Behuizingen voor synths

Oscillatorion

Stamgast
Lid sinds
22 augustus 2004
Berichten
280
Locatie
in 'n appartement
Hey hallo daar allemaal ik ben nog steeds bezig met de doorzichtige behuizing voor mijn mono/poly en het schiet al aardig op heb alleen nog geen foto's helaasch!! ( die komen er wel aan!!)

Ben nu ook bezig met mijn minikorg 700 en mijn philicorda orgel ik hou jullie op de hoogte!!

Plan minikorg 700: Simpel, namelijk gewoon nieuwe zijkanten en de twee houten plankjes aan de zijkant van de toetsen ga ik vervangen, en alles wordt wit!! Metalen behuizing is opnieuw gemaakt en bedekt met TOLEX ( materiaal wat op de Roland SH-2000 zit en natuurlijk de Rhodes)!!

Plan philicorda: Ik heb er twee namelijk een GM-752 en een GM-754 en de 754 ga ik behoorlijk ombouwen namelijk met ingebouwde buizenvoorversterker met compressor en 2 smallstonephaser en dat is allemaal te patchen! Dus dat wordt een aparte bak!!

Groeten Oscillatorion!
 
Dat gaat helemaal goedkomen ik ga ff een fotoreportage maken van de vorderingen en dan hou ik jullie op de hoogte!!
Ik ben zelf namelijk ook erg benieuwd!! haha
Maar ik ben nu al een tijdje bezig met een plan uitschrijven en heb ook al patchschema's gemaakt dus dat komt allemaal goed denk ik!

Groetjes Oscillatorion
 
De oude behuizing van de mono/poly is nog in redelijke staat en die hou ik ook gewoon! Ik laat die behuizing waarschijnlijk reviseren! Die doorzichtige behuizing is voor shows ( optredens )

Ik laat wel een keer foto's zien hier!!

Groetjes Oscillatorion
 
Ik ben al zo ongelooflijk lang bezig met muziek en met synthese en zeker ook met het "pimpen" van synths dat het mij niet meer uitmaakt en het is ook idd mijn hobby! Het basis materiaal kan ik gewoon super goedkoop krijgen ik werk ook in een grote muziekwinkel dus money doesn't matter!

Maar ik ga jullie zeker wel wat foto's zenden!!

Groetjes Oscillatorion
 
Ik laat het reviseren van mijn originele mono/poly behuizing ook door een proffessional doen he dus hij wordt eigenlijk gewoon nieuw en ik ben het zeker eens met heiligschennis maar ik bewaar alles dus hij blijft origineel en alleen wanneer ik een optreden heb bouw ik m ff om tot kermisattractie ik bedoel die synth is mijn schatje en daar ben ik extreem zuinig op!!

Dus wees niet bang ik ben er ultra voorzichtig mee!!! 8)

Groetjes Oscillatorion
 
Zo zag de behuizing eruit!! Philicorda:
 

Attachments

  • philicorda klein.jpg
    philicorda klein.jpg
    29,2 KB · Bekeken: 69
Ik ben zeer zekers voor het pimpen van synths! Die dingen zien er vaak al zooo saaaai uit! (is kwestie van smaak natuurlijk...) En als je de oude behuizing gewoon lekker bewaart, is er niets mis mee lijkt me.

Maar goed, het enige wat ik totngotoe heb gedaan is mijn oude yamaha DX21 een keer helemaal ingetapet met glittertape, ik zat toen in een bandje met de naam "The Lousy Cinderellas" en we maakten er een sport van om zoveel mogelijk gekke atrributen op het podium neer te zetten en dan is een glittersynth beter dan een bijna zwarte doos met knopjes. (helaas geen foto)
Later heb ik mijn DX21 een rood kleurtje gegeven... en wat schroeven erin gedrukt zodat ik er een perspex plaat aan vast kan klikken waar dan weer ander speelgoed op kon staan. Maar goed, dit soort dingen zal ik niet zogauw doen met mijn korg ms20 of mijn nord modular als ik eerlijk ben, hoewel een doorzichtige kast om mijn MS20 lijkt me best gaaf!

:D
 
ja pcies!! Het is gewoon een kwestie van handigheid kweken en op een gegeven moment weet je al heel snel hoe je iets moet aanpakken!! ik heb hier ook best wel lang over nagedacht maar ik moest toch een keer de knoop doorhakken!
Ik hou jullie wel op de hoogte met wat foto's enzo!

Groetjes Oscillatorion
 
haha!! :okdan: ik ben zelfs ook wel benieuwd ik heb alleen de in photoshop geladen foto als eindresultaat bekeken dus ik zie het allemaal wel!!

:mega:
 
Back
Top