Nieuws van Behringer

De Melbourne Nina klinkt als de synth voor jou.
Maar als 4k teveel is:
Da's wel te veel ja.
je kunt op de meeste synths wel iets instellen om te voorkomen dat parameters ineens naar een andere waarde springen. Bijvoorbeeld 'pick up' modus (de knop reageert pas zodra je langs de opgeslagen waarde van de preset komt) of 'relative' (de knop gaat verder alsof 'ie op het punt van de preset staat, werkt natuurlijk niet altijd goed, vooral bij extremere instellingen)
Da's wel beter natuurlijk maar op de SE-02 zat dit niet voor zover ik weet.

Da's wel beter natuurlijk maar op de SE-02 zat dit niet voor zover ik weet.
Ik geloof het ook niet inderdaad. Maar goed, op een aantal synths is er dus wel een workaround voor eventueel. Of het ook echt handig is...

Ik heb nooit begrepen waarom 'endless rotary' knoppen de afgelopen 20 jaar geen standaard zijn geworden voor relevante parameters van programmeerbare synths.
LED ring erin en er is geen betere oplossing voor dit probleem, die ik ken.

Ja led ringen zijn prima, Melbourne nina heel gaaf maar te luxe naar mijn idee...

Ik heb nooit begrepen waarom 'endless rotary' knoppen de afgelopen 20 jaar geen standaard zijn geworden voor relevante parameters van programmeerbare synths.

Die rotary encoders zijn op termijn niets dan ellende, het is niet voor niets dat Dave Smith de prophet08 omtoverde in de PE editie (pot edition)

Die rotary encoders zijn op termijn niets dan ellende, het is niet voor niets dat Dave Smith de prophet08 omtoverde in de PE editie (pot edition)
Waarom zou het niet mogelijk zijn goede te maken?

Wat is duur? Een combinatie van een Waldorf-achtig matrix selectie met zeg 6 van de beste, meest solide eindeloze draaiknoppen met mooie LED ringen kan toch niet meer dan een paar tientjes kosten. Of wel?

Wat is duur? Een combinatie van een Waldorf-achtig matrix selectie met zeg 6 van de beste, meest solide eindeloze draaiknoppen met mooie LED ringen kan toch niet meer dan een paar tientjes kosten. Of wel?
alles is relatief natuurlijk, maar dit is een Uli Behringer draad, een paar tientjes is veel dan. Led ringen kan je ook met pots gebruiken.

Ik vraag me wel af waar die lui met een MS5 nu die hebben gekocht, er zijn er meerdere out in the field nu, maar ik zie niemand die hem levert.

LED ring erin en er is geen betere oplossing voor dit probleem, die ik ken.
Ik vond de Little Phatty wel erg goed in dit opzicht. Niet iedere parameter had een eigen encoder, maar na slechts 1 druk op een knop wist je gelijk waar je aan toe was. Veel mensen zien de latere Moog synths als beter qua user interface, maar zodra je patch memories hebt en gebruikt is “one knob per function” niet altijd ideaal als je geen goede feedback hebt over de juiste instellingen. Ik heb ook nog kort een Nord Lead 3 bespeeld. Leek me ideaal vanwege de LED ring feedback, maar het viel me op hoeveel parameters niet zichtbaar waren, waardoor het nog steeds niet gemakkelijk was.

I vond vond de rotaries op mn waldorf micro q wel irritant nadat ze all over the place gingen..kun je driehonderd keer ronddraaien en dan doen ze het weer redelijk..maar niet zo als vroeger.. bovendien lekker freaken aan de cutoff is ook niks vanwege digitale versnelling en traagheid

I vond vond de rotaries op mn waldorf micro q wel irritant nadat ze all over the place gingen..kun je driehonderd keer ronddraaien en dan doen ze het weer redelijk..maar niet zo als vroeger.. bovendien lekker freaken aan de cutoff is ook niks vanwege digitale versnelling en traagheid
Prima voor het edit deel maar niet voor live

Back