jd990, jd800, virus, jp8080, blofeld, sub37

powerup

Lets play
Lid sinds
28 november 2020
Berichten
21
Locatie
Culemborg
Hallo!

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar uitbreiding.
Ik vroeg me af wat de 2e hands waardes zijn van de onderstaande synths (en als je er 1 te koop hebt)
En wat jullie menigen zijn voor deze synth tov de prijs.

JD990
JD800
Access Virus TI desktop of C desktop
JP8080
Blofeld desktop
Sub37
 
Ik zou een virus b ook in het lijstje zetten, heerlijke synth. Paar jaar terug ging ie voor rond de 400 euro, maar met de verzamelgekkigheid is dat miss wel omhoog gegaan.

geen goeie tijd iig als je voor een leuke prijs zo’n synth wilt vinden, zijn net huizen tegenwoordig.
 
JD990 - lastig zoek ff in synthforum marktplaats archief
JD800 - lastig zoek ff in synthforum marktplaats archief

Access Virus TI desktop of C desktop - TI desktop rond de 700, Virus C rond de 600 -- Ga dan voor de TI1, die zijn aanzienlijk goedkoper dan de TI2 en kunnen exact hetzelfde, maar hebben iets minder horsepower. Tenzij je 8 geluiden multitimbraal uit de TI wilt halen, dan ga je wel een TI2 nodig hebben.

JP8080 - rond de 450 -- Volgens sommige een goede synth, vooral in de trance wereld veel gebruikt, vond 'm zelf en beetje overrated (JP8000). Volgens mij behoorlijk veel overlap met een virus, maar een virus kan zo veel meer.

Blofeld desktop - rond de 250, 300 met SL license -- Heerlijke synth, veel mogelijkheden. Draaiknoppen zijn wel vervelend, maar dat is relatief makkelijk te fixen. SL license heb ik er ook op zitten, maar nog nooit gebruikt :dubbel:

Sub37 - rond de 800, rond de 1000 voor de subsequent -- Ik heb de subsequent nooit gehoord, maar in principe dezelfde synth met verbeterd audiopath. Heb zelf de sub37 en ben er zeer blij mee. Modderdikkevette synth, je moet je best doen om 'm lief en creamy als een minimoog te laten klinken, maar dat kan wel redelijk goed. Kan vooral lekker piepen, scheuren en schreeuwen ;)
 
jp 8080 en sub37: voor bovengenoemde prijzen ga je geen verkoper overtuigen denk ik
osci vraagt tegenwoordig +1000 voor de 8080, dat ziet een verkoper ook.
moog houdt flink waarde.
 
jp 8080 en sub37: voor bovengenoemde prijzen ga je geen verkoper overtuigen denk ik
osci vraagt tegenwoordig +1000 voor de 8080, dat ziet een verkoper ook.
moog houdt flink waarde.

Oeps, dan is de JP prijs wel heel erg gestegen de laatste tijd. Zie er idd 1 op MP staan die er 1000 voor vraagt :dubbel: Die zal er nog wel ff blijven staan dan, wat een prijs :bekdicht:
Des te meer reden om voor een Virus te gaan, tenzij iemand met ervaring met beiden kan aantonen wat de JP anders kan dan de virus.

Sub37 heb ik zelf in april voor 750 gekocht, dus het is zeker mogelijk, alleen ff geduld opbrengen en niet naar internationale sites zoals Reverb (of knakenpoetserds als Oscidance) kijken voor een prijsvoorbeeld want dat slaat nergens op.
 
tja als je een jp8080 koopt voor 700 en vervolgens er alles aan moet vervangen qua knoppen en faders kom je natuurlijk al snel richting 1k
beetje 't juno 106 verhaal, kopen voor 750 paar jaar terug en dan 6 verse voices erin en je lachte flink groen.
 
Ik denk dat de TI desktop een goede kans maakt als ik het zo hoor.
Ik kan er 1 voor 800,- halen inc gekochte patches.

Die JP8080 zijn er pas nog 2 via MP voor 750,- gegaan. Vind ik best aan de prijs idd. nu idd 1tje voor 1000,- :S wat is de prijs van nostalgie tegenwoordig???
Een jd990 ging voor 675,-
De sub37 rond de 900,- ik denk dat de 750 die klinkske betaalde een hele goede deal was hoor.
 
Ik heb zowel een Virus Ti2 als een JP-8000.

De Virus heeft de Ti plugin wat een meerwaarde heeft en ontelbaar veel presets (vanaf de fabriek, gratis op de officiele site, te koop van 3e partij of creatief te vinden op internet). Ingebouwde effecten maken het een heel compleet beest, tweedehand prijs van een Ti2 is ongeveer €1000 voor een desktop. Daar heb ik de mijne recent voor verkocht, en een Ti2 Polar gekocht voor €1300.

De JP-8000 is het bekendst vanwege de supersaw en dat doet hij heel goed, maar dat is niet het enige wat hij kan. Echter al het andere wat hij kan gaat ook wel met andere synths (behalve misschien de "feedback oscillator" maar ik heb daar nog niet heel veel mee geëxperimenteerd). Qua effecten heeft hij een ingebouwde chorus en delay maar die zijn niet extreem veelzijdig. Er zit geen galm in en zonder effecten klinkt hij dunner dan je van zijn reputatie zou kunnen verwachten. Ik heb de JP altijd aangesloten via een TC Electronic M350 (vind je tweedehands wel voor een tientje of 6) en dat geeft een leuke galm en delay met veel mogelijkheden, dan klinkt de JP opeens wel heel goed. Ik heb de mijne een ruim half jaar terug gekocht voor €500 maar de synth had een flinke schoonmaakbeurt nodig. Ik kwam er achteraf ook achter dat er een slechte condensator reparatie was uitgevoerd, dat heb ik zelf daarna nog een keer (beter) gedaan.

Als ik 1 van de 2 moest verkopen dan werd het de JP. Voorlopig houd ik ze allebei, knoppen draaien en faders schuiven blijft leuker dan pielen met de muis.
 
Als ik moest kiezen tussen TI en JP zou ik ook voor de TI gaan. De Virus heeft een fantastische sound en heel veel mogelijkheden. De JP vind ik ook een erg fijne synth. Zelf vind ik de JP wel meer hands-in. Echt een feest om er zelf geluiden op te maken. De virus ook, maar vraagt iets meer studie.
 
Ik heb zelf een Subsequent 37 en net een minitaur.
Als je voor bas gaat, dan is die laatste wel een heel fijne (en niet al te dure) optie!
De eerste is mega lekker. Kan ook prima leads etc. pakken.
Maar kost dan ook wel weer een beetje meer.
Je ziet die S37 voor 800-1200 van de hand gaan op MP.
Net afhankelijk van staat en leeftijd.
De Sub 37 schijnt wat ruiger te klinken, maar heeft ook een aantal zwakke punten (bouwtechnisch) dus mocht je die 2e hands kopen, dan moet je je daar even goed in verdiepen.
Bijvoorbeeld de filter knop (cutoff) die het begeeft.
Maar er zijn er meer, ik ben ze alleen vergeten (omdat ik voor de subsequent ben gegaan)

Die andere kan ik weinig over zeggen. Ik heb nog maar 2 harde synths in m'n bezit :)
 
Als ik moest kiezen tussen TI en JP zou ik ook voor de TI gaan. De Virus heeft een fantastische sound en heel veel mogelijkheden. De JP vind ik ook een erg fijne synth. Zelf vind ik de JP wel meer hands-in. Echt een feest om er zelf geluiden op te maken. De virus ook, maar vraagt iets meer studie.

Ik heb uiteindelijk de TI desktop gekocht, en idd een hele vette synth!
Wat ik echt jammer vind, en ook niet had voorzien, is dat ik dus een mac heb en die TI software niet meer werkt- en het ook nooit meer gaat doen. ik kan dus geen patches er opzetten of aansturen vanuit de DAW.
 
Ik heb uiteindelijk de TI desktop gekocht, en idd een hele vette synth!
Wat ik echt jammer vind, en ook niet had voorzien, is dat ik dus een mac heb en die TI software niet meer werkt- en het ook nooit meer gaat doen. ik kan dus geen patches er opzetten of aansturen vanuit de DAW.
Welke heb je gekocht dan? Als ik Thomann mag geloven heeft de TI2 wel Mac ondersteuning.
 
Welke heb je gekocht dan? Als ik Thomann mag geloven heeft de TI2 wel Mac ondersteuning.
Ja dat is nu juist het bizarre ervan.
De ti 2 is nog gewoon nieuw te koop, maar de ti vst draait niet onder het laatste Mac OS. Heel vreemd van Access dat ze de virus helemaal niet meer ondersteunen, maar is natuurlijk ook al behoorlijk oud, dus wie weet is het voorraad van 5+ jaar oud...
 
Ja dat is nu juist het bizarre ervan.
De ti 2 is nog gewoon nieuw te koop, maar de ti vst draait niet onder het laatste Mac OS. Heel vreemd van Access dat ze de virus helemaal niet meer ondersteunen, maar is natuurlijk ook al behoorlijk oud, dus wie weet is het voorraad van 5+ jaar oud...
Tja,
Ergens snap ik dat ‘het een x ophoudt’ , maar omdat een vst zo langzamerhand essentieel is voor velen, zeker bij dergelijke instrumenten, valt het me tegen. Ik weet niet hoe lastig het is om een vst geschikt te krijgen voor Big Sur, maar 5 jaar is nu niet een eeuwigheid. Zeker niet voor zo’n prijzig ding.
 
Ja dat is nu juist het bizarre ervan.
De ti 2 is nog gewoon nieuw te koop, maar de ti vst draait niet onder het laatste Mac OS. Heel vreemd van Access dat ze de virus helemaal niet meer ondersteunen, maar is natuurlijk ook al behoorlijk oud, dus wie weet is het voorraad van 5+ jaar oud...
Even wat ingelezen en wat een soap.
Begon al in 2019 met drivers die niet meer ondersteund werden..
 
Back
Top