zeker gaaf! Daar gaart het eigenlijk ook om, lekker een hele nacht muziek maken met z'n allen. Ik geniet nog steeds na van die feesje :P En Bart vermaakte zich goed met de lampjes. Gaan VJ meer nodig :D
Haha lekker man
 
Ja vonden wij zelf achteraf ook. Of i.i.g. iets meer zien was mooi geweest. Vijf camera's was ook net niet genoeg. Maar het is voor de video mens ook niet echt te doen om te weten wie er iets aan het doen is. Uiteindelijk lag dit voor mijn gevoel best dicht bij een echt dans feestje, waar je vaak ook niet zo heel veel ziet door rook en lampjes. Daar voel ik me meestal het meeste op mijn gemak. Vaak zat verdwaald in de kleine zaal van de Melkweg, en zo groot is die niet :D
volgens mij heb je zelfs meer licht/cam opties in het midden van de zaal tov. het podium en een talkback lijntje naar het video mens doet helpen. Volgens mij mis je verder nog gewoon het oude roosje hehe Veel rook en iedereen is de weg kwijt :)
 
Tof concept, lijkt me echt heerlijk om te doen. Vroeger wel ge live-jamd met 2 pc's aan elkaar maar timing werd toch altijd weer een probleem. Samen muziek maken, en dat 't dan lukt, is toch echt het mooiste wat er is, in elk geval.
 
Heel erg vet! Fijn om zo op elkaar afgestemd te zijn en de beelden geven een fijne sfeer. Wat ik me afvroeg...Hoe hou je dat in vredesnaam vol 10 uur lang. En dan heb ik het niet eens over wakker en geconcentreerd blijven, maar inspiratie blijven houden en moet nieuwe dingen blijven komen.
Tequila! Vooruit, en een beetje acid. Maar die inspiratie blijft wel komen hoor. Je krijgt de hele tijd nieuwe input van elkaar. Daardoor blijf je ook bezig.
 
Back
Top