Bitwig Thread

Mooie vind ik zelf dat je je eigen creaties kunt opslaan. Dat is een van de redenen dat ik weiger om voor veel geld fysieke eurorackmodules te kopen (hoe leuk die ook ogen).
Is ook mooi maar dat kan ook met modulaire softwre zoals VCV , Cardinal, Reaktor, enz natuurlijk maar het is handig dat het in een daw zit.
Zelf vind ik juist de tactiele beleving, het draaien en schuiven aan knoppen en stekers er in of er uit wel prettig, het geeft wel een heel directe ervaring voor mij.
As ik er nu zo over nadenk lijkt het wel op het verschil tussen een rally rijden in een game of in het echt, verschil is wel dat ook muziek die je in software maakt daarna wel te beluisteren is, het eindprodukt is wel hetzelfde als dat van eurorack.

Is ook mooi maar dat kan ook met modulaire softwre zoals VCV , Cardinal, Reaktor, enz natuurlijk maar het is handig dat het in een daw zit.
het mooie van the grid is ook dat alles naadloos aan elkaar aan sluit, je hebt 3 onderdelen van the grid: note grid voor o.a. sequencers, poly grid voor synthesis, fx grid voor effecten. en daar kan je allerlei devices bij gebruiken, native of 3rd party, daarnaast kan je ook nesten, bijvoorbeeld in een reverb of een delay nog een effect gebruiken. Er is ook een bitwig synth (polymer) die je kan converteren naar the grid, en die kan je dan weer uitbouwen in the grid met bijvoorbeeld extra oscillators of filters. en met de vrij recent geintroduceerde track modulation kan je alles moduleren wat in een track hangt, dus je hele chain. en met global modulation kan je zelfs alles in je hele projekt moduleren. bijvoorbeeld 1 lfo als global modulator die je als source kan gebruiken voor elk knopje in je projekt, volgens mij is er geen enkele daw die ook heeft?

En daar zijn de Bitwig devs weer...

Bitwig Sudio 5.2 Beta 8 released

...
Windows: Installer is now provided as an MSIX file
...

facepalm3.jpg

En daar zijn de Bitwig devs weer...

Bitwig Sudio 5.2 Beta 8 released

...
Windows: Installer is now provided as an MSIX file
...
hmmm valt misschien mee, ik kreeg bericht dat de source dirs (installed package en my library enzo) wel zelf te bepalen blijven; wss alleen de bitwig dir verdwijnt totaal voor de user in de systeem directories onbereikbaar op de C drive...
aangezien dat niet zo veel is, qua bestandsgrootes , is dat niet zo heel problematisch...

Laatst gewijzigd:
As ik er nu zo over nadenk lijkt het wel op het verschil tussen een rally rijden in een game of in het echt
Misschien moet ik het toch maar eens proberen want je hebt natuurlijk wel een punt. De tactiele vluchtigheid en toeval aspecten van modulair (instellingen zijn nooit meer precies te reproduceren) zijn op zichzelf wel interessant.

Misschien moet ik het toch maar eens proberen want je hebt natuurlijk wel een punt. De tactiele vluchtigheid en toeval aspecten van modulair (instellingen zijn nooit meer precies te reproduceren) zijn op zichzelf wel interessant.
Da's ook zo en soms is het gewoon leuk om met apparatuur te fiedelen, jij hebt het voordeel dat je al langer bezig bent in software om modules aan elkaar te knopen zodat je heel goed weet welke modules interessant kunnen zijn voor erbij en kan een uitgekiend, bescheiden rack(je) een hele mooie aanvulling zijn.
Jij lijkt me trouwens ook wel het type dat met VCV rack lekker aan de gang zou gaan.

Voor mezelf heb ik wel de gewoonte als ik wat meer trackgericht bezig ben om dan toch steeds naar plugins te grijpen dus ik heb een week geleden zo'n MP midicontroller besteld om ook met software zo goed als mogelijk een tactiele beleving te hebben.

1. Het klinkt beter in mijn oren.
2. Linux support.. ik heb nu gewoon een MacBook m2 maar wil minder met grote Greed oriënted companies omgaan.
3. Een heerlijk ongemakkelijk gevoel dat in na 20 jaar toch niet even makkelijk live op start maar dat ik echt m’n hersen weer moet gebruiken vind ik heel leuk :)

Ik hoor er nu ook verplicht bij.. alles van Ableton verkocht..
Welcome to the club. Heb veel geswitched, maar kom telkens weer terug.
Mis alleen de mooie integratie op mijn Push 3, maar gelukkig dat Mossgraber hele goede scripts heeft geschreven die het alweer een stuk beter maken.
"Let's make some funky music!"

Nice! sort of dan. Ik vind 500 wel wat veel, tenzij je echt heel erg veel behoefte hebt aan de (meerdere en goed geintegreerde neem ik aan) DC coupled outputs. De minijacks als outputs voor audio vind ik misschien juist wel handig, zat doosjes met alleen minijack tegenwoorden (zoals de NTS1), maar dan zouden 1 of 2 stereo mini-jack outputs wel handig geweest zijn.

De dealbreakers voor mij zijn wel het gebrek aan ADAT poorten. Met de Audient ID44 voor dezelfde prijs krijg je er dan 2x i/o.

SSL heeft net de grote broer en 19” versie van de SSL12 de SSL18 gelanceerd, daar zitten 10 dc coupled outputs op (wel achterop) maar wellicht met een matrix mixer of patchbay diy makkelijk te integreren.

SSL heeft net de grote broer en 19” versie van de SSL12 de SSL18 gelanceerd, daar zitten 10 dc coupled outputs op (wel achterop) maar wellicht met een matrix mixer of patchbay diy makkelijk te integreren.
Jammer dat het ding een verschrikkelijke roundtrip latency heeft... 6 ms op Mac

Back