Jupiter 8 25K

Ik vindt zelf de jp6 het vetst en de 8 het minste.
De 6 is echt wild, techno, weird, origineel en inspirerend.
En zeker met de Europa mod is ie echt wow.
Dat kan natuurlijk jou beleving zijn, over smaak valt niet te discuteren.
Had ik een 6 dan zou het zomaar kunnen dat ik hem (tijdelijk) beter vindt dan mn oude 8.

De 8 is middle of the road, binnen de lijntjes, braaf, mwoah.
Heel makkelijk na te bootsen ook (met bijv een moog One.)
Die heb ik dan weer wel.

De moog one en JP8 zijn totaal verschillend.
De Moog One is veel beter dan een Jp8 :duivels:
 
De moog One is uiteraard veel uitgebreider dan de jp8.
Maar doet hem prima na, probleemloos zelfs.
Dat ie daarna nog 10x verder kan gaan maakt hem idd wel “totaal verschillend”
Maar dat was m’n punt niet.
 
Ik ga er van uit dat je een jp8 en moog one en een jp6 hebt?

Geen enkele van die 3 kan de geluiden van de andere probleemloos maken. De Rolands kunnen het onderling niet, laat staan een Moog.

De Moog One is goed in het verbergen dat het een Moog is met die SVF filter maar een Vintage Roland nadoen....

Nu zal ik het verschil goed horen tussen mijn JP8 en een vreemde, ben daar nogal gevoelig aan.

Nu wie de jp8 klank will, er is goede software genoeg, onder de effecten en in de mix hoor je dat toch niet.
 
Kan met m’n a6 ook jp8 achtige geluiden maken
Toch klinkt de jp8 meer naar jp8 dan de a6 + op de A6 doe ik er rustig 2 avonden over ( door alle mogelijkheden en ranges etc ) terwijl op de jp8 zijn 5 minuten genoeg
Denk dat a6 en moog one beiden even complex zijn en dus vergelijkbaar hierin ?
 
Kan met m’n a6 ook jp8 achtige geluiden maken
Toch klinkt de jp8 meer naar jp8 dan de a6 + op de A6 doe ik er rustig 2 avonden over ( door alle mogelijkheden en ranges etc ) terwijl op de jp8 zijn 5 minuten genoeg
Denk dat a6 en moog one beiden even complex zijn en dus vergelijkbaar hierin ?
Heb hier een tijd een A6 op logement gehad en ook even naast de Moog One.

De A6 voelt complexer aan, het duurt ook langer voordat ik op een A6 een klank voor elkaar heb waar ik wat wil mee doen. Door die enorme ranges ontspoort het nogal eens wat, zo eindig je vaak ook op unieke patches die je verassen.

De moog one is veel gebruik vriendelijker en in 10 minuten heb ik wat ik in gedachten had, wel veel minder bizarre verassingen als bij de A6.

De A6 is er ook al weer 20 jaar, Vermoed dat ze bij Moog goed gekeken hebben naar de A6 tijdens het ontwerp en daarop proberen het beter te doen, zo voelt het aan.
 
De 'kunst' met de A6 is dat je vooral heftig moet intomen aan de bron,de osc,dus,anders krijg je oversturing en dat beinvloed de algemene sound,al je patches hebben dan die 'A6' sound.

Er is niets complex aan de voice struktuur in de A6,enkel de modulatie kan complex worden,maar idd op eerste zicht is het of het complexe synth is om sounds mee te maken.
 
Ah.. ja.. A6 is idd super complex, kan er over meepraten. :D Ik weet na vele jaren nog steeds niet welke settings ik moet hebben voor de envelopes op de A6 om een bepaalde patch te maken en gebruik deze patch nu maar als template. het actuele level in de release staart wordt dan door de attack weer overgenomen als je en toets indrukt, net zoals bij een Prophet 5 als je alle 5 stemmen gebruikt en vele andere analoge synths.
Bij vrijwel alle poly patches begin je met vanaf het begin aan de attack fase, dus geluid is meteen dood. Is ook zo in heel veel VA's en sommige hybride analogen trouwens..
Het moet dus kunnen ingesteld worden in de settings op A6, maar waar?? Ik heb heel lang terug zelfs eens aan Boele gevraagd (aka @SCD ), die wist het zelfs niet en had er toch redelijk wat ervaring mee al toen.

Dat van de hot output in de VCA's ken ik wel.. soms heb je die saturatie niet echt nodig... maar je kunt zoveel kanten uit met deze synth alleen je moet er bijna een vakantie voor uittrekken om alles uit de dokteren.. :D Dat is ook waarom mensen ook laten gaan denk ik... Een juno 6/60 dankt zijn populariteit niet voor niets aan zijn eenvoud..
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij geraakt ocsi hun jup al n jaar (?) niet kwijt aan hun prijs.
 
Verkopen die JD800 van meer dan 2K en Juno60 van 4K dan wel, of zijn dat ook ballonnetjes die de verkoopsprijscurve ietwat vooraf gaan? Ik volg die markt niet meer, ik vind mijn plezier wel bij wat ik al (nog) heb of ander goedkoper spul.
 
Om een juno kwijt te geraken aan 4k moet je turnlab of ocsi heten denk ik. Ik heb weet van 3.2k verkoop zonder dealer
niet vergeten dat reverb je kleine 8% fee kost. Ze rekenen dat gewoon door
jup 4 is nog veel gekker
 
Een mint condition JU-60 gaat zonder probleem 3k5 hoor,maar zodra er een schrammetje links of rechts is lukt dit niet.

Op termijn zal het echt enkel de mint units zijn die het zullen overnemen,is net zoals bij gitaren.

Daarom ik ook altijd aanbeveel enkel mint condition te kopen en in geen geval met zichtbare modificaties,vooraan/op het frontpaneel,dat is letterlijk een streep door de rekening..en zelfs bijna waardeloos (op termijn),ttz je verliest simpel weg een doelgroep,want iemand die 15k wil betalen voor een mint synth heeft er totaal niets aan 7k te gaan betalen voor iets waar hij toch niet blij mee is,dat schuift dus door naar 2derang kopers ..of dealers,maar dat gaat niet blijven duren .. je mikt best dus enkel voor de top of eerder voor de alles omvattende mogelijke potentiele kopers,enkel mint condition dus.
 
denk je dat... Weldra zijn er vast mensen die frontpanelen en zijkantjes op maat maken voor pakweg 500 euro, peanuts dus als dat het verschil maakt qua waarde voor je 15k vs 7k bak
Komt de vraag: stel je wil een monopoly, wil je die met t originele hout met eventueel een kapot hoekje, of wil je 'm in gloednieuw hoog kwaliteitshout aftermarket? Ik zou 't wel weten.
Je mag zo mijn flapperhout case overnemen.
Er zitten gloednieuwe keys in mijn pro one, hop die oude wire shit mocht zo de verkoop in.
Maar als je premium wil betalen voor een minimoog met oneven toetsen, laat je gerust gaan. Ik heb daar geen plezier aan.
 
Een mint condition JU-60 gaat zonder probleem 3k5 hoor,maar zodra er een schrammetje links of rechts is lukt dit niet.

Op termijn zal het echt enkel de mint units zijn die het zullen overnemen,is net zoals bij gitaren.

Daarom ik ook altijd aanbeveel enkel mint condition te kopen en in geen geval met zichtbare modificaties,vooraan/op het frontpaneel,dat is letterlijk een streep door de rekening..en zelfs bijna waardeloos (op termijn),ttz je verliest simpel weg een doelgroep,want iemand die 15k wil betalen voor een mint synth heeft er totaal niets aan 7k te gaan betalen voor iets waar hij toch niet blij mee is,dat schuift dus door naar 2derang kopers ..of dealers,maar dat gaat niet blijven duren .. je mikt best dus enkel voor de top of eerder voor de alles omvattende mogelijke potentiele kopers,enkel mint condition dus.
ah daar is die glazen bol weer ;) Toch fijn om niet alleen in de toekomst te kunnen kijken maar ook het exacte toekomstige gedrag van synthkopers en hun beweegredenen te kennen.
Ik hoop voor je dat je nog een goede nachtrust hebt ondanks al die toekomstige zorgen van de wereld die je op je neemt!

Heb net mijn tubbutec binnen voor mij Juno 6. Deze is in prachtige staat, maar niet mint, er zitten namelijk wat kleine plekjes op het fineer. Verder is ie beter geconserveerd dan Tom Cruise en Nicole Kidman tesamen.
Helaas voor mij kan ik 'm daardoor niet aan de top verkopen, maar slechts aan 2derangs kopers en dat doe ik niet, daar sta ik boven.
Nu rest me slechts 1 ding; ik zal 'm inbouwen en dan maar zelf gebruiken. Bah zeg wat vervelend voor me.
Denk dat ik er ook gelijk een input opzet om audio door het chorus te halen. Aangezien ik 'm dan toch al heb gesloopt, maakt dat ook niet meer uit.
:D:mega:
 
Ik denk dat mint kopen alleen maar van belang is wanneer je vanuit je handelsgeest koopt. Ik denk dat wanneer je een synth oid koopt met als doel er mee te werken (als tool) dat je graag 8k minder betaalt omdat er een kras ergens op zit.
 
Ik denk dat mint kopen alleen maar van belang is wanneer je vanuit je handelsgeest koopt. Ik denk dat wanneer je een synth oid koopt met als doel er mee te werken (als tool) dat je graag 8k minder betaalt omdat er een kras ergens op zit.
Idd, of zelfs een opknappertje koopt om tegen een normale prijs toch een bepaalde synth in de studio te krijgen.
 
Ik kocht mijn oldtimers ook niet in showroomstaat om er dan mee te gaan rallyrijden. Ik betaalde met plezier een heel pak minder voor een exemplaar "met ervaring".
 
Back
Top