Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle

CausaliDox - Wipe Me Off Your Skin

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Rossum Electro Music Assimil8_or
Michigan Synth Works SY0.5
Noise Engineering Basimilus Iteritas Alter
Mutable Instruments Elements
4ms Stereo Triggered Sampler
Roland TR-808
Doepfer Dark Energy MkI
Roland D-05

Effects & Filters:
Noise Engineering Desmodus Versio, Ruina Versio
Qubit DataBender
After Later Audio Typhoon
Happy Nerding FXaid Pro
Intellijel Rainmaker
4ms Dual Looping Delay
OTO Machines Bam
Eventide H3500BDFX
Strymon TimeLine, Deco, BigSky
MXR DistortionPlus

Van genoten!

Ik heb een hele playlist met soundscore/ambient/mk ultra therapy dingetjes, ik vul de lijst aan als ik weer eens wat maak wat in die categorie valt. 60 tracks nu inmiddels. Al doe ik de laatste tijd meer van dit soort dingen dan de techno/electro/new beat styles.
Vaak 1 of 2 synths met een berg fx en een vage mindset, dat is genoeg om tot deze resultaten te komen.

Nou vooruit dan, een tweetal uit de (hele) oude doos.

De eerste heb ik zo begin jaren 80 gemaakt op een cursus electronische muziek aan het instituut voor Sonologie, toen nog in Utrecht. Voor de jongeren onder ons, dit had dus niks te maken met synthesizers zoals we die nu kennen, maar een studio bestond uit een mengpaneel, een aantal joekels van taperecorders (denk Studer/Revox en nog veel ouder (en zwaarder) materieel) en een muur vol (letterlijk) toongenerators, filters, versterkers, laagfrequent generators, ringmodulators, S&H, galmtoestanden en wat niet al (vrijwel geen digitaal gedoe dus). Het is absoluut geen meesterwerk maar zou vgs mij zeker wel passen bij een 60-er jaren psycho-horror science-fiction over een eenzame astronaut die langzaam gek wordt in zijn enorme ruimteschip en er dan achter komt dat er inderdaad nog iemand of iets anders in zijn schip zit. En dat dan vermoedelijk van een Russische regissseur, en in zwart-wit.

De tweede is uit min of meer dezelfde tijd, toen ik vond dat ik ook "muziek" (in de ruimste zin van het woord of nog ruimer) moest kunnen maken op mijn Formant modulair zonder het toetsenbord te gebruiken. Wederom een horror-achtig sfeertje met een (wellicht te) langzame spanningsopbouw, waarin de m.i. nog steeds smakelijke VCO's en fijne filters van de Formant goed te horen zijn. En even voor de duidelijkheid, het duurde nog wel 25 jaar voordat mensen over "drones" (in de EM context) gingen praten...

Laatst gewijzigd:
Nou vooruit dan, een tweetal uit de (hele) oude doos.

De eerste heb ik zo begin jaren 80 gemaakt op een cursus electronische muziek aan het instituut voor Sonologie, toen nog in Utrecht. Voor de jongeren onder ons, dit had dus niks te maken met synthesizers zoals we die nu kennen, maar een studio bestond uit een mengpaneel, een aantal joekels van taperecorders (denk Studer/Revox en nog veel ouder (en zwaarder) materieel) en een muur vol (letterlijk) toongenerators, filters, versterkers, laagfrequent generators, ringmodulators, S&H, galmtoestanden en wat niet al (vrijwel geen digitaal gedoe dus). Het is absoluut geen meesterwerk maar zou vgs mij zeker wel passen bij een 60-er jaren psycho-horror science-fiction over een eenzame astronaut die langzaam gek wordt in zijn enorme ruimteschip en er dan achter komt dat er inderdaad nog iemand of iets anders in zijn schip zit. En dat dan vermoedelijk van een Russische regissseur, en in zwart-wit.

Bekijk bijlage 3853351

De tweede is uit min of meer dezelfde tijd, toen ik vond dat ik ook "muziek" (in de ruimste zin van het woord of nog ruimer) moest kunnen maken op mijn Formant modulair zonder het toetsenbord te gebruiken. Wederom een horror-achtig sfeertje met een (wellicht te) langzame spanningsopbouw, waarin de m.i. nog steeds smakelijke VCO's en fijne filters van de Formant goed te horen zijn. En even voor de duidelijkheid, het duurde nog wel 25 jaar voordat mensen over "drones" (in de EM context) gingen praten...

Bekijk bijlage 3853352
Zolang je maar amuseert met je muziek.Wat ik ervan denk of iemand anders doet er niet toe.

Bedankt Sinew, zo is het maar net. Maar toch is wat commentaar leuk, anders hoef je al met al ook niks te uploaden nietwaar. Als het niet je smaak is of anderzijds niet naar je zin, fair enough natuurlijk.

Voor de dapperen die dit na Sinew's comment nog durven te beluisteren ;), ik kwam er net achter dat dit via de speakers van mijn monitor vreselijk overstuurd en basloos klinkt en dat maakt het er bepaald niet beter op. Dus als je de kans ziet dit via wat beters (fatsoenlijke speakers en versterker) te beluisteren dan zou ik dat zeker doen. En dan graag een mening...;)

Opdringen om een mening te geven moet je niet doen.Het blijft vrije sociale verkeer hier op dit forum.

Tja daar zit ook wat in. Niks moet natuurlijk maar het blijft wel leuk toch? Maar ik zal niet meer bedelen (of die indruk wekken), promise.

CausaliDox - Wading In

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Behringer RD-9
Twisted Electrons MegaFM MkI
Roland Juno-60
Korg Minilogue XD
Rossum Electro Music Assimilator

Effects & Filters:
Qubit DataBender
4ms Dual Looping Delay
Crazy Tube Circuits White Line Splash
Happy Nerding FX Aid Pro
OTO Machines Bam
Eventide H3500BDFX
Strymon TimeLine, Deco

Laatst gewijzigd:
CausaliDox - Wading In

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Behringer RD-9
Roland Juno-60
Korg Minilogue XD
Rossum Electro Music Assimilator

Effects & Filters:
Qubit DataBender
4ms Dual Looping Delay
Crazy Tube Circuits White Line Splash
Happy Nerding FX Aid Pro
OTO Machines Bam
Eventide H3500BDFX
Strymon TimeLine, Deco

Er zitten goeie elementen in, maar ik vind dat het geheel vrij dof klinkt, en veel te traag naar mijn persoonlijke voorkeur. Wel goed dat je nog steeds aan de knoppen blijft pielen :)

Mooi gedaan hoor...:okdan:
heeft iets weg van Aphex Twin...
Dank voor het luisteren @Googol! 8)
Mooi compliment! Dank!
Ik zat zeker in de richting van old school Warp met mijn gedachten... :D
Er zitten goeie elementen in, maar ik vind dat het geheel vrij dof klinkt, en veel te traag naar mijn persoonlijke voorkeur. Wel goed dat je nog steeds aan de knoppen blijft pielen :)
Tja, Jan, zoals ik al eerder zei, niet alles is voor iedereen en ieder heeft zijn voorkeuren.
Dank voor het luisteren in ieder geval! :okdan:

CausaliDox - A Leisurely Walk At 3000K

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Korg Minilogue XD
Sequential OB-6
Dreadbox Nyx
Elektron Analog Four
Roland D-05

Effects & Filters: