Bestaan er audio cards met een sample rate van 30 of 32 Khz ??

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.976
Locatie
België
Bestaan er computer audio cards met een sample rate van 30 of 32 Khz ??
 
idd, RME kan op 32Khz staan, okey, da's al een goeie, merci !

Op 30 of 32 Khz klinkt veel beter voor samplers,, maar met de W-30 samplen is veel werk, maar dat is the real thing

Een Kruzweil rack unit met sample option zou ik ook nog zien zitten, of een Roland S-760
 
Op 30 of 32 Khz klinkt veel beter voor samplers
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat de samplerate van je geluidskaart er mee te maken heeft. Bijna elk audiobewerkingsprogramma kan downsamplen naar 30 of 32 Hz. Dat staat los van wat je audiokaart kan.
 
tja, dat is 't m juist, resamplen is alliassing,,
ik hoor dat heel goed op de MC-909 vanaf ik 'm begin te pushen met de enhancer effecten

De W-30 sampeld perfect, en 30Khz samples klinken veel beter voor samplers,,
 
En een geavanceerde bitcrusher als Decimort 2 met de filters voor en na de resampler (op 30 kHz) aan?
 
Je vergist je hier in de vergelijking tussen een sampler en een geluidskaart. Een sampler zoals een W-30 is gebouwd om het maximale uit de lage samplerate te halen. Het soort AD chip en het algoritme dat vervolgens Roland gebruikt voor het karakter. Dat is niet vergelijkbaar met de standaard line-in van een geluidskaart op een lagere samplerate.
 
ja, Da's waar,, Maar Samplen met de W-30 is tijdsrovend, en veel manueel werk, maar dat kan ik mss vereenvoudigen, maar dat is idd perfect,,

30 Khz samples zijn diegene die ik in de MC-909 moet hebben zitten,, wav 44.1 Resamplen naar 32 Khz geeft aliasing, da's ni bruikbaar
Jammer genoeg kan de MC-909 enkel in 441 samplen

Een Roland 760 of een Kurzweil Rack met sampler kan ook nog, maar de kurzweil heeft niet de roland karakteristiek sound

Samplitude kan in 32 Khz werken, Dus als de audio card ook op 32 Khz gezet kan worden, zoals de RME fireface 400, dan is dat mss ook intressant,

Decimort 2 vind ik erg goed,, Die filterd die gebooste en lelijke high freqs van 44.1 samples van in de MC-909 goed weg,, Daar had ik nog geen tool voor

Okey,
Maar k moet al niet meer constant over en weer tussen de internet mac en de studio mac,,, k heb dual mouse en keyboard en split monitor screen
Dus samplen met de W-30 zou al iets gemakkelijker moeten gaan
 
Nee, je maakt het moeilijker dan het is. Wil je de sound van de W30, dan zal je de W30 moeten gebruiken.

Je hele idee van een DAW en geluidskaart op 32 Khz draaien om dezelfde crunch te krijgen gaat niet op. Zo werkt het signaal niet, want het gaat niet alleen om die 32 Khz. Tot er iemand met een exacte emulatie komt van hoe de Roland samplers uit die periode functioneerde, zal je toch echt het werk gewoon met je W30 moeten verzetten.
 
ja, idd, maar ik steek alleen nog 30 of 32Khz samples in de drie MC-909,, en 44.1 resamplen naar 32 geeft alliassing vervorming

de RME Fireface UC kan ook op 32 Khz gezet worden,

en k had 30 jaar geleden al moeten weten dat 30 Khz samples veel beter klinken voor m'n K2000

De 30Khz W-30 Samples correct ingeladen op de MC-909 klinken zoals het hoort,, Dus niet met het MC-909 Sample editor prog,,
Maar een echte W-30 is nog beter,, ik verschoot van de bass, en dynamische attack,, en velocity van het keyboard,

okey,,
 
Kun je niet een audiosignaal door de W30 sampler halen (zonder te samplen, maar in monitoring stand) en dat dan weer opnemen in je computer?
 
Nee, 't moet in 30 of 32 Khz gesampled worden,, dus met een audio card die 30 of 32 sample rate aankan,

't ja, kweet nu pas dat de sample rate van de samples voor samplers erg belangrijk is,

Een sampler is een instrument, een multisporen rec, of DAW die in 44.1 of 192 draait is iets helemaal anders,
Een sampler klinkt ook zo met 44.1 samples, vind 'k, teveel slechte hi end freqs
 
nee, "beter 30 khz samples pushen dan 44.1 te dempen met een filter"

alé, als m'n nieuw ontdekte sample dingen staan nu allemaal hier gepost,,

K weet ni of roland sound cards heeft die 30 of 32 khz interne sample rate hebben ??
 
Ik vrees dat omdat je de theorie erachter niet helemaal snapt dat je nu op zoek gaat naar iets wat én (veel) geld kost en vervolgens niet gaat doen wat je er van verwacht. Als je de sound zoekt van oude samplers dan kun je dat beter doen door gebruik te maken van emulatoren daarvan. Kijk eens naar TAL Sampler bijvoorbeeld. Dat is gericht om de sound van die oude machines te benaderen. Dat werkt veel beter dan waar jij het over hebt. Je kunt via TAL Sampler dan de audio importeren, bewerken en exporteren en vervolgens in de sample rate gebruiken die je MC-909 gebruikt.
En anders inderdaad gewoon je W30 gebruiken om zowel te samplen en af te spelen. Ik heb zelf een Prophet 2000, 12 bit analoge filters en lekker gruizig. Maar ik gooi de samples ook via MIDI er in, het samplen op de machine zelf is omslachtig en is puur alleen een analoog naar digitaal conversie. De editor doet daar overigens het downsamplen, klinkt niet anders dan samplen op de machine zelf. Het karakter zit meer in wat je er daarna mee doet (filtering en modulatie) en de digitaal naar analoog conversie.
 
ja, die TAL Sampler staat op m'n verlanglijst

en tja, nee, de Roland S- Serie tot de W-30 hebben iets speciaal,,
Da's niet standard pitch veranderen naargelang de keys,, lage noten blijven scherp,, heel cool,, heel straf

en jaja, k ga zeker verder samplen met de W-30,,,,
't staat geinstalleerd met dual muis en keyboard en scherm,
alleen nog de audio feedback loop bij het samplen zien te fixen, want de W-30 laat de ingang horen bij het samplen

en ja, die RME Fireface 400 kost veel,, maar ik heb nog firewire

Soit, zo blijf ik bezig,,
 
okey merci, en jawel de sample rate vd samples voor een sampler is belangrijk,,

en ja, die play back algoritmes vd oude Roland S- en W- 30 noemt "fixed sampling" "differential interpolation"

't staat ook in de W-30 manual, espen kraft verteld erover in z'n YT W-30 video, vandaar dat mijne frank viel, dat lage noten scherp klinken

ja, eric persing maakte roland cards,
maar die gekochte atmosphere had zelfs een virus weet ik nu, vandaar dat ik die om de zoveel weken moest herinstalleren, 6 CD's inlezen !!

tja, omnisphere aankopen is er nog niet van gekomen,

Die TAL sampler heeft idd coole features,, maar 't blijft een plugin, dus ook latency,

tja, k ben content van samples te layeren met de drie MC-909,, latency free, maar ik wil, of ik mag, alleen nog 30 Khz samples in de MC-909 laden,, en op de correcte manier
 
OKey, Gelezen, merci voor het article NAP,,

tja, k heb het altijd gehoord, maar ik dacht,, de K2000 (en later de K2661) kan toch alles en ook al die formaten inlezen,,
tja,, maar k heb eindelk een W-30

Omnisphere moet ik eens aanschaffen, of echt eens kunnen testen en horen, als daar roland technologie in zit
maar de studio werkt op OSX 10.8,, 'k had mss Omnisphere v2 of v1 moeten kopen,, ??

Okey,,
 
Back
Top