Muziker.nl

In de voorwaarden staat ook “of een aankoopprijs die duidelijk niet overeenkomt met de gebruikelijke marktprijs).”

Ik heb in het verleden een soortgelijk iets gehad. De DVJ-1000 werd voor 0 euro op een site aangeboden op de dag van release. Destijds was de verkoopprijs 3600 euro per stuk. 6 stuks besteld, verzendkosten betaald dus theoretisch deal gesloten en dan ben je verplicht te leveren. ‘‘s middags de eigenaar van de zaak aan de telefoon gehad dat er een fout was gemaakt en ik de verzendkosten terug zou krijgen. Toen gewezen op dat de koopovereenkomst is gesloten en dus hij een verplichting had om te leveren. Daar begon ie wel even van te zweten. ‘‘s middags zijn advocaat aan de telefoon haha.

Ik zie trouwens dat ie bij Gear4Music wordt aangeboden voor 42,60 dus is 37,50 ook een gangbare marktprijs. Het is het proberen waard

Inderdaad, ik denk dat het geen “typfout” was, maar dat de marge bij nader inzien te klein was. Andere winkels met lage prijzen hadden echter een langere levertijd.

In principe heb je bij echte vergissingen en typfouten geen recht op het genoemde bedrag heb ik gelezen. Maar dit leek geen fout.

Anyway, muziker zal ik niet snel meer bestellen. Voorheen al eens gemerkt dat de levertijd-indicaties compleet verzonnen zijn. (Men verstuurt veel later met verzendtijden die niet realistisch zijn.) Ook heb ik daar een niet-goed-werkend product geretourneerd en men deed er niks mee. Na lang wachten geld teruggekregen, maar met deze nieuwe ervaring erbij staat de winkel op mijn “to avoid list”.

In de voorwaarden staat ook “of een aankoopprijs die duidelijk niet overeenkomt met de gebruikelijke marktprijs).”

Ik heb in het verleden een soortgelijk iets gehad. De DVJ-1000 werd voor 0 euro op een site aangeboden op de dag van release. Destijds was de verkoopprijs 3600 euro per stuk. 6 stuks besteld, verzendkosten betaald dus theoretisch deal gesloten en dan ben je verplicht te leveren. ‘‘s middags de eigenaar van de zaak aan de telefoon gehad dat er een fout was gemaakt en ik de verzendkosten terug zou krijgen. Toen gewezen op dat de koopovereenkomst is gesloten en dus hij een verplichting had om te leveren. Daar begon ie wel even van te zweten. ‘‘s middags zijn advocaat aan de telefoon haha.

Ik zie trouwens dat ie bij Gear4Music wordt aangeboden voor 42,60 dus is 37,50 ook een gangbare marktprijs. Het is het proberen waard
Een product voor 0 euro dat normaal 3600 euro kost. Dan moet je als consument weten dat dit niet klopt en is er dus geen overeenkomst tot stand gekomen. Dat is al bij prijzen die heel stuk lager liggen dan elders laat staan 100% korting.

Zij zitten fout (zie: Consumentebond). Zolang het niet overduidelijk is (zoals bij die 0 euro) dan moet de leverancier aantonen dat de prijs ongebruikelijk laag was. Dat kan deze leverancier niet, omdat het elders voor nauwelijks afwijkende prijzen wordt aangeboden. Zou dat zeker aankaarten. Alleen heb je qua Bratislava weinig houvast, vrees dat ze daar de Consumentenbond niet kennen.

Muziker gaat dan wel op mijn Meibergenlijstje van onbetrouwbare winkels.

• Duimpje
Duimpjes: pip
Zij zitten fout (zie: Consumentebond). Zolang het niet overduidelijk is (zoals bij die 0 euro) dan moet de leverancier aantonen dat de prijs ongebruikelijk laag was. Dat kan deze leverancier niet, omdat het elders voor nauwelijks afwijkende prijzen wordt aangeboden. Zou dat zeker aankaarten. Alleen heb je qua Bratislava weinig houvast, vrees dat ze daar de Consumentenbond niet kennen.

In het stuk van de Consumentenbond wordt het wel heel algemeen besproken en lijkt het of je vaak een sterke zaak hebt. Dat is in de praktijk toch anders is mijn ervaring. Het wordt ook bekeken vanuit de gemiddelde consument. Dit is de consument die redelijk geïnformeerd, oplettend en omzichtig is.

Ja, helemaal met je eens. Inclusief eindconclusie. ;)

Het bedrag maakt me niet zoveel uit, maar dit lijkt niet een geval van "oeps, we hebben per ongeluk helemaal de verkeerde prijs gehanteerd, hier klopt natuurlijk helemaal niks van". In een vervolgmail begon met nog te praten over stijgende prijzen. Kortom, waarschijnlijk is een oude prijs niet geüpdate, waardoor men geen winst kon maken.

Order is in elk geval gecanceld.

Back