Nieuw hier !

Paterfiets

Nieuwkomer
Lid sinds
5 november 2020
Berichten
15
Locatie
Nvt
Aangezien dit het enige forum is waar ik vooralsnog wat kan posten zal ik hier maar beginnen..

Ik ben 43 jaar inmiddels (bah bah) en heb net als vele andere Nederlanders van mijn leeftijd een lang verleden in de house, zowel bezoeker als DJ.

Ik was echt een vinyl DJ en door de intrede van het digitale tijdperk ben ik er uit frustratie mee gestopt. Platen waar ik stad en land voor afgereden had om ze te bemachtigen waren ineens voor iedereen gratis toegankelijk en ik had gewoon de feeling niet met mp3's en de cdj's.

Maar het is altijd blijven kriebelen..

Dus.., begin van dit jaar besloten om me te richten op een beetje hobbymatig produceren met Ableton maar op de een of andere manier was het het gewoon niet en had ik het eigenlijk alweer opgegeven.

Tot iemand me zei Bitwig te proberen..

Acuut hooked ! Heerlijke DAW met al zijn modulaire opties. Ik zeg niet dat het in Ableton allemaal niet kan maar Bitwig voelt voor mij natuurlijker..

Door mijn DJ verleden ben ik nogal old-school en mis ik knoppen ! Dus wil ik langzaam uitbreiden na meer hybride met semi modulair / eurorack.

En dat brengt vooral vragen met zich mee, heel veel vragen.

Op dit moment heb ik 84 vensters open in mijn browser en volgens mij raak ik alleen maar verder van huis.

Het positieve van die 84 open vensters is..., ik heb dit forum ontdekt.

Hopelijk kunnen jullie mij af en toe een beetje de goede richting op wijzen.
 
Hey Paterfiets , welkom op Synthforum! Heel goed dat je ons gevonden hebt. Ik heb zo'n gevoel dat je hier helemaal op de goede plek bent. Leeftijdsgenoten genoeg, liefhebbers van Bitwig en modulair volop. Passie voor "apparaten met knoppen" is hier ook niet bepaald vreemd. Kijk lekker rond en schroom zeker niet om je vragen in de betreffende subfora op ons af te vuren.. :okdan:
 
Thanks allemaal ! En voor de tips !

Vcvrack is zeker de moeite waard om eens te bekijken. Die andere twee moet ik me eventjes in verdiepen..

​​
 
Back
Top