Oh verrek ,,VINK, ik zie nu pas dat jij ook in deze topic op KVR aanwezig bent, wat toevallig dit! Zie trouwens ook de owner van Unfiltered Audio er tussen staan
(Hoe TAG ik hier eigenlijk iemand?)
ik ben niet via deze topic op het idee gekomen en hez, had het van iemand discord. het was een vage beschrijving maar voldoende. in een andere thread.
daarna ontstond deze thread, en zag ik dat ik het goed deed. dus vanuit niets een bitwig expert
... ff schouderklopje voor mezelf, en ben ook uit gaan zoeken hoe die phasor werkt, vrij simpel, staat in die thread, niet door mij, uitgelegd, al volg ik het niet zo goed, de vergelijkingen, maar ik weet het al, dus wellicht ligt het daaraan...
ik moet de phase modules nog ontleden, wil dit ook in andere soft modulars kunnen toepassen, probeer een developer zo gek te krijgen, het schrijven van die phase modules zoals skew, mirror etc. kan ik niet zelf, maar het zou mogelik moeten zijn met bestaande modules. de phasor is een unipolaire oscillator, ramp/saw. heel simpel, maar doeltreffend.
ja, ik was trots dat ik eigenlik binnen een paar uur bitwig veel beter begreep, en zelfs eksperimenteren kon, de poly grid vind ik nu erg leuk..
taggen; is simpel; eerst @ dan de naam intikken er gelijk achteraan
Jason31 je krijgt ook gelijk een drop down, met namen...
ja michael hetrick, is thelizard! die heeft wel iets met bitwig, komt soms opduiken.
die wavetable manipulation is wel erg krachtig, en het idee van thelizard, daar zou ik niet op gekomen zijn, maar ik ken heel de poly grid niet.
wel is het handig wanneer je veel phase modules gaat gebruiken, om een gain - vol module tussen wavetable en filter te zetten, of wanneer je geen filter gebruikt, deze tussen wavetable uit en audio output te zet.
of veel; wanneer je flink gaat manglen, gaat het boven de +5 volt en -5 volt komen (ik weet niet wat voor waarden ze in poly grid aanhouden, in reaktor, zijn de waarden b.v. -1 tot 1, of gewoon 0 tot 1, maakt niet zoveel, behalve wanneer je gaat werken met thresholds en zo, of logic dinges dingen, maar goed dan nog), dan gaat het clippen..
ik weet niet hoe de wavetable van poly grid werkt, maar een wavetable op zichzelf kent geen aliasing, wanneer de standaard wijze, of meest gebruikte wijze gebruikt (...) wordt FFT/iFFT, oftewel de 2048 samples per slot (Van 256, er hoeven niet per 256 slots te zijn, niet alle wavetables in bitwig zijn 256 slots, interpolatie...), worden 1024 bins/partials, sinussen, met volume sterkte (wow wat een ekspert term) en phase.
een wavetable is een zware bewerking, zeker met WTFX, of phase modulation, bitwig houdt zich goed staande verdacht staande. zie serum of vaporizer2, die kunnen dat amper aan, polyphoon...
maar dit is wel een mooie uitbreiding van bitwig. en voor mij persoonlik, eindelik betreedt echt het domein van bitwig, met modulaties, MPE, poly grid. etc.
ik heb zie nu over 1 reaktie heen gelezen, al was het een reaktie op mij, van
hez;
"Congrats on your first experiments with phase! Bitwig is a little different to other modulars that I've used in how much it exposes phase to the user - normally this sort of calculation is done 'in the background' for modern digital oscillators, but it's actually how a lot of them work in reality, particularly wavetable synths. The fact that Bitwig also uses phase for its sequencer is also very unique, and in my opinion adds a nice harmony between rhythm and timbre. I'll write a little follow up post attempting to explain how this works in a slightly simpler way."
dit is wel bizonder aan poly grid, en heb al een developer aan zijn jas zitten trekken, aangezien die iets met phase modulation wil gaan doen, of al iets heeft liggen, ik begin de zin opnieuw:
het is niet vreemd dat ik dit niet in andere modulars zag.
wellicht is de methode in andere modulars anders... sja, ik zal eens java, en DSP moeten leren, of C++ en DSP (C++ gaat nog wel, DSP, niet, goed je kunt alles bij elkaar roven, alle code die je nodig hebt, kun je eigenlik roven, maar dan heb je nog geen optimale module, da is t echte werk).
maar goed, wat maakt het uit, voor dit soort werk, heb ik de poly grid, en eindelik een echte verleidelikke ingang voor mij voor bitwig.
hez gebruikt images, maar die zie ik niet, zijn dat mijn blockers? als de reaktie quote zie ik wel de links naar dropbox.
goed niet nodig.
ik zit wel in die threads als een kind zo blij, en congrats! .... goed... ik was zo blij dat ik eens bitwig lekker kon gebruiken, ipv maar heel oppervlakkig, de mogelikheden van heel bitwig zelf...
EDIT: wanneer het over bitwig gaat, gaat het over ableton en omgekeerd. om alle diskussies te omzeilen dacht ik; ableton live 10 suite + push 2, bitwig studio 3.2.x, cubase pro 10.5, reason 11 suite, reaper 6.x, maschine 2 (+mk3+jam) en harrison mixbus 6. alleen die studio one en logic zitten me dan nog dwars......