Furious5
ENOUGH ALREADY!
Wat is het voordeel van VST3? Dat ze geen CPU gebruiken als ze geen geluid maken? Nu moet je de plugin de-activeren om cpu te ontlasten dus dat hoeft dan niet meer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wat is het voordeel van VST3? Dat ze geen CPU gebruiken als ze geen geluid maken? Nu moet je de plugin de-activeren om cpu te ontlasten dus dat hoeft dan niet meer?
Nog een kleine reply op een ouder bericht; dat we verplicht worden om up te daten ligt niet aan apple, lijkt me. Het is dat de nieuwe producten van Native niet meer ondersteund worden naar oudere MacOS'en toe. Dus Native verplicht om MacOS te vernieuwen, niet omgekeerd.
in één van de eerste berichten stond 'we zien wel of deze draad leven krijgt' of zoiets - dus ik doe mijn deel/duit ;-)
Recent een Maschine aangekocht, omdat ik de tweede hands prijzen niet meer kon laten liggen, alhoewel ik Native Instruments vervloekte nadat ze Kore uit roulatie brachten.
Dus alle tips en discussie hier welkom (bestaan genoeg maschine forums, hier toch altijd een betere sfeer en info)
Nog een kleine reply op een ouder bericht; dat we verplicht worden om up te daten ligt niet aan apple, lijkt me. Het is dat de nieuwe producten van Native niet meer ondersteund worden naar oudere MacOS'en toe. Dus Native verplicht om MacOS te vernieuwen, niet omgekeerd.
Nee, ik (alsook iemand in de eerste berichten van deze draad) had het er over wat je OS vernieuwen betekent voor je plug-ins. Vernieuwen naar een recent OS betekent meestal dat een hoop oude installs en hardware drivers niet meer werkt, maar helaas dwingt Native je hiertoe als je hun laatste versies wil.bedoel ej da
bedoel je dat er enkel nog updates komen voor ARM processor VST versies?
bedoel ej da
bedoel je dat er enkel nog updates komen voor ARM processor VST versies?
inderdaad, nog steeds een kwestie van doelgroep (market share) ?en ja developers breken ook 'legacy'. klopt het is niet alleen MacOs. je ziet het nu ook met windows. al draait het meeste nog op windows 7, maar goed, windows 7 is 11 jaar oud...
dus het is van beide kanten, maar ook vanwege de overhead van maintaining, of beter; testen.
een MK2.welke maschine heb je gekocht? (en ja Kore, al blijft het draaien, zelf nooit gebruikt, maar wat ik er van weet, zeer goed).
....
en natuurlik niet vanwege alleen de prijs zal je de controller hebben gekocht, ook vanwege wat ie kan. waarom heb je m gekocht? zo hebben we een ingang.
Nee, ik (alsook iemand in de eerste berichten van deze draad) had het er over wat je OS vernieuwen betekent voor je plug-ins. Vernieuwen naar een recent OS betekent meestal dat een hoop oude installs en hardware drivers niet meer werkt, maar helaas dwingt Native je hiertoe als je hun laatste versies wil.
Het is ook een probleem wanneer je bijvoorbeeld 2dehands woftware koop (of verkoopt). Maar dat is misschien een onderwerp voor een andere draad.
Ik ben recent dus ook overgegeaan op maschine, en behoorlijk geinteresseerd hoe jullie dit in een synth set-up gebruiken.
een MK2.
Als drum controller vooral gezocht naar goede pads, tijdje kat uit de boom gekeken bij akai (mpc enz) Gekozen voor Korg Padkontrol, deed genoeg voor wat ik wou. Altijd een goede ervaring gehad met de kwaliteit van Korg. De Mpc laat ik voor de hiphop-producers en verzamelaars van vintage sequencers (ik ben iets meer van het veel doen op een laag budget verhaal)
Nu ik wat meer tijd krijg ben ik wel benieuwd naar de emulaties van 12 bit samplers die Maschine heeft.
Maar ik zoek dus vooral naar mensen die synth tracks maken met de maschine, youtube toont dat AbletonPush en LaunchPad hier meer voet aan grond hebben.
Nee, ik (alsook iemand in de eerste berichten van deze draad) had het er over wat je OS vernieuwen betekent voor je plug-ins. Vernieuwen naar een recent OS betekent meestal dat een hoop oude installs en hardware drivers niet meer werkt, maar helaas dwingt Native je hiertoe als je hun laatste versies wil.
Maar ik zoek dus vooral naar mensen die synth tracks maken met de maschine, youtube toont dat AbletonPush en LaunchPad hier meer voet aan grond hebben.
hoe is ram gebruik bij jullie? Ik heb gemerkt dat de CPU meter van Maschine niet gelijk staat aan de CPU load van je computer.. Alsof Maschine maar 50% ter beschikking krijgt. Ik heb hier een screenshot van een project en de boel kraakt: Maschine CPU meter staat op 100%.. maar Activity Monitor staat maar op 60%.
Bekijk bijlage 3812092
doet me denken aan een gekke situatie bij Kore;hoe is ram gebruik bij jullie? Ik heb gemerkt dat de CPU meter van Maschine niet gelijk staat aan de CPU load van je computer.. Alsof Maschine maar 50% ter beschikking krijgt. Ik heb hier een screenshot van een project en de boel kraakt: Maschine CPU meter staat op 100%.. maar Activity Monitor staat maar op 60%.
Bekijk bijlage 3812092